Kurš labāks? Tesla Model 3 vai VW ID.3
Personīgais viedoklis par Tesla Model 3 un Volkswagen ID.3 no lietošanas aspekta. Kurš ir komfortablāks? Kurš brauc labāk? Kam navigācija uzticamāka?
Personīgais viedoklis par Tesla Model 3 un Volkswagen ID.3 no lietošanas aspekta. Kurš ir komfortablāks? Kurš brauc labāk? Kam navigācija uzticamāka?
Lasot dažādus viedokļus un pārliecības, nevarēju noturēties, neielīdis šajā bariņā ar domu, ka būšu “neieinteresētā” persona. Tāpat kā ir mūžīgie ķīviņi par to, kurš labāks: Apple vai Android, līdzīgi ir ar Teslu un citiem elektroauto. Šajā apcerē nepretendēju uz absolūto patiesību, un netaisos pieslieties vienai vai otrai nometnei. Varbūt kādam, kurš vēl nav izlēmis, kurā virzienā doties, tā būs noderīga informācija.
Sanāca tā ka vairāk nekā gadu esmu lietojis VW ID.3 un tagad esmu iemēģinājis Tesla Model 3 LR (Long range). Tā pavisam godīgi būtu salīdzināt ID.3 ar Tesla Model 3 SR (Standard range), bet pieņemu ka var abstrahēties no dažām LR priekšrocībām – ietilpīgāka akumulatora, lielākas jaudas un pilnpiedziņas.
Komforts
ID.3 noteikti ir vairāk komforta – gaita ir krietni mīkstāka, tas netricina rumpi kā to dara Tesla. Tiesa, braucot pa bruģi, Tesla arī uzvedās tīri labi. Ceļa (riepu) trokšņi ID.3 ir manāmi mazāki. Vēja trokšņi mazāki ir Teslai. Neskatoties uz to, ka Teslas riteņu garenbāze ir lielāka, vietas ID.3 iekšā ir vairāk. Tās ir nodevas mazajai Teslas vēja pretestībai.
Iekāpšana ID.3 arī vieglāka, it sevišķi man, 1,9 m garam. Ja esmu iekārtojies Teslas sēdeklī, ir gana ērti, bet tad aiz manis diez vai kāds varēs iespraukties. Teslā var iestādīt ērtāku stūres pozīciju, kuru tāpat kā sēdekļa iestādījumus, var saglabāt lietotāja profilā. ID.3 bagāžnieks ir krietni īsāks bet tas ir pārredzams un labi lietojams. Tam pat ir kaut kādi āķīši iepirkuma maisiņiem, ne tik jauki kā Škodās, bet ir. Teslas zemais un garais bagāžnieks ir grūti sasniedzams, kaut arī varbūt tilpumā pat lielāks kā ID.3. Jā, Teslai ir kastīte priekšā, bet neko vairāk kā kabeļus, tur negribās likt.
Pie komforta sadaļas pieklājās pieminēt durvju rokturus – klasiskie, kā ID.3, ir krietni ērtāki. Ziemā apsildāmā ID.3 stūre ir patīkama, Teslai tādas nav. Bezvadu uzlādes telefona dobītes priekšā Teslai ir ļoti ērtas, ID.3 telefona novietne ir jocīgi neērta, toties mantas vidus konsoles kastē nolikt ir ērtāk.
Par braukšanu
Pilsētā, ID.3 ar savu mazo apgriešanās rādiusu un mazāko garumu, ir vieglāk lietojams. Arī atpakaļ skata kamera, kura izlien tikai tad, kad ieslēgta atpakaļgaita, vienmēr ir tīra, atšķirībā no Teslas kameras, kura pēc garāka ceļa aizķēpājas.
Gaismas ir sāpīgs punkts Teslai. 2021. gada modelim gaismas pašas par sevi ir tīri labas, bet visu sabojā automātiskās tālās gaismas – tās pārslēdzās uz tuvajām tikai tad, kad pretī braucošais jau uzmirkšķina. Šis režīms nav lietojams. ID.3 ar savām Matrix gaismām šajā jomā ir izcils.
Patēriņa jomā Tesla ir manāmi taupīgāka, it sevišķi šosejas režīmā.
Patīk Teslas apstāšanās režīms – tā apstājas līdz nulles ātrumam, atlaižot pedāli – pa pilsētu var vizināties “viena pedāļa” režīmā. ID.3 “AUTO HOLD” režīmā tomēr pašās beigās jānospiež bremžu pedālis.
Par vadības interfeisu
ID.3 un ID.4 ir gandrīz vienādi no vadītāja interfeisa viedokļa un tie no saviem līdziniekiem, Enyaq un Q4 e-tron, atšķirās ar minimālistisku pieeju šajā jomā, kas man patīk. Fizisko pogu ir ļoti maz, bet lielajam ekrānam ikdienā jāpieskaras tikai tad, ja gribi lietot navigāciju vai telefonu. Tesla, kā zināms, ir gājusi tālāk, atstājot uz stūres divus rullīšus un logu vadības pogas. Tomēr gribētos fizisku logu tīrītāju režīmu slēdzi, kāds ir ID.3. Iestādīt ātrumu ar rullīti ir jauki, ja ātrums jāmaina par 1km/h vai 5km/h, bet ja jāmaina par 10km/h, man labāk patīk slidināt pirkstu pa ID.3 stūres “podziņām”.
Par karsto tēmu “Autopilots”
Abiem auto ir asistenti. ID.3 to dēvē par “Travel assist”, Teslai – “Autopilot”. Abiem auto ir divi režīmi: adaptīvā ātruma uzturēšana un adaptīvā ātruma uzturēšana + turēšanās joslā. Pirmais no tiem abiem auto darbojas visai līdzīgi. Atšķirības parādās otrajā režīmā. Tesla uz ceļa turas labāk, ja līnijas ir slikti redzamas, tomēr asistenta lietošana ir nervozāka. Tesla atslēdz šīs sistēmas darbību, ja stiprāk pagrozi stūri, piemēram apbrauc bedri. ID.3 ļauj koriģēt trajektoriju, neatslēdzot sistēmu, tā atslēdzas tikai nospiežot bremžu pedāli. Tiesa nav uzkrītošas informācijas, vai auto šobrīd “pazīst” līnijas vai nē – tikai mazas zaļas svītriņas mazajā displejā.
To, vai vadītājs vēl ir pie stūres, ID.3 nosaka ar kapacitatīvo devēju – pietiek turēties pie stūres. Tesla pieprasa nedaudz piespriegot stūri. Ja to darīsi stiprāk, sistēma atslēgsies – tas nav ērti. Abiem auto šajā režīmā var ieslēgt automātisko ātruma ievērošanu, bet te ir atšķirība: Teslai var iestādīt “+10km/h”, ID.3 to nevar. Jāsaka, ka mūsu ceļu apstākļos, lietot automātisko ātruma ievērošanu, ir nejēdzīgi, jo bieži vien tas, ko rāda auto, neatbilst realitātei. Iespējams, ka situāciju ir kaut kad fiksējis Google auto, gadus atpakaļ.
Arī tad, ja zīmes darbība tiek atcelta pie nākamā krustojuma, auto to ne vienmēr saprot. Te nonākam pie Teslas Autopilota būtiskākā trūkuma: nevar izslēgt šo automātisko ātruma ierobežošanu, kas mūsu apstākļos padara to grūti lietojamu. ID.3 šo funkciju var izslēgt, bet tomēr pirms straujiem pagriezieniem, krustojumiem un apļiem auto samazina ātrumu. Ja nav jāapstājas un ir drosme, tad apli var izbraukt, nepieskaroties pedāļiem. Stūrēt aplī gan nāksies pašam.
Par lielo displeju
Teslai tas ir lielāks un tik ātrdarbīgs, ka reti var manīt aizķeršanos, ko ID.3 var vērot ļoti bieži. Tomēr Teslas displeja mazie cipariņi pulkstenim, temperatūrai un atlikušajiem akumulatora procentiem nav labi redzami, ja esi drusku tālredzīgs, kas ir mans gadījums.
Navigācija
Teslai ir tikai sava, nekādu Waze tā negrib. Tā ir laba, var ievadīt arī vietas nosaukumu, nevis tikai adresi kā ID.3. Toties ID.3 kartē redzamas uzlādes stacijas, Tesla piedāvā tikai aizbraukt uz izvēlēto uzlādes staciju. Kad ir izvēlēts galamērķis, uz to ID.3 ar savām virtuālajām bultām uz ceļa palīdz labāk kā Teslas “dāma”, kura mēģina izrunāt mūsu ielu nosaukumus – bezjēdzīgi. ID.3 ir ieslēdzama latviešu valoda, navigācijā var ievadīt arī latviešu specifiskos burtus un tajā neviens nemēģina izrunāt mūsu ielu nosaukumus. Abiem auto navigācijā redzami reālā laika sastrēgumi.
Aplikācija
Tā ir diena pret nakti par labu Teslai. Salona distances apsildi ID.3 ieslēgt var un uzlādes līmeni arī var redzēt, neko daudz vairāk. Tikt pie Teslas aplikācijas ir samērā komplicēts pasākums, kurā liela nozīme ir arī veiksmei. Kad esi laimīgi ticis pie tās, vari atslēgt un braukt ar auto, izmantojot telefonu. Drošībai labāk maciņā tomēr ņemt līdzi arī kredītkartes izmēra atslēgu, kuras izmantošana nav ērta, bet garantēti droša. Salīdzinājumā ar ID.3 atslēgu kabatā, ir krietni patīkamāk.
Atjauninājumi
Abiem auto darbojas OTA – attālinātā programmatūras atjaunināšana. Teslai tas ir daudz raitāk un stabilāk, VW tas ir jaunums un iet kā pa celmiem. Kā pa celmiem iet arī ar visu, kas saistīts ar programmatūru – bieži vien parādās brīdinājumi, ka kāda sistēma nestrādā, tomēr pagaidām auto vēl nav apstājies.
Kurš labāks?
Ja man vaicātu, kurš labāks, atbilde būtu: katram savs. Ja gribi ērti vizināties pa pilsētu, tad ID.3, bet ar piebildi – izlabotas kļūdas. Tālākiem braucieniem pa šoseju: Tesla. Tā derēs arī tiem, kuri grib justies kā “sporta” auto.
Autors: Vankel
Tesla ir dators uz riteņiem, visi pareji automašīnas ar elektro dzinēju.
Līdz ar to šis salīdzinājums ir laiku tērēšana un pilnīgi ir bezjēdzīgs!
ID skārienjūtīgās pogas ir pilnīfs trash. It sevišķi klimata kontrole un skaļums zem ekrāna.
Infotainmenta puse arī galīgi nebaudāma.
Mazs precizējums vai skaidrojums autoram, auto hold gan nav saistīta ar viena pedāļa braukšanas sistēmu, bet tā ir elektroniskā rokas bremze, ir pieejama arī ne tikai eauto gadus 10 aptuveni. Viena pedāļa sistēma VW ID3 saucas B mode, Teslai ir one-pedal System.
Paldies par skaidrojumu, šo te zinu. B mode ID.3 varētu saukt par “Bremzēšanas” režīmu, nevis viena pedāļa režīmu, jo, lai apstātos, vienalga jānospiež bremžu pedālis. Tas tiešām ir nācis no ICE pasaules. Rakstā nav apgalvots ka ID.3 pieejams viena pedāļa režīms, tāds ir Teslai.
Ne par to bija mana piezīme, bet gan par to, ka Auto hold nekādā veidā nav saistīts ar rekuperācijas sistēmu, ne praktiski, ne lietojot kā terminu, jo Auto hold ir automātiska elektroniskā stāvbremze, kas pieejama auto jau aptuveni no 2010.gada sākotnēji ICE, gan tagad arī EV auto.
Piekrītu ka pavisam pareizi būtu rakstīt: “lietojot AUTO HOLD kopā ar B režīmu”. AUTO HOLD atbrīvo no bremžu turēšanas stāvot, kas jau ir solis “viena pedāļa” virzienā, tātad no lietotāja viedokļa tās ir sastītas lietas.
Šķiet ka arī Tesla automātiski iedarbina bremzes, kad auto apstājas. Šo režīmu, kad bremzē ar motoru un auto apstājas, kad kāja nost no pedāļa, izvēlnē dēvē par HOLD.
Kāpēc mēģināt “brist arvien dziļākā mežā”, tā vietā vienkārši pasakiet paldies par precizējumu, atzīstiet kļūdu un nākamreiz ņemiet to vērā. Bet jūs par visu varu cenšaties izlikties gudrāks nekā esiet un mēģiniet locīties vēl vairāk mēģinot samudžināt terminus. Pēc jūsu loģikas sanāk, kā Dacia Spring parastā rokas bremze arī ir daļa no b pedāļa braukšanas sistēmas, jo notur auto no ripošanas tam apstājoties un turpat tālāk, visiem ICE ar AutoHold arī ir daļēja b pedāļa sistēma utt. Un ar Hold tāpat kā ar AutoHold ir domāta automātiskā stāvbremze, kurā tad arī tiek iestatīta Teslas izvēlnē, vai nospiesta poga katram ICE ar AutoHold.
Paldies par aizrādījumu, nākošreiz tā nerakstīšu.
Kļūdījos ka nepieminēju arī B režīmu.
Tagad labi?:)
Cik ērts Volkswagen priekšējais bagāžas nodalījums?
Ļoti neērts, tajā neko nevar ielikt, jo tāda nav 🙂
> Iespējams, ka situāciju ir kaut kad fiksējis Google auto, gadus atpakaļ.
Vai varētu, lūdzu, pakomentēt sīkāk, kas ar šo domāts?
P.S. Liels paldies par apskatu! Jau ilgāku laiku “laužos” par elektroauto iegādi, un kopš sāka iznākt ID sērijas modeļi, uz Teslu vairs īsti negribas skatīties. Tāpēc tieši laikā un ļoti forši šāds salīdzinošais apskats, lai saprastu, no kā sanāktu atteikties.
Tu brauc pa zināmu šoseju, kur nav nekādu ātrumu ierobežojumu, bet uz auto ekrāna parādās zīme 70, tad 50, un auto šos ierobežojumus ievēro… Kaut kad, pirms vairākiem gadiem, tur tādas zīmes uz kādu laiku ir bijušas. Tātad kāda sistēma tās ir fiksējusi un ierakstījusi datu bāzē, bet informācija nav atjaunota.
Es šo fīču izmantoju ārpus Latvijas – Igaunijā, kur pat +5km/h ir pārkāpums un izbaudu automātiaku ātruma maiņu.
Ps. Pat ja auto rāda, ka samazinās teiksim no 90 uz 70, tajā brīdī ar kruīza ātruma regulācijas pogām (+1 vai +10km/h) iespējams mainīt ātrumu 20km/h robežās uz augšu vai uz leju.
Par kuru auto Tu raksti?
Man ir pieredze ar ID.3