Labdien,
Jautājums ir tāds, ka dabūt tehnisko pasi kad paraksta mašīnu? Kā es saprotu viņi dod pagaidu tehnisko pasi kas ir derīgs tikai Norvegija , bet oriģinālu sūta pa pastu un tas aizņem 4 -7 dienas?
Vai vajag ņemt tranzītu numurus?
Paldies!
Tranzīta numurs derīgs tikai Norvēģijā, Zviedrijā un Somijā. Par Dāniju neesmu drošs, bet sausais atlikums ir transportēšana no prāmja (Ventspils vai Rīgas) uz piekabes un uz reģistrēšanu pēc muitas lietu kārtošanas (vai riskējot ar sodu par braukšanu bez numura).
Viņu tehniskajai pasei ir divas daļas - lai reģistrētu kā cilvēks (uz eksportu), nepieciešamas abas daļas. Ja atbraucam šeit ar vienu daļu (kuru tur īpašnieks), tad CSDD pieprasa informāciju un nedēļu gaida apstiprinājumu no Norvēģijas (nav par velti pasākums). Es to nezināju un neprasīju, ar prasīšanu neesmu saskāries.
varētu precizēt vai auto paredzēts braukt pašam vai likt uz treilera? tas maina situāciju.
par 2 tehpasēm jau atbildēja. pie pircēja paliek abas oriģinālās, ja auto paredzēts eksportam uz savien riteņiem, tad, imho, viņu Statens vegvesen, nekādu tehpasi Tev nesūtīs. Norge vēlas, ka viņiem aizsūta oriģinālās numurzīmes. es to izdarīju pats, bet to var arī csdd darīt.
DimanC domāju ar pašam spēkam braukt) vajag istenot mazo piedzivojumu)
ION , es pētu tagad https://www.vegvesen.no/ , tur ir skaidri uzrakstīts ka vognkort var dabūt pa pastu pec 4 dienam tikai, bet man nav informācijas vai tas online , vai offline darams
Vēl zvanīju uz muitu,un uzzināju ka, lai nemaksāt ievedmuita, vajag EUR1(vai e1) sertifikātu, kas atbrīvo no ievedmuitas nodokļa. Un atliekas tikai 21 pvn iemaksat
Un vēl viens jautājums, kā es saprotu, ja ar savām spēkā dziņu viņu uz šejieni, tad tranzītu numurus nevajag? Bet kā tad ar apdrošināšanu? Kur viņu pirkt?
https://www.toll.no/no/varer/bil-og-andre-kjoretoy/eksport-av-bil-og-andre-kjoretoy/
te drusku par eksporta procedūru.
pats privāti esmu dzinis mašīnu, kas jau ilgstoši bija man, tā ka nezināšu detaļas tavā gadījumā.
numuri eksporta esot tikai jaunām mašīnām.
spriežot pēc šī topika, pa Zviedriju varu braukt arī ar papīra sarkanajiem jeb t. s. prøveskilt
https://forum.sportsvogn.no/viewtopic.php?t=3950
prøveskilt gadījumā apdrošināšana nav vajadzīga, tas laikam vienkāršākais variants. Latvijā tad ar piekabi.
uz sava vārda tehpasi dabūsi tikai tad, kad būs apdrošināšana. bet apdrošināšanu, ja Tev nav vietējā perskoda, laikam nedabūt.
pārsvarā norvēģi ieved mašīnas, par eksportu, jo sevišķi privātu, info maz.
@a_dimants izlasiju, bet atkal maz ko no ta visa sapratu. Vot es velosj nopirkt auto no norwegijas, atradu sludinajumi satiekos ar oardeveju. Ka pareizi noformet so darisanu? Un vispar ka labak visu darit? Ar to eur1 tad te latvija ne vajadzes maksat 10% muitai, tikai pvn?
[Labots, lai pareizi atspoguļotu, kurš bija jāuzrunā]
tas eur1 sertifikāts tikai apliecina preces izcelsmi, un tā kā Norvēģi neražo to elektro auto, tad nesanāk izvairīties no 10% ievedmuitas, tā vismaz muitas brokeri man stāstija. Var braukt paša spēkiem līdz LV, bet obligāti vajag tranzīta deklarāciju.
kopā sanāk auto cena+ceļa izdevumi, tiem klāt 10% ievedmuita, tai kopsummai klāt 21% PVN...
@wilxly ja man to pasu teica. Es jau vairak ka menesi nevaru atmuitot auto. Pa karotei kaut ko prasa, beigas izdomaja ka viniem jaredz auto. Aizvedu, visu dienu nostaveja tas aauto neviens pat neparadijas. Pec tam ligo pec tam orasu brokerim kas par fignju vai ir kustibas, un tikai tagad vins man pazinoja ka neviens nav skatijies to auto jo es neesmu at a is paklanities tiem Muitas darbiniekiem. Johaidi es ar viniem sarunaju laiku, tad kad pec fakta atveda auto viniem ari pazinoja. Kada marutka pec man tur pasam jaieradas??? Ja es vispar esmu prjam. Viniem mani jaapskata vai auto?
Samaksaju nodokli 4k jau menesi atpakal. Laikam bus jaatcel nafig to visu, ka man jau teica ka musu muita sezh galigi atsaldetie mudaki.
Starp citu kads meginajis atmuitot auto lietuva? Man likas ka tur viss ir daudz vienkarsak. Labak tiem samaksat neka musejiem debiliem. Ta vini virza uz prieks elektrifikaciju. Neko un nekad sini valsti labs nebus.
Kā ir ar variantu, braukt ar Norvēģijas numuriem? Tagad jau nav tas crazy nodoklis 10€/dienā, csdd aplikācijaa ieraksti auto ar Norvēģijas Nr, elektro, nodoklis 0€, kaut vai uz gadu, eu padome jau arī lv lika to likumu izlabot.
Bet atkal cits likums, cik ilgi var braukt, vai obligāti jāreģistrē,?
Vēl cits variants ar pagaidu reģistrāciju lv, nezinu kas tā īsti ir, bet speciālā atļauja, ja mācies/strādā ārzemēs, Norvēģijas Nr un tehnisko pasi nodod csdd, un viņi iedodot lv numuru, kad brauc atpakaļ saņem savus Norvēģijas nr
@wilxly laikam nemaz nav slikts variants. Es pat neznaju ka 10 eur vairs nav jamaksa. Par tiem numuriem ari var kaut ko izdomat, jo man tas norvegis var palidzet ar kadu iszinu, jo man tur oiedavaja darbu auto servisa. Vienigais es jau samaksaju to Muitas naudu 10+21% un tagad man cakare smadzenes jau pusotru menesi...
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: