Mercedes-Benz būs pilnībā elektriski no 2030. gada
Mercedes-Benz paziņoja par izmaiņām savā elektrifikācijas plānā, kas paātrina “pāreju uz pilnībā elektriskajām automašīnām līdz šīs desmitgades beigām”.
Mercedes-Benz paziņoja par izmaiņām savā elektrifikācijas plānā, kas paātrina “pāreju uz pilnībā elektriskajām automašīnām līdz šīs desmitgades beigām”.
Iepriekš Mercedes-Benz bija ļoti izvairīgi par to, kurā brīdī piedāvās tikai elektriskās automašīnas. Tomēr aizvien augošais pieprasījums pēc luksus elektroauto (lasīt, Tesla popularitāte sāk iegrauzt MB tirgū nopietnu robu un EK vēlas aizliegt iekšdedzes dzinējus) licis pārdomāt līdzšinējo nostāju.
Vācijas autoražotājs ir noteicis, ka līdz šīs desmitgades beigām pārstās pārdot ar iekšdedzes dzinēju aprīkotas automašīnas, kas, ņemot vērā, ka nesen atmeta ūdeņraža attīstību, nozīmē to, ka pāries uz bateriju elektriskajiem risinājumiem.
EV adoptācija uzņem apgriezienus – it īpaši luksusa segmentā, kuram pieder Mercedes-Benz. Lūzuma punkts tuvojas, līdz šīs desmitgades beigām tirgus pāriet tikai uz elektrību un mēs būsim gatavi. Šis solis iezīmē pamatīgu kapitāla pārdali. Pārvaldot šo ātrāko pārveidi, vienlaikus saglabājot mūsu rentabilitātes mērķus, mēs nodrošināsim ilgstošus Mercedes-Benz panākumus. Pateicoties mūsu augsti kvalificētajam un motivētajam darbaspēkam, esmu pārliecināts, ka mums veiksies šajā aizraujošajā jaunajā laikmetā.
Ola Kaleniuss, Daimler AG un Mercedes-Benz AG izpilddirektors
Lai sasniegtu šo mērķi, Mercedes-Benz strādā pie trīs platformām, kuras visas savu darbību sāks vēlākais 2025. gadā. Kad tas notiks, iekšdedzes dzinēju automašīnas tiks pamazām likvidētas, tās aizstājot ar elektriskajiem ekvivalentiem.
Galvenās atziņas no paziņojuma:
- Visas jaunās platformas no 2025. gada piedāvās tikai EV.
- 2025. gadā Mercedes-Benz palaidīs trīs EV arhitektūras platformas – MB.EA, AMG.EA un VAN.EA.
- Mercedes-Benz būs gatavi būt pilnībā elektriski desmitgades beigās tirgos, kur apstākļi to atļauj.
- Mercedes-Benz plāno 8 bateriju gigarūpnīcas ar vairāk nekā 200 gigavatstundu kapacitāti.
- Jauni sadarbības partneri, lai veicināti bateriju izstrādi un ražošanu Eiropā.
- Elektriskās piedziņas efektivitāte tiks paaugstināta ar vertikālās integrācijas piesaisti.
- Plug & Charge, lai padarītu uzlādi ērtu, bez papildus darbībām, lai autentificētu un samaksātu par uzlādi. Mercedes me Charge piedāvās vairāk nekā 530’000 AC un DC uzlādes punktus visā pasaulē.
- Paātrināta elektrifikācija un radikāla pārmaiņa ieguldījumu uzsvaros.
- Mercedes-Benz ir apņēmušies strādāt ar peļņu – arī BEV pasaulē.
Uzlādēts viedoklis
Vēl viena nagla iekšdedzes beigu sākumam. Liekas, ka vienīgais lielais autoražotājs, kas nav apņēmies būt pilnībā elektrisks līdz 2030./2035. gadam ir Toyota, kas saka, ka iekšdedze joprojām būs konkurētspējīga pat 2040. gadā, un Honda. Laikam, viņi nav saņēmuši e-pastu, ka EK ierosinājuši iekšdedzes aizliegumu 2035. gadā. Un, ja viens no galvenajiem tirgiem pasaka, ko tādu, tad pārējie ātri vien sekos. Ķīna apspēlē domu, paziņot tādu pašu mērķi.
Vismaz par Eiropu mēs varam būt droši, ka esošais kurss (Zaļais kurss) liecina, ka jaunus iekšdedzes auto iegādāties būs problemātiski jau ap 2030. gadu. Reiz Mercedes bija krietni priekšā Tesla, bet tagad nākas spēlēt otrā spēlētāja lomu. To var novērot arī Latvijā, kur ne Tesla, ne Mercedes nepārdod tiešā veidā elektroauto, bet kaut kā Tesla pamanās būt ļoti populāra izvēle, kamēr Mercedes ar 3 EQC un 1 EQV reģistrāciju pat nav īsti pieminēšanas vērts. Laiks, protams, rādīs vai vilciens nav jau aizbraucis par tālu, bet šobrīd starts ir teju no nulles.
Tikai tagad izziņot par sadarbībām un bateriju gigarūpnīcām liekas aizdomīgi vēlu. Iespējams, ka tas jau noticis ilgāku laiku, bet publiski šāda informācija nav pasniegta, bet, ja tā nav, tad māc šaubas par vārdu turēšanu.
Tas pēdējais punkts par peļņu. Negaidiet A-klases elektrisko mersi par pieņemamu summu tuvākajā desmitgadē.
Un lādēs tos meršus ar tādām uzlādes stacijām kas stradā uz ūdeņazža. Vai nebūtu prātīgāk uzreiz pildit ūdeņradi mašīnā? Vai mersis nav par agru atteicies no ūdeņraža?
https://fuelcellsworks.com/news/new-hydrogen-fuel-cell-powered-fast-chargers/
Interesanta ideja par tām ūdeņraža uzlādes stacijām. Bet tas liekas vēl neloģiskāk, kā izmantot H2 vieglajās automašīnās.
Mersis daudzus gadus un ievērojamus resursus veltīja H2 un nolēma, ka pietiks dedzināt naudu tajā virzienā, ar attaisnojumu, ka tas ir par dārgu. Ja MB saka, ka kaut kas ir par dārgu, tad tas ir nopietni.
Daudzi eletroentuaziasti paziņoja, ka grib izbraukt dakāru vai citus tāda veida tuksneša pasākumus izbraukt ar elektroauto un pieradit ka tas var but labs tuksneša smiltīs. Bet tuksnesī jau nav elektrības, kur nu vel ātrās uzlādes iespējas, līdz ar to vienīgais risinājums dīzeļģenerātori vai šāda uzparikte kas strada uz udeņraža. Arī LV un citās valstīs ne visur ir savilkti kabeļi lai katra valsts stūrī var uzbuvet ātro uzlades staciju, līdz ar to arī šada uzlādes iepēja ar ūdeņradi, jo to var pārvadāt atškiriba no elektribas.
Un tad atkal rodas jautajums ja visus nevar savikt kabeļus lai uzlādet savu elektroauto, tad varbut tomer ir vieta ari H2 transportam.
Ir dzirdēts, ka tur kur elektrības kabeli aizvilkt nevar, liek saules un vēja parkus komplektā ar vecajiem EV akumulatoriem…
Rezultātā vecajiem EV akumulatoriem ir ilgāks izmantošanas laiks un ir pieejama uzlādes stacija.
Tāpat akumulatorus mēdz izmantot tur kur pievadu jauda nepietiek, lai nodrošinātu ātrās uzlādes. Tad akumulatoros pamazām uzkrāj enerģiju (vai uzlādē naktīs pa lēto tarifu) un tad kad vajag izdod uz EV.
Ir dzirdets ka covid19 vispar nav.
Bet vai tad uzreiz tam ir jātic.
Man vakar nebija laika meklēt un salikt atsauces uz piemēriem…
Drusku pameklējot var atrast dažādus projektus.
Lūk dažas saites:
Audi – https://cleantechnica.com/2021/05/25/audi-unveils-battery-powered-ev-fast-charging-hub-pilot-project/
Porsche – https://www.youtube.com/watch?v=a6lmTJiNTJc
VW – https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2018/12/the-first-power-bank-for-the-e-car.html#
https://www.youtube.com/watch?v=Fg40C3ZM5LQ
BMW – https://www.power-and-beyond.com/bmw-enters-into-partnership-to-give-ev-batteries-a-second-life-a-978267/
https://www.pv-magazine.com/2021/02/12/spain-introduces-ev-charging-stations-using-second-life-batteries/
citi:
https://www.power-sonic.com/energy-storage-solutions/electric-vehicle-charging-solutions/
https://www.forbes.com/sites/kensilverstein/2020/02/10/solar-powered-electric-vehicle-charging-stations-are-just-around-the-corner/?sh=79850727320f
Kurš novinnēs? VW vai Glickenhaus?
https://fuelcellsworks.com/news/vw-ceo-diess-criticizes-hydrogen-cars-cameron-glickenhaus-challenges-vw-to-race-with-fuel-cells/
Tātad Herberts Dīzs saka, ka ūdeņradis nav tehnoloģija, ar kuru turpināt, ja vēlamies tīrāku gaisu, bet tam pretim pasaka, ka jāsacenšas sacensībās… Ļoti loģiska atbilde 😀
Pie tam – saka, ka tai H2 monstriņam nebūs bateriju. Tas ir izdarāms, bet tas ir neprāts. Pat Toyota brīnumiņam ir diez gan normāla baterija.
Te ir populārzinātniskā žurnāla Vox video blogs par saules paneļiem uz mājas jumtiem.
https://m.youtube.com/watch?v=YYLzss58CLs&ucbcb=1
Lai tas viss strādātu kā pasakā ir jāpērk uzreiz 2 Tesla mašīnas ar 1 brauc, bet otro izmanto kā uzlādes stacijju saules energijai, lai pēcāk uzlādētu pirmo. Nu sapratat tas ir pirmkārt ļoti nerentabli, t.i. nekad nekas neatpirksies un nekur nebus ietaupijuma salidzinajuma ar benzīnu vai dīzeli, otrkārt resursu ziņā ļoti liela izšķērdība, apmēram noperc 2 bananus, lai apestu 1 un otru izmestu.
Elektroauto ir uz palikšanu tas ir skaidrs pilnīgi visiem, tikai līdz pasakai ar autonomiju ar saules paneļiem vēl ļoti tāls ceļš, jo elektrību vēl ļoti ilgu laiku ražos no oglēm tā pati Vācija un citas jaudīgās ekonomikas.
Līdz ar to par elektroauto efektivitāti attiecībā pret ūdeņraža auto runāt ir mazliet nevis nepareizi, bet pat greizi, ja elektrība tiek ražota no oglēm vai gāzes.
Tik daudz mīti vienuviet…
Par Vox video. Jā, tā notiek saules paneļu darbība. Tas nav nekas jauns, bet velns nav tik melns. Tikai, lai cilvēki un tīkls nesāk domāt par baterijām vai slodzes pārbīdīšanu, vai, vēl trakāk, pieņemt, ka tīklā būs arī vēja parki un hidroelektrostacijas.
Par saules paneļiem.
LV maksimālā sistēma, lai neskaitītos kā ražotājs, ir 11kW. Precīzāk invertoram ir jābūt 11kW, bet pati sistēma var būt vairāk, lai patiešām arī iegūtu tos 11kW pīķa stundā. Tātad ar vienu stundu iegūtu 11kWh saules enerģijas. Ar 11kWh iepriekš minētā Tesla var nobraukt aptuveni 60 km. Vidējais latvietis vidēji dienā nobrauc 40 km. Tātad ar vienu stundu dienā pietiktu, lai uzlādēu pietiekami, lai nobrauktu dienas normu. Ja vēl iedomājas, ka var izmantot visu dienu, lai uzlādētos, tad bilde krietni mainās. Var arī ar mazāku sistēmu nosegt dienas nepieciešamo enerģiju gan mājai, gan mašīnai. Tas, protams, ir iespējams pie mums no aprīļa līdz oktobrim. Pārējā laikā krietni krītas saules saražotais.
Par 2 elektroauto. Jauki, ja tā var.atļauties. Vēl labāk, ja saimniecībā visas mašīnas ir EV. Kāpēc gan otru mest ārā? Aprakstītais scenārijs nebija tanī Vox video, un reālistiski tā neviens nedarīs.
Par efektivitāti pret ūdeņraža auto. Padomā tā kārtīgi, kā tiek ražots H2. Bet tā kāŗtīgi. Cik energoefektīvs tas viss process ir “no akas līdz ritenim”. Ogles pazūd un diez gan strauji. Tajā pašā Vācijā, ja paskatāmies uz to, kas ir noticis pēdējo 5 gadu laikā, ogle tiek strauji izspiesta. Lielbritānija ogles īpatsvars 10 gadu laikā no 30% ir nokrities uz 3%. Pat Polija ir apņēmusies izbeigt šo vājprātu. Nemaz nerunāsim par LV, kur ogle nekad nav bijusi nopietna alternatīva.
Vox pasaka ka elektribas no saules paneļiem ir daudz pa dienu un visu jaudu laiž tīklā un tīkls nespēj paņemt to pretī, bet lielas baterijas maksa lielu naudu līdz ar to vienīgais veids kā varētu uzkrāt saules energiju ir lādēt pa taisno mašīnas baterijā, bet atkal ja cilveks pa dienu strada, tad mašīna nav pie majas un tapec atkal sanak ka saules energija nekur netiek uzkrāta.
Papildus ir tādas jomas ka biogāze, atkritumu poligonu gāze, biomasas gazifikācija. Un ja šo iegūto gāzi laiž uz elektrības ražošanu, tad elektroauto ir daudz neefektivaks, neka uzreiz to pildīt ūdeņraža auto.
Otra lieta ko varam novērot visā pasaulē, kad HESi lej ūdeni pa tukšo palu laikos, jo tīklā nevar palaist jaudu, jo tīkls nespej akumulēt to, un tad labak ir nevis liet ūdeni pa tukšo prom, bet darbināt HES ar pilnu jaudu, un ražot no tā ūdeņradi.
Ūdeņradis ir izdevīgs ja ir elektrības pārprodukcija, jo to var uzkrāt uz ilgu laiku un tas nekur nepazūd.