Lietuva palielina elektroauto subsīdijas līdz 6000 eiro

2

Lai mazinātu transporta radīto piesārņojuma un tā negatīvo ietekmi uz klimatu, Lietuvas Vides ministrija plāno palielināt Klimata pārmaiņu programmas subsīdijas par iegādāto elektroauto.

Lietuva EV subsīdija

Lietuva EV subsīdija

Lai mazinātu transporta radīto piesārņojuma un tā negatīvo ietekmi uz klimatu, Lietuvas Vides ministrija plāno palielināt Klimata pārmaiņu programmas subsīdijas par iegādāto elektroauto.

Nesen Lietuva apstiprināja tuprināt subsīdijas 5’000 € apmērā, kur 4’000 € būtu par jauna elektroauto iegādi (2’000 € par lietota) un vēl 1’000 €, ja tiek likvidēta veca iekšdedzes automašīna. Jau tagad tiek lemts par subsīdiju apjoma palielināšanu – 5’000 € par jauna elektroauto iegādi (2’500 € par lietota) + 1’000 € par vecās iekšdedzes automašīnas norakstīšanu, kas kopā dotu 6’000 € (3’500 €) subsīdiju.

Arvien vairāk dzirdam, ka viens vai otrs automašīnu ražotājs pārtrauc ieguldījumus iekšdedzes dzinējos, nosakot pēdējo gadu, pirms kura pārdos piesārņojošās automašīnas. Elektriskās automašīnas ir neizbēgama vieglā transporta nākotne. Mūsu mērķis ir paātrināt elektrisko transportlīdzekļu skaita pieaugumu Lietuvā, lai privātais sektors būtu motivēts paplašināt nepieciešamo infrastruktūru.

Lietuvas vides ministra vietniece Gintarė Krušnienė

Kompensācijas maksājumi tiks piešķirti saskaņā ar elektromobiļu iegādes veicināšanas fiziskām personām veicināšanas kārtības aprakstu, kas tiks pabeigts un apstiprināts tuvākajā laikā. Uzaicinājumu pieteikties kompensācijām publicēs Vides projektu vadības aģentūra (APVA). Tiem, kas vēlas saņemt pabalstus, pieteikums būs jāiesniedz elektroniski – izmantojot APVA informācijas sistēmu APVIS.

No šī gada Lietuvas Klimata pārmaiņu programmas 161,6 miljoniem transportam ir veltīti 57 miljoni. Šī summa ir paredzēta, lai subsidētu ilgtspējīgus transporta veidus un iedzīvotāju un uzņēmumu mobilitāti.

Uzlādēts viedoklis

Vai man ir kāds draugs no šīs burvīgās valsts? Tur varētu Dartz Frese Nikrob EV iegādāties par 5’000 € vai arī 4’000 €, ja atrastu kādu vecu lūzni. Pārdodot baterijas vēl būtu plusos! Vai arī nopirkt Renault ZOE, kas mistisku iemeslu dēļ Lietuvā ir par precīzi 6’000 € dārgāka kā Latvijā… Nu, labi, vismaz VW ID.3 ir tajā pašā cenā. Tāds tur maksātu no 26’990 €, ieskaitot subsīdijas!

Subsīdijas ir tāda neparedzama lieta. Līdz šim par tām saistībā ar Latviju ir dzirdēts vien tas, ka tās iespējams būs… Vienlaicīgi ir jāizdomā to tā, lai tauta nenosmacētu tirgu, gaidot tās. Piemēram, pasaka, ka būs no 2023. g. 1. janvāra. Tas nozīmētu, ka līdz tam laikam tikai muļķi un nepacietīgie pirktu. Tirgus būtu apstājies uz 1.5 gadu. Tātad, ja subsīdijas būs, mēs pirms tam to pat iespējams nezinātu. Vienā brīdī būs vienkārši fakts, ka no rītdienas tās stājas spēkā. Vai tagad ir klusums pirms vētras? Negribētu sacerēties, bet tāda sajūta ir radusies…

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Arnis Bergs
Arnis Bergs
Viesis
05/05/2021 17:39

Piem., Norvēģijā elektromobiļu atbalsta pasākumu kopumu uz, cik atceros, 5 gadu periodiem pieņēma parlaments. Būtiskākais atbalsts: atbrīvojums no apm. 15000EUR reģistrācijas nodokļa.

Alex
Alex
Viesis
Atbilde  Arnis Bergs
13/05/2021 11:12

Vel PVN klat.

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: