Tesla Model S Plaid gāž Nirburgringas rekordu
Kamēr daudzas acis tika pievērstas starptautiskajai autoizstādei IAA MOBILITY 2021, Tesla nesteidzīgi pievērsās Nirburgringas rekorda gāšanai, pārspējot elektroauto ražošanas modeļa līdzšinējo rekordu.
Kamēr daudzas acis tika pievērstas starptautiskajai autoizstādei IAA MOBILITY 2021, Tesla nesteidzīgi pievērsās Nirburgringas rekorda gāšanai, pārspējot elektroauto ražošanas modeļa līdzšinējo rekordu.
Tesla Model S Plaid gāza slavenās Nirburgringas ražošanas elektroauto rekordu, iegūstot apļa laiku 7:30.909. Tas ir par teju 12 sekundēm ātrāk nekā to iespēja Porsche Taycan pirms diviem gadiem.
Nirburgringa ir izslavēta ar savu sarežģītību un daudzi autoražotāji un modificētāji uz turieni ved izmēģināt savus spēkratus. Teju 21 km garā trase tiek saukta par “Zaļo elli”, jo ved cauri mežam un liela daļa posmu nav augstākās kvalitātes. Protams, “palīgā” nāk daudz un dažādu pagriezienu un grafiti no lokālajiem māksliniekiem.
Lai gan rekords ir tikai starp ražošanas elektroauto, uzrādītais rezultāts ir ievērības cienīgs arī četru durvju iekšdedzes ražošanas automašīnām. Piemēram, 2020 Porsche Panamera Turbo Nirgurgringu trasi pieveica 7:29.81 pagājušajā gadā. Par to labāks ir vien Mercedes-Benz AMG GT63, kas to izdarīja 7:27.80.
Ļoti iespējams, ka tagad Porsche izlaidīs trasē Porsche Taycan Turbo S, lai atņemtu Tesla laurus. Tomēr arī Tesla varētu pārspēt šo laiku, jo iepriekš Tesla apgalvoja, ka neoficiāli ieguva 7:13 apļa laiku. Ātrākais elektroauto, kas ir veicis šo trasi ir Volkswagen ID.R ar 6:05.336 laiku.
Starp citu, trasē devās Tesla Model S Plaid ar jauno stūres dizainu.
Uzlādēts viedoklis
Ja pirms 5 gadiem kāds teiktu, ka elektroauto ņems vienu titulu pēc otra, tad to sauktu par sapņotāju. Tagad tas ir tikai laika jautājums, kad visi rekordi kritīs. Vēl 2014. gadā Tesla Model S nespēja pieveikt Nirburgringas apli bez pārsilšanas. Šoreiz pieveicu veselus 2 apļus, kuru rezultāti atšķīrās par 5 sekundēm, kas uz tik garu trasi pierāda stabilitāti. Nav gan informācija, vai tie bija ar pauzi starpā, vai tie bija uzreiz viens pēc otra.
Galu galā šādi rekordi nonāk virsrakstos un sarunās pie alus kausiem un tie, kuri gribēs sev jaudīgāko un labāko skatīsies šajā virzienā, kas, protams, dzīs uz priekšu progresu. Simbolika, prestižs un emocijas ir pārākas par praktiskumu. Tas liek just satraukumu iegādes brīdī. Sen jau autoindustrija pārdod emocijas nevis mašīnu. Ja cilvēki pirktu mašīnu, kas patiesi apmierinātu mūsu vajadzības pārvietoties no A uz B, ne tikai ilūzijas par pārvietošanos, privātās automašīnas nepastāvētu.
Intersanti ka Mr. Tesla atkal samelojis jo reģistrēts ir rekords 7:35
https://www.nuerburgring.de/news/tesla-faehrt-offiziellen-rekord-fuer-elektrofahrzeuge
“Ja cilvēki pirktu mašīnu, kas patiesi apmierinātu mūsu vajadzības pārvietoties no A uz B, ne tikai ilūzijas par pārvietošanos, privātās automašīnas nepastāvētu.”
Šim “Uzlādētajam viedoklim” nepiekrītu. Kas tad būtu? Kā cilvēki pārvietotos? Ar sabiedriskajiem autobusiem un privātiem motocikliem? Vai ar zirga ratiem, no kuriem cēlušies auto?
Cilvēki sen jau nepērk automašīnas, lai pārvietotos no punkta A uz B. Cilvēki pērk prestižu…
Vienai daļa jā, bet ne visos gadījumos. Izkāp ārpus Rīgas!
Es tieši pretēji, no provinces.
Droši vien ka arī provincē ir tādi, kuriem vajag prestižu. Bet attiecināt to uz visiem ir spļāviens dvēselē tiem, kuri nevar bez sava auto. Ok, var jau teikt: ja nevari bez auto, pārcelies uz pilsētu! Tā var nonākt līdz absurdam un aicinājumam uz tādu dzīvi kā Ziemeļkorejā.
Akcentēju to, ka automašīnas ir pārvērtētas. Pateikt, ka visas nav vajadzīgas ir pārspīlēti, bet tas liek pārdomāt vajadzību. Zinu mājsaimniecības, kurā dzīvo 5 cilvēki un ir 5 mašīnas, lai gan tikai 2 ir tiesības…