Pieprasa 1 miljonu uzlādes staciju Eiropā līdz 2024. gadam

1

Vairākas vadošās organizācijas apvienojušās vēstulē Eiropas Komisijai, norādot, ka ir nepieciešams mainīt Alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanas direktīvu, lai sasniegtu klimata mērķus un panāktu pilnībā bezizmešu mobilitāti. Izmaiņas paredz 1 miljonu uzlādes punktu līdz 2024. gadam un 3 miljonus līdz 2029. gadam.

Ingitis ON 320 kW uzlādes stacijas atklāšana

Ingitis ON 320 kW uzlādes stacijas atklāšana

Vairākas vadošās organizācijas apvienojušās vēstulē Eiropas Komisijai, norādot, ka ir nepieciešams mainīt Alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanas direktīvu, lai sasniegtu klimata mērķus un panāktu pilnībā bezizmešu mobilitāti. Izmaiņas paredz 1 miljonu uzlādes punktu līdz 2024. gadam un 3 miljonus līdz 2029. gadam.

Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (ACEA), Transport & Environment (T&E) un Eiropas Patērētāju organizācija (BEUC) nosūtīja kopīgu vēstuli Eiropas Komisijas klimata, transporta, rūpniecības un enerģētikas komisāriem, aicinot veikt izmaiņas Alternatīvās degvielas infrastruktūras ieviešanas direktīvā, paredzot, ka līdz 2024. gadam Eiropā būs nepieciešams 1 miljons publisko uzlādes punktu un līdz 2029. gadam – 3 miljoni.

Izmaiņas direktīvā, pēc organizāciju vārdiem:

  • Palīdzēs saskaņot kopējo tirgu bezemisijas autotransportam visā Eiropā, sākot no uzlādes un degvielas uzpildes standartiem līdz maksājumu metodēm, tarifu pārredzamību, uzturēšanu un daudz ko citu;
  • Ļaus ātri īstenot pārmaiņas, lai tās atbilstu strauji augošajam EV tirgum, ņemot vērā, ka direktīvas transponēšana valsts tiesību aktos var ilgt vairākus gadus;
  • Piešķirt sistēmu, lai aptvertu apgabalus, kur tuvākajā nākotnē notiks uzlādes (t.i., uzlādes publiskās autostāvvietās, piemēram, lielveikalu stāvvietās).
  • Dos katrai valstij mērķus

Vēstulē arī tiek lūgts noteikt saistošus mērķus katrai dalībvalstij. Tas nozīmētu sistēmu, kurā katrai ES dalībvalstij būtu noteikts publisko uzlādes punktu skaita mērķis līdz 2024. gadam un pēc tam līdz 2029. gadam, kas tiktu vēlreiz pārskatīs 2025. gadā.

Ja katrai valstij būtu saistoši mērķi, tiktu izveidots skaidrs un saskaņots ceļš uzlādes un ūdeņraža degvielas uzpildes infrastruktūras ieviešanai, neatkarīgi no valstu darba kārtībā esošajiem jautājumiem.

Vēstulē tika piedāvāta arī formula, pēc kuras tiks aprēķināts lādētāju skaits. No šī formulas izriet, ka Latvijā līdz 2024. gadam ir jābūt vismaz 621 uzlādes punktam, bet līdz 2029. gadam vismaz 4’493. Igaunijai un Lietuvai šie skaitļi ir attiecīgi 580 (5’276) un 965 (8’699). Kaimiņvaltīm tie ir lielāki, jo tur jau šobrīd ir vairāk EV.

Publisko uzlādes staciju skaits Eiropas dalībvalstīm
Publisko uzlādes staciju skaits Eiropas dalībvalstīm

Taisnības labad jāsaka, ka šo lādētāju prasības nav norādītas. T.i., tās var būt tik pat labi ar 7 kW kā ar 22 kW vai 350 kW jaudu, lai kvalificētos. Tomēr ir minēts, ka uz svarīgākajiem ceļiem (TEN-T) ir jābūt vismaz vienai 150+ kW uzlādes stacijai katrus 50 km, lai ļautu ērti ceļot visā Eiropā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Vankel
Vankel
Viesis
20/02/2021 11:48

Valstīm būs pienākums…aizvien vairāk tiek organizēti valstiskie pasākumi. Man gan šķiet ka prātīgāk ir virzīties pa pieprasījuma-piedāvājuma ceļu. Valsts varētu būt procesa regulētāja ar nodokļiem. Kad saradīsies pietiekams skaits e-auto, tad būs tirgus spiediens uz uzlādes punktu radīšanu. Ok, sākums ir vajadzīgs, kaut vai tāds kā mūsu valstiskie uzlādes punkti, kuri tagad ir maz noslogoti un ar jocīgu pieeju maksāšanai, daudz kur nolikti “nekurienē” un nav redzami aplikācijā, kartē.
Pamēģiniet uzlādēt ID.3 Dzirnavu ielas uzlādes punktā! Iebraucot norādītajā “dobītē”, kabelis nesniedzās līdz ligzdai, auto jāliek šķērsām.

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: