Paaugstinās e-mobi uzlādes pakalpojuma cenu
Sekojot līdzi Valsts kontroles ieteikumiem, valdība otrdien, 13. septembrī, pieņēma grozījumus CSDD cenrādī. Jaunais cenrādis paredz cenu izmaiņas arī elektroauto uzlādei CSDD pārvaldītajā uzlādes tīklā “e-mobi”.
Sekojot līdzi Valsts kontroles ieteikumiem, valdība otrdien, 13. septembrī, pieņēma grozījumus CSDD cenrādī. Jaunais cenrādis paredz cenu izmaiņas arī elektroauto uzlādei CSDD pārvaldītajā uzlādes tīklā “e-mobi”.
Kā ziņo Delfi, šī gada aprīlī Valsts kontrole publicēja revīziju “Vai Satiksmes ministrija pārvalda kapitālsabiedrības atbilstoši normatīviem aktiem un labai praksei?”, kur tostarp padziļināti vērtēja CSDD deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu efektivitāti izmaksu ziņā. Viens no dokumentā izteiktajiem ieteikumiem bija aktualizēt CSDD cenrādi, jo uzņēmuma sniegto pakalpojumu pašizmaksa būtiski atšķiras no tobrīd valdības apstiprinātā cenrāža.
Saistībā ar elektroenerģijas cenu kāpumu un nodrošinātu CSDD elektrotransportlīdzekļu uzlādes pakalpojuma cenas atbilstību tirgus situācijai un elektroenerģijas cenu svārstībām, kā arī lai netiktu palielināts EUS tīkla uzturēšanas izmaksu slogs uz valsts budžetu, valdība lēma aktualizēt 2018. gadā noteiktās uzlādes pakalpojuma cenas CSDD uzturētajā uzlādes tīklā. Grozījumu projekts paredz pakalpojuma cenu veidot no divām komponentēm – fiksētās un mainīgās, kur uzlādes pakalpojuma cenas mainīgā komponente tiktu pārrēķināta ne biežāk kā reizi mēnesī, ja elektroenerģijas vidējās mēneša cenas svārstības “Nord Pool” biržā pārsniedz 20%, salīdzinot ar iepriekšējā aprēķinā izmantoto elektroenerģijas cenu palielinājuma vai samazinājuma virzienā.
Grozījumi CSDD cenrādi stājas spēkā nākamajā dienā pēc valdības lēmuma oficiālās publikācijas “Latvijas Vēstnesī”.
Uzlādēts viedoklis
CSDD šo pieprasīja jau pirms gada, kad elektrības cenas ievērojami kāpās, bet Satiksmes ministrija, kas ir atbildīgā par e-mobi tīklu, tai skaitā, tā pakalpojuma cenu, atteicās pievērst uzmanību šim jautājumam. Gluži tāpat kā pilnīgi visus pārējos jautājumus, kas skaitās ar e-mobilitāti. Līdz jaunajai cenai varam uzskatīt, ka Satiksmes ministrijas neizdarība bija kā subsīdija EV lietotājiem, jo 0.15 €/min daudziem nozīmēja, ka, pārrēķinot maksu par kWh, lādēt e-mobi tīklā bija lētāk nekā mājās.
Šobrīd vēl nav skaidrs, par cik tieši mainīsies cenas e-mobi tīklā, bet varam rēķināties, ka tās būs lielākas. Vienā dokumentā bija aprēķināts 0.22 €/min, bet tas ir balstoties uz NordPool cenu, kāda bija pirms gada. Diez vai mainīs to, ka cena ir par laiku nevis enerģiju. Jaunā cena ir 0.53 €/min.
Tiešām šāds pavērsiens nu vairs nekādīgi neveicina elektroauto popularitāti!
Pie tādām cenām tiešām lētāk sanāk ar dīzeļauto.
Kur tad paliek zaļais kurss un e-mobilitātes veicināšana???
Šobrīd izskatās pēc nepārdomātas rīcības.
Vai adekvātāk un taisnīgāk būtu, ja tā arī noteiktu tarifu 0.12Eur/min+elektrības cena par kWh?
Domāju arī tad būtu pietiekami motivējoši lai lieki mašīnu pieslēgtu neatstāt. Nu nevienam zaudējumi no tā viņiem noteikti nebūtu. Toties cilvēki to neuzskatītu par laupīšanu!
Es pats pa Eiropu braukājis neesmu, bet kad pirms pāris gadiem apsvēru potenciālo braucienu no Amsterdamas uz Latviju, tad šādas apmaksas shēmas bija atrodamas.
Šobrīd es vispār e-mobi uzlādes varu aizmirst – tikai ārkārtas uzlāde.
Nav nekādas jēgas no tīkla kurš it kā ir gandrīz visur, ja cena ir neadekvāti augsta.
Man nav jaunākais auto (projektēts aptuveni pirms 12 gadiem) un elektrības cena e-mobi sanāk 1.14Eur/kWh.
Ja e-mobi ir pārāk daudz klienti un grib savu tirgus daļu atdot konkurentiem, apsveicu – mēŗkis ir sasniegts! Manuprāt tagad daudzi konkurenti sarosīsies un atvērs uzlādes stacijas!
Mums elektroauto lietotājiem tas būs labāk, būs vairāk uzlādes iespējas, bet e-mobi iespējams savu investīciju aiz savas negausības un nepārdomātās rīcības iespējams nekad neatpelnīs…
Nelāgs pavērsiens… Vēl vasarā izbraukājām gan Kurzemi, gan Latgali un priecīgi par minimālajām ceļa izmaksām. Vienīgais mierinājums, ka uz privātmājas jumta IR saules paneļi, un paredzēta jauda arī auto uzlādei. Bet tāpat žēl, ka tas prieciņš “apceļo Latviju ar elektromobili” bija tik īss… 🙁
Nav nekas jauns… Draugs atsūtija no UK
No https://portal.e-mobi.lv/lv/cenas/ :
No 16.09.2022. cena par uzlādi – 0,53* EUR/min
на днях заправлялся на e-mobi быстрой (DC 50kW CCS) зарядкой. если раньше мощность была около 45kW, то сейчас 35kW! соответственно время зарядки увеличилось. так что можно не менять 0.15 €/min, а просто уменьшать и уменьшать мощность! 😉
Зарядился вчера. Первый раз видел на станции 52 киловата. Так что Вам: а) просто не повезло со станцией, б) возможно зарядку ограничила сама машина
а) возможно
б) нет, заправляюсь все время на одной зарядке на одной машине )
все время было 45-49, вчера 33!
Какая машина?
Fiat 500e
Если речь о 42kw варианте, то 50квт/ч на этой машине можно увидеть максимум до 70% SOC. После 85% скорость вообще падает драматически. Так что получить _среднюю_ скорость заряда близкую к 50квт можно только на низких уровнях заряда батарейки. У вас случайно не в этом дело? Зачастую люди ругают зарядки, хотя я многократно проверял такие случаи и почти всегда дело было не в них, а в машинах. Другое дело что текущая тарификация это в любом случае идиотизм, так как на практике, для подавляющего большинства “электричек” киловатт теперь будет обходиться около 0.8-0.9еур (в пересчете на среднюю реалистичную скорость зарядки). Что вообще не интересно.
Pēc maniem aprēķiniem – ja elektroenerģijas cena ir dārgākā par 45 centiem par kilovatstundu, manai Konai braukšanas izmaksas paliek praktiski vienadas ar manu Toyota Hybrida braukšanas izmaksām. Un ņemot vērā elektro auto lielāku sākuma cenu……….. is it still worth it? vot kur jautājums.. Acim redzot ja parceļas uz privātmāju ar saules paneļiem, lai, vismaz pa vasaras periodu – nodzīt braukšanas kilometra izmaksas cik vien zemu iespējams…
Jauniem elektrum pieslēgumiem ir jau 60 centi par kWh. Ļoti līdzīgas izmaksas kā dīzelim.
E-mobi raksta, ka pacels līdz 53 centi/min, tas ir pieaugums par 3.5 reizēm. Attiecīgi tur lādēšanās sanāktu jau krietni dārgāk par tiem minētajiem 45 centiem.
Neizdarība no CSDD puses. Sen jau varēja noslēgt ilgermiņa līgumu ar Enefit, kas piedāvā 6 gadus fiksētu cenu. Pašlaik Elektrum jauniem līgumiem ap 0.6, Enefit joprojām 0.3. Jūlijā paspēju pārslēgt uz vēl uz 0.2 eur/kwh. Pavasarī bija vēl zem tā.
Jeb pareizāk no ministrijas. Saprotu, ka CSDD jau iepriekš gribēja atjaunināt cenas, bet ministrija neļāva. Kas piegādā elektrību, gan nezinu, gan jau Elektrum
drīzāk kārtējā maldināšana un vēlme nopelnīt 4x