Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Dalīties:
Notifications
Clear all

Elektroauto pret fosilo degvielo automašīnām  

Page 1 / 17
  RSS
Avatar
(@andrejs)
30% uzlādēts

plusi un mīnusi

Citēt
Izveidots : 12/11/2019 4:41 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts

Info par “zaļākas enerģijas ražošanu” ar šobrīd labākajiem iespējamiem risinājumiem, un probēmas kādas ir un kā tie risnātas
http://euanmearns.com/co2-emissions-variations-in-ccgts-used-to-balance-wind-in-Ireland/

info (dažviet varbūt mazliet novecijs) kuros ir atsaucēm uz orģināliem par to kāds izmešu handikaps ir jāpārvar elektro auto:
https://theicct.org/sites/default/files/publications/EV-life-cycle-GHG_ICCT-Briefing_09022018_vF.pdf

Un šeit raksts zviedru valodā, bet zem tā ir paša pētījuma (uz kuru bieži  atsaucas vairāki blogeri,vlogeri, ziņu portāli utml.) links ar orģinālu angliski:

https://www.ivl.se/toppmeny/pressrum/pressmeddelanden/pressmeddelande—arkiv/2017-05-29-ny-rapport-belyser-klimatpaverkan-fran-produktionen-av-elbilsbatterier.html

Beļģijas samērā labais eko-piemērs, tikai ņemot vērā ka auto gan tā praktiski neražo, tādēļ teikt ka viņiem bateriju ražošanas izmeši ir mazāki ir arī drusku faktu sagrozīšana (bet tas parāda kā ar esosām tehnoloģijām var kļūt "zaļāki".

https://eufactcheck.eu/factcheck/mostly-false-electric-cars-generate-higher-emissions-than-diesel-cars/

Un pavisam optimistiki dati, bet diemžēl tajā skaitā no vienas diezgan melīgas kompānijas :
https://autovistagroup.com/news-and-insights/conflicting-reports-carbon-footprint-evs
====
Un mans "iemīļotais" zaļākas enerģijas glabāšanas veids, un kāpēc arī es domāju ka tieši tas un nevis elektrība baterijās ir nākotnes “degviela”.
https://www.iea.org/topics/hydrogen/whyhydrogen/

 

This post was modified pirms 6 mēnešiem by Tut-On-Ham-on
ReplyCitēt
Izveidots : 12/11/2019 4:59 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts

Mans pārvietošanās līdzeklis - atbilst manai, sauksim to "ticībai" un tās attiecīgais izmešu līmenis 119 g/km (speciāli noķerts kamēr ir 4x4 Hondas 1.6 turbo dīzelis un manuālā kārba)
https://www.completecar.ie/car-reviews/article/Honda/CR-V/CR-V_1.6_i-DTEC/711/3479/2014-Honda-CR-V-1.6-i-DTEC-review.html

P.S. 119 g/km gan pārliecinoši nav man raksturīgs izmešu apjoms, reālistikais būtu ap 200 g/km, tā kā vidējais patēriņš ar manu straujo braukšanas stilu ir ap 7 -7.2 litri, bet man braucot ar elektro ir visai apšaubāmi ka brauktu savādāk !

ReplyCitēt
Izveidots : 12/11/2019 5:08 pm
Kārlis Mendziņš
(@kmendzins)
Uzlādēts Admin

Pirms sākas jautājumi par to, kāpēc kaut kas tiek dzēsts. Ja ieraksts satur linku/saiti/URLi (sauc kā vēlies), tas ir (man) jāapstiprina. 

Esmu dzēsis (ja nav pa tēmu), bet daru to ar gariem zobiem.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

ReplyCitēt
Izveidots : 12/11/2019 5:20 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts

Te piemēram (vācu valodā diezgan reālistisks tests, tiesa labvēlīgos laikapstākļos - Nissan Leaf no ADAC)
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/fahrbericht-test/nissan-leaf-2018/
Var redzēt arī testa laikā  aktuālo elektrības ražošanas radīto izmešu apjomu - 128 g/km. (Vācijā kā arī Austrālijā utml. - ir liels akmeņogļu dedzināšas īpatsvars, kas pasliktina reālā laikā radīto izmešu apjomu)
Klāt vēl prasītos pievienot baterijas razošanā radīto baterijas CO2 handikapu.

 

ReplyCitēt
Izveidots : 12/11/2019 5:25 pm
Avatar
(@andrejs)
30% uzlādēts
Publicējis: @tut-on-ham-on

Info par “zaļākas enerģijas ražošanu” ar šobrīd labākajiem iespējamiem risinājumiem, un probēmas kādas ir un kā tie risnātas
http://euanmearns.com/co2-emissions-variations-in-ccgts-used-to-balance-wind-in-Ireland/

info (dažviet varbūt mazliet novecijs) kuros ir atsaucēm uz orģināliem par to kāds izmešu handikaps ir jāpārvar elektro auto:
https://theicct.org/sites/default/files/publications/EV-life-cycle-GHG_ICCT-Briefing_09022018_vF.pdf

Un šeit raksts zviedru valodā, bet zem tā ir paša pētījuma (uz kuru bieži  atsaucas vairāki blogeri,vlogeri, ziņu portāli utml.) links ar orģinālu angliski:

https://www.ivl.se/toppmeny/pressrum/pressmeddelanden/pressmeddelande—arkiv/2017-05-29-ny-rapport-belyser-klimatpaverkan-fran-produktionen-av-elbilsbatterier.html

Beļģijas samērā labais eko-piemērs, tikai ņemot vērā ka auto gan tā praktiski neražo, tādēļ teikt ka viņiem bateriju ražošanas izmeši ir mazāki ir arī drusku faktu sagrozīšana (bet tas parāda kā ar esosām tehnoloģijām var kļūt "zaļāki".

https://eufactcheck.eu/factcheck/mostly-false-electric-cars-generate-higher-emissions-than-diesel-cars/

Un pavisam optimistiki dati, bet diemžēl tajā skaitā no vienas diezgan melīgas kompānijas :
https://autovistagroup.com/news-and-insights/conflicting-reports-carbon-footprint-evs
====
Un mans "iemīļotais" zaļākas enerģijas glabāšanas veids, un kāpēc arī es domāju ka tieši tas un nevis elektrība baterijās ir nākotnes “degviela”.
https://www.iea.org/topics/hydrogen/whyhydrogen/

 

o, ļoti labas saites, palasīju pirmās divas.

Pirmā gan nav saistīta ar elektroauto kā tādu, aprakstīta Īrijas vēja ģeneratoru parka pīķa sedzošo gāzturbīnu iekārtu pazeminātā lietderības koeficients no 55% teorētiskiem uz 35% (vot nesapratu vai uzmērītiem uz uzmodulētiem pie dažādiem scenārijiem). Cik sapratu pētījums vērst uz problēmu, ka gāzturbīnu ģeneratori ir novecojuši un nav tā labākā tehnoloģija pīķa dzēšanai. Mans neprofesionālais viedoklis par šo tēmu ir ka šeit būtu vieta ūdeņraža tehnoloģijām, vai akumulatoru pakām kopā ar superkondensatoriem. Pētījums gan ir par 2014 - 2015. gadu. Pašlaik Īrija ražo ap 30% no elektrības patēriņa ar vēju un ir apņemšanās līdz 30.gadam panākt 70%.

Otra saite ir uz interesantu pētījumu, kura rezultāti jau daudziem ir zināmi: elektroauto vidēji eiropā kļūst zaļāks par vidējo iekšdedzes auto pie nobraukuma 70 000 km, ar potenciālu šo nobraukumu samazināt vēl strauji, jo lielākā CO2 ieslēgtā komponente baterijā ir tieši elektrība, un līdz ar to elektrotīkla dekarbonizācija un ļoti būstika.

Pārējās nepaspēju palasīt, bet domāju tik pat optimistiskas kā šīs divas.

ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 12:56 am
Avatar
(@andrejs)
30% uzlādēts
Publicējis: @tut-on-ham-on

Te piemēram (vācu valodā diezgan reālistisks tests, tiesa labvēlīgos laikapstākļos - Nissan Leaf no ADAC)
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/fahrbericht-test/nissan-leaf-2018/
Var redzēt arī testa laikā  aktuālo elektrības ražošanas radīto izmešu apjomu - 128 g/km. (Vācijā kā arī Austrālijā utml. - ir liels akmeņogļu dedzināšas īpatsvars, kas pasliktina reālā laikā radīto izmešu apjomu)
Klāt vēl prasītos pievienot baterijas razošanā radīto baterijas CO2 handikapu.

 

šo ar palasīju ar googles tulkojumu, nu arī interesants, bet pusotra gada vecs, tekstā minēts, ka varētu salīdzināt Leafu ar model 3, ja tāds kādreiz parādīsies :), bet nu diezgan tendenciozs, nezinu kā jābrauc lai dabūtu 22,1 kWh/100km, tur laikam jāpasēž uz bāņa kāds gabals (mans i3 vasarā tērē vidēji 14 un ziemā 18 un man ir smaga kāja). Un ir uzrādīta vācijas CO2 komponente elektrībā (pat bez atsauces uz aprēķinu, ķipa žurnālists izvilka kaut kur to ciparu) 128 g/km. Te jāņem vērā ka Vācijā uz to laiku bija tikai 15% AER īpatsvars elektrībā (nezinu cik ir tagad, te pēdējos gados viss strauji mainās). Bet nu Latvijā ar 40% AER īpatsvaru tas sanāktu 48 g/km, un ja tu pusi uzlādētu mājās no saules...sanāktu ap 20, kas ir 10 reizes mazāk par tevis minētiem 200g/km turbohondā.

ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 1:14 am
Avatar
(@andrejs)
30% uzlādēts
Publicējis: @tut-on-ham-on

Mans pārvietošanās līdzeklis - atbilst manai, sauksim to "ticībai" un tās attiecīgais izmešu līmenis 119 g/km (speciāli noķerts kamēr ir 4x4 Hondas 1.6 turbo dīzelis un manuālā kārba)
https://www.completecar.ie/car-reviews/article/Honda/CR-V/CR-V_1.6_i-DTEC/711/3479/2014-Honda-CR-V-1.6-i-DTEC-review.html

P.S. 119 g/km gan pārliecinoši nav man raksturīgs izmešu apjoms, reālistikais būtu ap 200 g/km, tā kā vidējais patēriņš ar manu straujo braukšanas stilu ir ap 7 -7.2 litri, bet man braucot ar elektro ir visai apšaubāmi ka brauktu savādāk !

es neesmu baigais eko fans, bet te gribētos uzdot pāris jautājumu, retorisku:

1. Dīzeļiem CO2 izmeši tiek norādīti "tailpipe", bet EV parasti enerģijas saražošanas ciklam (jo tailpipe ir 0), tā kaut kā vēsturiski ieviesies, bet gribētos dīzeļiem tomēr skaitīt tad jau klāt arī enerģijas saražošanas CO2. Nez tādi cipari vispār ir pieejami?

2. Dīzeļiem vēl ir nelāga slāpekļa oksīdu buķete izpūtēja galā, nav tikai CO2, un vēl cieto daļiņu lērums, kas noved līdz nākamam jautājumam:

3. Vai Hondā ir saglabāts kvēpu filtrs, vai kā Latvietis parastais to esi racionalizējis?

4. Tie CO2 parametri ir jaunajam auto, ja auto ir jau virs 150 000 noskrējis, un iespējams virs 250 000 (kas ir reāli es savu iepriekšējo BMW e60 nopirku ar 350 un pārdevu pēc diviem gadiem ar 450 t km), tad tur vēl kāds koficients jāliek klāt.

ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 1:30 am
Avatar
(@andrejs)
30% uzlādēts

ekoloģiskie ieguvumi jau nav vienīgie EV plusi. Ir vēl braukšanas bauda un ekonomiskie aspekti. EV tomēr pie noteikta nobraukuma ir lētāks par dīzeli.

ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 1:33 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts

@andrejs

Vispirms par manu auto šobrīd ir mazliet zem 60 K nobraukuma viss jauns un nekas nav apgraizīts.
Skaidrs ka izmešu mērījums ir klasiskais. Tā kā pilnīgi piekrītu ka tie ir "sertificēti meli" - tikai piebildīšu ka Hondas un Toyotas nekad nav pieķertas šmaucoties - tātad "sertificētie meli" ir apaļoti uz augšu nevis uz laeju, lai būtu rūme cilvēciskām kļūdām. Taču paskatoties EV izmešu rēķināšanas metodoloģiju - tie ir tieši tādi pat "sertificēti meli", bet kā mēs visi zinām uz kaut ko jau ir jābalstās lai var veikt salīdzinājumu - un tur vismaz ir iespējams salīdzināt iekšdedzes ar ieksdedzes un elektro ar elektro, bet krustām - diemžēl pagaidām vēl ne.

Un nu jau iepriekšejo linku kontekstā - rakstā par Īriju skaidri norādīts kur iznāk un bieži būs vajadzīgs izmantot fosilos kurināmā veidus (vai kodolenerģiju) - īsumā: 
nav saules - nav enerģijas, nav vēja vai pārāk stiprs - nav enerģijas, tas pats ar dažādiem citiem enerģijas veidiem - tie nestrādā 100% no laika, un jā tāpēc nepieciešams pastāvīgs "elektrības" uzglabāšanas veids, kas šobrīd IMHO ir H2 ražošana no "pāri paliekošās" enerģijas, un arī tāds ražošanas veids ko viegli apstādināt un palaist no jauna ( tā faktiski ir gāzturbīna, kas savukārt ir ļoti līdzīga lieta reaktīvajam dzinējam: 
https://www.ge.com/power/resources/knowledge-base/what-is-a-gas-turbine )

This post was modified pirms 6 mēnešiem by Tut-On-Ham-on
ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 9:54 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts
Publicējis: @andrejs

ekoloģiskie ieguvumi jau nav vienīgie EV plusi. Ir vēl braukšanas bauda un ekonomiskie aspekti. EV tomēr pie noteikta nobraukuma ir lētāks par dīzeli.

Braukšanas bauda un ekonomiskie aspekti - ļoti subjektīvi.
Uzreiz teikšu ar tīru 100% EV nekad neesmu braucis, esmu izmēģinājis vairākus Toyota/Lexus hibrīdus elektro "only" režīmā - mans subjektīvais veidoklis - braukt var, bet prieka tomēr nekāda, jā ērtībām protams nav ne vainas, bet gan jau var nojaust ka manuālā kārba un dīzelis CR-V nebija nejauši paķerta - kamēr vēl dod.
Un lielākā bēda tajā pēdējā teikumā "EV lētāks par dīzeli" - nekad netiek salīdzinātas vienādas klases, izmēru, svara utml. automašīnas. Nav iespējams objektīvi salīdzināt CRV izmešus ar Leaf. Un te ir mans lielākais protests - kā var apgalvot ka EV ir ekoloģiskāki, ja parasti salīdzina "locekli ar pirkstu" atvainojiet par izteicienu..

ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 10:06 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts

Vēl kas tiek izlaists no acīm - bateriju aizvietošana ( šobrīd nav bieži, bet ir tie ne visai sakarīgie plāni par bateriju maiņas stacijām - tukšas uz pilnām), tas vēl pasliktina "0km izmešu" situāciju.

Tad vēl vai jūs paši esat maz apkopojuši cik nobraucat pa gadu, un cik ilgā laikā jūsu konkrētais auto paliek ekoloģiski neitrāls pie esošajiem elektro ražošanas izmešiem ? Vai ir tā ka līdz tālākpārdošanai esat braukuši patiešām "zaļi". 

P.S. Saules baterijas - tā nav baigi laba tehnoloģija ( paneļi diezgan ātri nolietojas, tie ir jāražo un arī jāpārstrādā - un nav notikusi pietiekama evolūcija lai tie būtu izcili, tie šobrīd ir tāda pavāja 3-nieka līmenī) , bet iespējams ka šobrīd labākā no pieejamām. (Piem gribas palasīt par izgāzušos saules eneŗgijas eksperimentu - pameklējat - Ivanpah Solar Electric).

ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 10:22 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts

Un ja gribētu pavisam godīgu salīdzinājumu - tad būtu jāņem vērā arī tas cik ar vienu bāku vai uzlādi tāds auto var nobraukt - respektīvi vidējais dīzelis parasti ir aprīkots ar bāku kas aizved vismaz 800 km tālu ( brauc ekonimiski un būs pat 1200 km), diezin vai šobrīd tāda baterija jelkad savu "izmešu handikapu" spētu atpelnīt pret dīzeli. Tādēļ ir kaut kāds zināms efektīvais kompromiss, kam tehniski būtu jāsakņojas kaut kādā informācijā par auto vidējo nobraukumu. protams pieļauju ka tas tā arī tiek darīts EV gadījumā.

Par tiem ne CO2 izmešiem - arī lielizmēra kurinātavās kā TEC CO2 nav vienīgie izmeši !

ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 10:30 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts

Vēl viens apspriešanas vērts - nesenāks Vāciešu EV izmešu pētījums par sevi:
https://www.adac.de/verkehr/tanken-kraftstoff-antrieb/alternative-antriebe/klimabilanz/ , šur un tur jau LV ziņu portālos bija šis jau citēts .

ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 11:08 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts

Kā jau te komentēju iepriekš - aicinu elektro auto braucējus godīgi apzināties to ka EV tīrs nemaz nav tik tīrs, un ja gadījumā jums der elektro tādēļ,  ka braucat mazus gabalus pilsētā, vai piepilsēta-pilsēta-piepilsēta, vai nav tā ka varat atļauties braukt ar divriteni ( bez jebkadiem elektro !!!), tad videi un ekoloģijai būsiet izdarījuši izcili labu darbu, īpāsi ja varēsit atteikties no EV vispār (neizslēdzot iespējas izmantot teiksim EV taksometrus utml. gadījumos kad darba specifika un/vai laikapstākļi citādāk neļauj !!!)

ReplyCitēt
Izveidots : 13/11/2019 11:23 am
Page 1 / 17