Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

pieredze Ātrās uzlā...
 
Dalīties:
Notifications
Clear all

pieredze Ātrās uzlādes stacijām Latvijā  

Page 2 / 2
  RSS
Avatar
(@dinars)
0% uzlādēts

@normunds-berzins

ātrā uzlāde nav atkarīga no fāzēm.

Vakar lādēju 120AH I3 Ogrē no 25 līdz 80%.

laiks 31:51 patērēts 22.65hwh.

ReplyCitēt
Izveidots : 23/01/2020 3:28 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts

@dinars

Nav gluži taisnība, tiesa pārsvarā ar FatsCharge saprot DC lādēšanu, bet te būs links no UK, kas diezgan labi raksturo situāciju:

https://www.spiritenergy.co.uk/kb-ev-understanding-electric-car-charging

ReplyCitēt
Izveidots : 23/01/2020 3:55 pm
gkirstei
(@gkirstei)
10% uzlādēts

@tut-on-ham-on

LV ātrā uzlāde ir tikai DC un visas fāzes vada galā ir pārveidotas uz  līdzstrāvu. AC ātrā uzlāde ir tikai teorētiska, jo:

1. Auto vairāk par 22kW pārveidotājiem neiebūvē (ZOE ir vienīgais, ko zinu ar 22kW)

2. Infrastruktūra LV attiecīgi arī nav un nav arī jēga tādu taisīt, ja var uzreiz DC un EV ietaupās ražošanas izmaksas, nav jāiebūvē bezjēdzīgas iekārtas. 

ReplyCitēt
Izveidots : 23/01/2020 4:43 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
30% uzlādēts
Publicējis: @gkirstei

...
2. Infrastruktūra LV attiecīgi arī nav un nav arī jēga tādu taisīt, ja var uzreiz DC un EV ietaupās ražošanas izmaksas, nav jāiebūvē bezjēdzīgas iekārtas. 

Redzi man atbilde domāta replikai par "ātrā uzlāde nav atkarīga no fāzēm"  - tad lūk tiem kas ieskatījās, tie saprata ka visa ātrā lādēšana balstās uz konvertētu 3 fāzu AC, jo teiksim ja jebkurā valstī ātro lādēšanu balstītu uz 1 fāzu pieslēgumu ar lielu jaudu, pieņemot ka neviens neparūpējas par pārējo fāzu slodzes balansēšanu, tad energokompānijas ātri pateiktu kur tādas uzlādes stacijas drīkst iebāzt, un otrkārt šādas uzlādes stacijas būtu ar ļoti lielu cenu par kilowatstundu ( ja energokompānija spiesta kompensēt slodzi "pa fāzēm"). Man škiet ka pat Latvenergo varēja atrast kādu "prēmiju" viņi uzliek tiem kas nejēdz sabalansēt fāzu noslodzi savam pieslēgumam.

Te ir vēl viena ne-LV info, bet pie mums tas neko daudz neatšķiras (neatceros gan no kāda disbalansa procentos Latvenergo gribēja papildus samaksu - atmiņā sēž kaut kādi 20%, bet es neesmu pārliecināts):
https://www.digital-toolbelt.com/balanced-three-phase-ac-power/

Tā protams ir drusku tāda muldēšana, jo neviens normāls profesionālis nekad neliks lielu slodzi uz 1 vienīgu fāzi ( bet teiksim UK tādi joki vēl ir sastopami - un BEV lietotāji ir uz to uzrāvušies, pie mums - nu ja nu vienīgi ir kāds kurš pa "hrušcovkas" vai vecākas daudzstāvenes logu baro savu EV).

ReplyCitēt
Izveidots : 24/01/2020 9:55 am
Avatar
(@andrejs)
30% uzlādēts

nu briti ir atkal pārspējuši paši sevi lēnās uzlādes nosaucot par "fast" un ātrās par "rapid" :), tas tā, lai kliedētu apjukumu par ātrajām uzlādēm un fāzēm. Visā pārējā pasaulē  "fast charging" - ir DC sākot ar 50kW un tas viss ir vienā fāzē, CCS vai chademo standarts.

ReplyCitēt
Izveidots : 30/01/2020 3:09 pm
Avatar
(@andrejs)
30% uzlādēts

nebiju pievērsis uzmanību kādu laiku uzlādes ātrumam ātrajās, jo vispār reti lādēju ātrajās, bet tagad speciāli palādēju savu i3 Plācī, un jauda konstanti bija 30kW (nevis parastie 43kW) 🙁 būs jāsūdzās Fitekam, lai labo. Iepriekš gadus 2 atpakaļ bija lēns ātrums Kauguru Circlē, pateicu fitekam, tie atsūtīja brigādi un visu salaboja.

ReplyCitēt
Izveidots : 30/01/2020 3:20 pm
Avatar
(@andrejs)
30% uzlādēts

@normunds-berzins

pavisam nedaudz papētīju šo lietu, un likumsakarības varu tikai minēt. Ieskatoties savās uzlādes sesijās pie ātrajām uzlādēm, nekādu baigo likumsakarību nevaru izvilkt, 25% sesijas ir līdz 30 kW vidējo ātrumu, 40% no 30-40 kW un 35% ir virs 40kW (kopā man ir 203 uzlādes bijušas). Lielākais ātrums ir 44kW. Lielākā likumsakarība ir ka ziemas brīvdienās ātrums izskatās ka ir mazāks, kas man liek domāt, ka brīvdienās man nav uzlikts "precondition" un baterijas temperatūra iespējams ir bijusi par zemu, lai ļautu lādēt ar ātrumu lielāku par 30 kW. Pasekoju baterijas temperatūrai - pie āra gaisa temp ap 2C, pēc "preconditioning", baterijas temperatūra ir 11C, aizbraucot mierīgi līdz Rīgai, temp ir 12-13C, kas liek domāt, ka mierīgi braucot, tā baterija nemaz tik ātri neuzsilst. Un sestdienā bez priekšildīšanas posmā Sigulda - Plācis, iespējams baterija bija uzsilusi no +2c līdz kādiem nez +6-7C, kas arī ir ierobežojis uzlādes ātrumu. Pameklēju netā, bet neatradu neko par uzlādes ātruma ierobežojumiem atkarībā no baterijas temperatūras, vien to ka optimāla temp ir +25C. Piektdien palādēju Siguldā un pie baterijas temperatūras +13C uzlādes jauda pēc astoņām minūtēm bija virs 40 kW.

ReplyCitēt
Izveidots : 03/02/2020 11:16 pm
gkirstei
(@gkirstei)
10% uzlādēts

Saņēmu Fitek rēķinu un skatos, ka 1.2020 esmu lādējis Kalvenē un Tīreļos. Ielādēju 25,8kWh ar 44,22kW un pēc tam vēl 12,6kWh ar 44,47kW. Lai atbrauktu no Liepājas nācās 52min pavadīt lādējot. Jāsaka, ka izbraucu ar 30% SOC un ar 28%  finišēju. Nobraucu 237km. 

ReplyCitēt
Izveidots : 04/02/2020 11:11 am
Avatar
(@andrejs)
30% uzlādēts

@gkirstei

labs lādēšanas ātrums. i3 120AH (42kWh)? ar vai bez priekšsildīšanu?

ReplyCitēt
Izveidots : 04/02/2020 11:51 pm
gkirstei
(@gkirstei)
10% uzlādēts

@andrejs

Tas pēc braukšanas ar +10/15 km/h virs atļautā. Domāju, ka baterija tiek turēta optimālā režīmā automātiski. 

 

ReplyCitēt
Izveidots : 05/02/2020 8:37 am
Page 2 / 2