Volkswagen elektriskais universālis ir klāt: Volkswagen ID.7 Tourer apskats
Volkswagen elektriskajā piedāvājumā beidzot ir praktiskā latvieša sapnis – universālis. ID.7 Tourer piedāvā iespaidīgu plašumu, komfortu un pazīstamo kvalitāti, padarot to par lielisku izvēli ģimenēm, kuras vēlas elektroauto, kas ir ietilpīgs, efektīvs, pietiekami glauns un nav krosovers.

Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen elektriskajā piedāvājumā beidzot ir praktiskā latvieša sapnis – universālis. ID.7 Tourer piedāvā iespaidīgu plašumu, komfortu un pazīstamo kvalitāti, padarot to par lielisku izvēli ģimenēm, kuras vēlas elektroauto, kas ir ietilpīgs, efektīvs, pietiekami glauns un nav krosovers.
Gadiem ilgi elektrisko transportlīdzekļu ainavā ir dominējuši sedani un krosoveri, atstājot tos, kas novērtē universāla auto eleganci un praktiskumu, bez izvēles iespējām elektroauto lauciņā. Lai gan Latvijā ir pieejams Porsche Taycan Cross Turismo un nesen arī parādījās Opel Astra Electric Sports Tourer, tos nevarētu saukt par elektroauto, kas latvietim liks nopietni tos apsvērt. Viens ir pārāk dārgs, bet otrs, spriežot pēc reģistrāciju daudzuma, nepieejams. Tomēr nav ko skumt tiem no mums, kam ir vēlme pēc elektroauto ar lielāku bagāžnieku – Volkswagen piedāvājumā ir ID.7 Tourer. Šis elektriskais universālis sola pārvadāt jūsu brīvdienu aprīkojumu. Un to darīs ar nulle tiešajām emisijām.

Kā jau universālis, ID.7 Tourer ir ietilpīgs. Salīdzinot ar parasto ID.7 tam ir par veseliem 73 litriem lielāks bagāžnieks jeb 605 litri. Salīdzinājumam Opel Astra Electric Sports Tourer bagāžnieks ir vien 530 litri, bet Porsche Taycan Cross Turismo ir vēl mazāk – 446 litri. ID.7 Tourer ir begemots salīdzinot ar šiem. Bagāžnieks ir tik liels, ka jūs, iespējams, varētu uzrīkot mazo cilvēku reivu (lai gan mēs to neieteiktu, bet, ja to dariet, ietagojiet video klipā). Manā ģimenes brīvdienu ceļojumā uz Ventspili pat nebija jāiedomājas par Tetra spēlēšanu ar mantām bagāžniekā – vienkārši ieliec (vai iemet) mantas un dodies ceļā! Un vieta aizmugurē esošajiem pasažieriem? Jūsu garajiem draugiem būs ērti arī garāki ceļojumi. Par to liecina arī sajūta, kas man radās, kad biju piesprādzējis bērnu diognāli sev aizmugurē un gāju apkārt mašīnai. Man likās, ka tā ir netipiski gara pastaiga, lai nokļūtu vadītāja sēdvietā.
Taču runa vietas pieejamība nav vienīgais, ar ko šī mašīna var lepoties. Volkswagen nepārprotami ir pielicis īpašu uzmanību komfortam. Daudzi sūdzējās, ka komforts tika nolikts otrajā plānā, kad pirmie ID.3 nonāca ielās, bet ID.7 noteikti neliks sūdzēties par to. Sēdekļi ir pietiekami ērti, lai šķērsotu milzīgās Latvijas platības, un braukšana ar šo ir tik gluda, lai mierīgā snaudā nomierinātu pat nemierīgākos no mazākajiem pasažieriem. Ne Rīgas ielas, ne Latvijas šoseju kvalitāte nelika par sevi manīt, pārliecinoši ierindojot ID.7 Tourer starp ērtākajiem elektroauto, ar ko man nācies pēdējā laikā braukt. Un tas pagriešanās rādiuss! Varbūt nav tik labs, kā daudz īsākajam ID.3, bet ID.7 Tourer U veida pagriezieni nebūs izaicinājumi.
Ir vēl viens zilonis Volkswagen dārziņā: lietotāja saskarne. Atcerieties VW ID sērijas sākuma laikus, kad informācijas un izklaides sistēma, šķiet, darbojās pēc loģikas un ātruma, ko sapratu tikai pacietīgākie tosteri? Lai gan vizuāli līdzīgs, ID.7 Tourer lietotāja interfeiss beidzot ir… un es nebaidos to teikt… labs! Lielais 15″ skārienekrāns ir atsaucīgs, izvēlnes (galvenokārt) ir intuitīvas, un man neprasījās ieslēgt Android Auto ne brīdi, ja neskaita vēlmi palaist Spotify. Volkswagen vēl pieturās pie skārienjūtīgajām pogām uz stūres, kas, lai gan sākumā nedaudz mulsina, ir patiesībā tīri ērtas. Man bija patiess atvieglojums, redzot, ka ar jauno softu es nejutos tā, ka man būtu jāiziet atsevišķs apmācību kurss, lai to saprastu.

Tehniskos priekus papildina paplašinātās realitātes HUD displejs, kas papildina mazo informācijas ekrānu aiz stūres, kas labā ziņā pārsteidzoši priekš vāciešiem ir patiesi minimālistisks un nepārprotams. AR HUD nepiedāvā tikai pamata ātruma projekciju – tas pārklāj navigācijas norādes un citu svarīgu informāciju tieši uz ceļa skata. Lai gan mani tā klātbūtne vairs nepārsteidz, jo to redzēju jau ar pirmajiem ID.3, tas pārsteidzoši dabiski integrējas. Esot pilsētā, kurā nekad neesi bijis kā vadītājs, AR HUD ir patiesi noderīgs, ļaujot pilnīgi koncentrēties uz ceļu. Šis noteikti ir viens no lielajiem Volkswagen trumpjiem. Tāpat kā braukšanas asistenti. Varbūt adaptīvā kruīzkontrole neizklausās tik sajūsminoši kā autopilot, bet vismaz uz Ventspils šosejas tā ir ērtāka nekā Tesla piedāvātais risinājums. Šajā aspektā nav daudz ko piebilst bez tā, ka tas strādā. Te gan jāpiebilst, ka arī ID. 7 Tourer man vienā vietā nolasīja zīmi “70” un ļoti lielu gabalu rādīja, ka pārsniedzu ātrumu.
Kad runa ir par elektronu plūsmas uzturēšanu, ID.7 Tourer var lepoties ar lielisku uzlādes ātrumu (max 200 kW). Kad pieliku to pie Eleport ultra ātrā lādētāja, uzlādes stacija sāka sūdzēties, ka nevar dot pietiekami daudz elektronus šajā brīdī, jo arī citas mašīnas tobrīd gribēja lādēties. Turklāt ļoti novērtēts papildinājums ir akumulatora priekšsildīšanas funkcija. Ar to var nodrošināt optimālu uzlādes veiktspēju, pa ceļam akumulatoru uzsildot. It īpaši svarīgi tas ir mūsu vēsajās Latvijas ziemas dienās. Jau iepriekš Volkswagen šī funkcija bija pieejama, ja tika navigācijā uzlikts, ka tiek braukts uz lādētāju, bet tagad tā ir manuāli palaižama.

Tomēr neviens auto nav ideāls, un ID.7 Tourer ir 3 īpašības, kuras vēl vajadzētu uzlabot. Pirmā un otrā ir pavisam nelielas: šķiet, ka enerģijas patēriņš ir nedaudz lielāks nekā sākotnēji paredzēts. Lai gan patēriņš joprojām ir labāks par vidējo (19 kWh/100 km) un akumulators ir gana liels (77 kWh), lai brauciens uz Ventspili un atpakaļ nebūtu baigā galvas sāpe no uzlādes aspekta, tiem, kas rūpīgi seko mašīnas efektivitātei, var pamanīt, ka skaitļi pieaug nedaudz vairāk, nekā gaidīts. It īpaši, ja tiek izmantota priekšsildīšanas funkcija. Bez tās patēriņš rādījās 18 kWh/100 km. Jāņem vērā, ka siltākos laikapstākļos patēriņš varētu būt krietni labāks un at vienu uzlāde varētu veikt starp 500 un 600 km, tamdēļ patēriņš ziemīgā laikā galīgi nav deal breaker.
Otrā īpašība, ko vajadzētu uzlabot, ir viena pedāļa braukšana, kas joprojām nav pieejama. Kad esi pieradis pie tās, tās neesamība liekas muļķīga. Te arī varētu pieminēt to, ka katru reizi, kad iesēdies mašīnā braukšanas režīms ir “D”. Vienalga, vai iepriekš brauci ar “B”. kurā mašīna sabremzējas, kad atlaiž akseleratoru, bet turpina ripot ar 5 km/h ātrumu. Šis ir sīkums, par kuru es brīnos, ka joprojām vācieši nav izlabojuši.

Trešā šīs mašīnas īpašība, kas jāuzlabo, ir cena. Volkswagen ID.7 Tourer sākuma cena mājaslapā ir norādīta 62 587 EUR. Brīdī, kad ID. Buzz maksā no 49 867 EUR jeb par 20% lētāk, liekas, ka izvēle ir krietni par labu ID. Buzz. Gan ID. Buzz, gan ID. 7, manuprāt, ir pievilcīgākie no šobrīd pieejamajiem Volkswagen elektroauto. Nemaz neminēsim, ka Passat sākuma cena ir teju 2x zemāka, bet tur jāskatās komplektācijas, lai varētu patiesi salīdzināt ābolus ar āboliem.
Neskatoties uz šiem trīs trūkumiem, Volkswagen ID.7 Tourer ir ļoti pārliecinošs elektriskais universālis. Tas veiksmīgi apvieno praktiskumu, komfortu un izskatu iekārojamā komplektā. Ja esat gaidījis elektroauto, kas spētu izturēt ģimenes dzīvi, garus ceļojumus un jūsu vajadzību pēc liela izmēra bagāžnieka, neupurējot stilu vai zaļāku pārvietošanos, jums beidzot ir izvēles iespēja bez kompromisiem.
Volkswagen ID.7 Tourer Tehniskās specifikācijas:
- Akumulators: līdz 86 kWh (bruto)
- Nobraukums ar vienu uzlādi: līdz 685 km (WLTP), līdz 520 km (EVDB)
- Maksimālais uzlādes ātrums: līdz 200 kW (DC), līdz 11 kW (AC)
- 0-100 km/h: aptuveni 5,5 sekundes (Pro S versijai)
- Bagāžnieka tilpums: 605 litri (1714 litri)
- Priekšējais bagāžnieks: –
- Piedziņa: RWD, AWD (pieejama vēlāk)
- V2x: – (izziņots, ka būs)
- Pagriešanās rādiuss: 10.9 m

Starp citu, parastais ID.7, lai gan ar nedaudz mazāku bagāžnieku būs ar mazāku patēriņu un izskatīgāks. Liekas, ka Volkswagen dizaineri man piekrīt par izskatu, jo bagāžnieka sānu līnijas rada ilūziju, ka tas beidzas ātrāk (skatīt attēlu zemāk). Ja jau runājam par izskatu, kamēr es nācu klāt mašīnai, pa gabalu tas izskatījās kā Mercedes-Benz S klase.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
Ābolus ar āboliem paliek grūti salīdzināt, jo tiešām komplektācijas atšķiras un dzinēja jaudas zemākas iekšdedzes dzinējiem. Tā jau kļūst par tendenci. Jauni iekšdedzes dzinēja auto kļūst nepievilcīgi.
Tā tas ir. Nereti pat nevar pielīdzināt jaudas, jo mazāk jaudīgākais elektroauto ir jaudīgāks par jaudīgāko iekšdedzīti.
Var secināt, ka līdz ar to jaudas problēma automašīnās ir atrisināta. Var dabūt cik grib, bet cik grūti bija izspiest no iekšdedzes dzinējiem 400zs agrāk.