Smagajiem pietiktu vien ar 1000 uzlādes stacijām Eiropā

0

Pētījumā atklāts, ka, lai nosegtu Eiropas kravas pārvadājumus ar elektriskajiem smagajiem, pietiktu vien ar 1000 mega uzlādes stacijām.

Scania 45 R BEV 4x2 general cargo transport

Scania 45 R BEV (Publicitātes attēls)

Pētījumā atklāts, ka, lai nosegtu Eiropas kravas pārvadājumus ar elektriskajiem smagajiem, pietiktu vien ar 1000 mega uzlādes stacijām.

Fraunhofer ISI un Amazon kopīgajā pētījumā par optimālo publisko ātrās uzlādes staciju skaitu un atrašanās vietu nepieciešamību Eiropā, lai varētu plaši elektrificēt tālsatiksmes kravu pārvadājumus, secināts ka 1000 optimāli izvēlētu uzlādes punktu varētu nodrošināt 91% kravas automašīnu vajadzību, savukārt 500 punkti varētu nodrošināt aptuveni pusi plūsmas. Pētījuma minētais skaits ir ievērojami mazāks nekā ES noteiktie minimālie infrastruktūras mērķi.

Elektriskais Scania 25 L cisternu vedējs
Elektriskais Scania 25 L cisternu vedējs (Publicitātes attēls)

Elektrisko kravas automašīnu līdzšinējais skaita progress nav vēl paspējis uzņemt nepieciešamos tempus, radot uzlādes industrijā jautājumu par to, cik daudz ātrās uzlādes vietu ir vajadzīgas Eiropā. Uzlādes infrastruktūras attīstītāji pārsvarā orientējas uz vieglajām automašīnās un nav optimizējuši uzlādes vietas kravas automašīnu uzlādei. Tamdēļ infrastruktūras attīstītājiem ir nepieciešams saprast optimālās vietas, kur attīstīt kravas automašīnu uzlādes tīklus.

Pamatojoties uz Eiropas kravas automašīnu satiksmes plūsmas aprēķiniem 2030. gadam un faktiskajām kravas automašīnu pieturu vietām, tika izveidots ilgtermiņa minimālās uzlādes tīkls, kas sedz paredzamo uzlādes pieprasījumu.

Tika analizētas 20 000 potenciālās sabiedrisko kravas automašīnu uzlādes vietas gar galvenajām Eiropas automaģistrālēm, izmantojot datu kopu, kurā ietilpst 1,6 miljoni kravas automašīnu braucienu kombinācijas, un satiksmes plūsmas aprēķinus 2030. gadam tika noskaidrots, ka vien 1000 uzlādes staciju, kas aprīkotas ar megavatu uzlādes sistēmas (MCS), varētu nodrošināt aptuveni 91% no paredzamās tālsatiksmes kravu pārvadājumu.

ES regulā jau ir noteikti konkrēti minimālie mērķi attiecībā uz publisko kravas automašīnu uzlādes infrastruktūru visām ES dalībvalstīm. Piemēram, Vācijā līdz 2030. gadam kopumā jābūt aptuveni 300 vietām, un līdz 2030. gadam visā Eiropā ir jābūt vairāk nekā 2000 kravas automašīnu uzlādes vietām.

Šie rezultāti liecina, ka pat ar mazāku skaitu vietu nekā to pieprasa Eiropas Savienība, var nodrošināt gandrīz visu Eiropas kravas automašīnu satiksmi. Tomēr uzceltajām vietām būs jānodrošina pietiekama tīkla jauda, ​​un dažām vietām ir nepieciešama līdz 12 megavati, ​​lai atbalstītu līdz 20 MCS kontaktligzdām.

Patriks Plotcs (Patrick Plötz), Fraunhofer ISI Enerģijas ekonomikas nodaļas koordinators un pētījuma autors

Pētījuma autori pieņēma, ka uzlādes netiek veiktas depo un tikai elektriskie kravu pārvadātāji spēj veikt vien 400 km starp uzlādēm, ko vairāki jaunie pieejamie komerciālie elektriskie kravas automašīnu modeļi jau pārsniedz. Pētījumā tika ņemti vērā arī vietējie jaudas ierobežojumi un aprēķināta optimizēta pakāpeniska tīkla paplašināšana maršrutos ar vislielāko pieprasījumu Eiropā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: