Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunojamajā enerģijā

VW Beetle lādējas

Pārveido savu veco auto par elektroauto

2019. gada 13. augusts

Tā vietā, lai skrietu pie dīleriem un pirktu jaunāko elektroauto, kāpēc gan lai nepārvērstu savu esošo par ievērojami mazāku summu? Francijas jaunuzņēmums Transition-One piedāvā 8’500€ pārveidošanas komplektu.

Pārveidot mašīnas par elektriskajām nav nekas jauns. Piemēram, Latvijā kopš 2004. gada ir reģistrēta elektriska Mazda RX-8. Pārsvarā tiek pārveidotas klasiskās mašīnas, bet tas ir iespējams arī paša spēkiem, ja ir attiecīgie instrumenti.

Transition-One vēlas padarīt pārveidošanu par ierastu un lētu prieku, piedāvājot iespēju priekš tipiskākajām Eiropas mašīnām kļūt elektriskām. Viņu komplekts ir saderīgs ar daudziem kompaktajiem hečbekiem – Renault Twingo, Citroen C1, Peugeot 107, Fiat 500, Toyota Aygo, Volkswagen Polo.

Renault Twingo. Avots: Transition-One
Renault Twingo. Avots: Transition-One

Pārveidojot 2009. gada Twingo ar šo komplektu tiks iegūts elektroauto, kas spēs veikt 180 km ar vienu uzlādi. Hyundai Ioniq spēj 200 km, bet maksā 35’000 €. Piecas bateriju pakas tiek izvietotas viscaur Twingo – 3 atrodas zem motora pārsega un 2 degvielas tvertnes vietā. Baterijas ir no Tesla rezerves daļu pārdevēja.

Lai gan elektroauto nav vajadzīga ātruma pārnesumu kārba, jo motors spēj piegādāt visu jaudu jau no nulles stāvokļa, Transition-One pieslēdz motoru pie tās. Uzlādes ligzda atrodas tanī pašā vietā, kur iepriekš atrastos uzpildes caurums.

Lai pārveidotu automašīnu, Transition-One ir nepieciešama mazāk nekā viena diena, bet uzņēmums attīstās, lai varētu pārveidot 4’000 mašīnas gadā. Uzņēmums strādā arī pie tā, lai pārveidošana par elektroauto tiktu vieglāk apstiprinātas, jo šobrīd katrs šāds gadījums tiek izskatīts atsevišķi.

Ņemot vērā, ka vairākas pilsētas jau ir aizliegušas vecu dīzeļdzinēju iebraukšanu, var sagaidīt, ka pieprasījums šādām pārveidošanām strauji augs (#LatvijaVar). Tuvākajos gados daudzas valstis aizliegs iekšdedzes dzinēju pārdošanu. Tiem cilvēkiem, kas vēlēsies lētas mašīnas, būs iespēja tikt pie jauna elektroauto, nepērkot jaunu mašīnu.

Avots: Bloomberg

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Pārveido savu veco auto par elektroauto 1

5
Komentāri

avatar
2 Komentāru pavediens
3 Pavediena atbildes
3 Sekotāji
 
Komentārs ar visvairāk reakcijām
Karstākais pavediena komentārs
3 Komentāru autori
Kārlis MendziņšAnsismsh Neseno komentāru autori
  Pieraksties  
jaunākais vecākais visbalsotākais
Paziņojums no
Ansis
Viesis
Ansis

Oriģinālajā rakstā summa ir 8500 EUR par komplektu.

Ansis
Viesis
Ansis

5000 ir ar Francijas dotāciju, kas Latvijas iedzīvotājam nekā nav interesanti. Tehnoloģiskajam rakstam IMHO būtiskāka ir pilnā cena par komplektu

msh
Viesis
msh

“Tiem cilvēkiem, kas vēlēsies lētas mašīnas, būs iespēja tikt pie jauna elektroauto, nepērkot jaunu mašīnu.” – man patīk tas sarkasms – 5kE par mēslu kas reālā lietošanā spēs 100 km – nu ļoti lēti. Cik diez maksās komplekts, kurš padarīs mašīnu spējīgu aizbraukt no viena latvijas gala līdz otram mazāk kā dienas laikā?

P.S. Latviski saka “pārbūve”, konvertē bāž tikai naudu, nevis mašīnas.