Dacia Spring apskats: Vai pamatoti lētākais EV?
Fakts, ka cilvēks, kurš izstrādāja Spring, iepriekš bija atbildīgs par Renault Alpine sporta automašīnu liek jautāt – kas viņa karjerā nogāja greizi?
Fakts, ka cilvēks, kurš izstrādāja Spring, iepriekš bija atbildīgs par Renault Alpine sporta automašīnu liek jautāt – kas viņa karjerā nogāja greizi?
Un tāpat kā Aldi, Lidl un Primark plaukst Eiropā, plaukst arī Dacia. Tajā tiek izmantotas nu jau neaktuālas mehāniskās detaļas no vecākiem Renault un Nissan modeļiem, un tās tiek pārklātas ar modernāku virsbūvi. Tas nozīmē, ka tas var izgatavot automašīnas, kas maksā tūkstošiem lētāk nekā līdzvērtīgi lielākie zīmoli.
Šī automašīna nav tik daudz balstīta uz vecākiem Renault vai Nissan modeļiem, tā ir izstrādāta tā, lai Ķīnā un Indijā pārdotu milzīgos daudzumos. Arī Eiropā ar to nevajadzētu būt problēmām.
Masveida ražošana samazina izmaksas, kas nozīmē, ka šim mazajam SUV ir jāmaksā mazāk nekā jebkuram citam elektromobilim. Faktiski Dacia apgalvo, ka tā ir lētāka nekā jebkura cita automašīna, neatkarīgi no tā, vai tā ir benzīna, dīzeļa, hibrīda vai elektriskā. Te mēs runājam par jaunu.
Dacia sver tikai 921 kg – tas ir spalvu svars pēc jebkura standarta, bet īpaši elektromobilim. Piemēram, Renault Zoe sver vairāk nekā 1500kg, pieminēšu, ka drošības ziņā Spring ir nedaudz labāks kā Zoe, ja jūs saprotat par ko es runāju.
Šī ir automašīna, kas paredzēta mobilitātei pilsētā, nevis kilometru ēšanai uz šosejas
Pirmos iespaidus par Dacia Spring jau aprakstījām pirms gada. Šoreiz mums bija iespēja izmēģināt ilgāk šo elektroauto. Pilsētā Spring jūtas kā mājās. Uzlādēts.lv testā, mērojot attālumu Rīga – Salacgrīva, auto ieradās ar 49% baterijas uzlādes līmeni. Pieminēšu, ka intensīvā satiksmē ar apdzīšanām un 100-110km/h ātrumu uz šosejas un izbraucot cauri visai Rīgai.
Pieturēšanās pie pilsētas arī palīdz uzlabot efektivitāti. 26,8 kWh akumulators pēc mūsdienu standartiem nav milzīgs, taču tas ir lielāks par pirmās paaudzes Nissan Leaf un nodrošina mazajam Renault oficiālu 240km diapazonu jauktos apstākļos.
Patiesa vilšanās ir reģeneratīvās bremzēšanas spējas trūkums. Šī ir visu pārējo EV galvenā sastāvdaļa un ievērojami palielina efektivitāti un liek izbaudīt braucienu daudz vairāk, jo bremzēšanas enerģija tiek atgriezta akumulatorā un tā ir daudz ērtāk pārvietojoties pilsētā. Bet tas ir dārgi, un šī automašīna ir paredzēta zemu izmaksu uzturēšanai. Tāpēc joprojām ir jābremzē pašam, kā ar vecmodīgām benzīna automašīnām. Pieminēšu, ka tāds ir arī konsoles 3.5 collu ekrāns – liekas, ka atgriežamies divtūkstošajos gados.
Par labām lietām runājot
Zilie akcenti gan ārpusē, gan iekšpusē ir lieliski, teiksim, ka tā ir vienīgā lieta, kas padara šo auto īpašāku uz ceļa. Lai gan tam nebūt nav jāizceļas, jo tas, iespējams, būs darba auto. Ikdienas lietošanai šo auto grūti iztēloties. Vēl ir ļoti maz plastmasas detaļu. Teiksim, ka nav vispār. Atverot durvis, tur to vienkārši nav, tas viss atspoguļojās cenā – tas tomēr ir lētākais šobrīd nopērkamais elektroauto Latvijā. To var iegādāties pie Dacia oficiālā dīlera “Norde”, Skanstes ielā 31A.
Spring ir augsts klīrenss, kas nozīmē, ka ar to iebraukt laukos, mežā vai pļavā nebūs problēmu. Latvijas valsts meži izmanto Dacia automobiļus, kam arī ir iemesls. Cerams, ka viņu autoparkā arī drīzumā parādīsies pilnībā elektriski auto. Protams, tam arī ir lielisks apgriešanās rādiuss un aizmugurējā skata kamera. Vēl šo auto iespējams iegādāties bez aizmugurējiem sēdekļiem, tas būtu lielisks netāliem pārvadāšanas darbiem.
Dacia Spring:
- Izmantojamā baterija: 25 kWh
- 0–100 km/h: 19.1 sec
- Ātrā uzlāde (16–>124 km): 38 min (max. 34 kW)
- Lēnā uzlāde (0->230 km): 4h 30min (6.6 kW)
- Reālais nobraukums: 155 km (WLTP 230 km)
- Patēriņš “uz papīra”: 13.9 kWh/100 km (dzīvē 16.1 kWh/100 km)
- Aizmugurējais bagāžnieks: 300 L
- Priekšējais bagāžnieks: nav
Manuprāt, šis auto ir mūsu aktuālo gaisa piesārņojuma, vides, klimata utml. problēmu iemiesojums… Būsim reāli, domājot par Eiropas tirgu, šis auto ir domāts, lai no Mārupes privātmājas aizbrauktu uz Rīgas centru uz darbu, nu varbūt aizvestu bērnu uz skolu un tas arī viss. Šis auto Eiropā daudziem būs tīrai pilsētas braukšanai vai otrā/trešā mašīna. Kā jau daudzi eksperti ir teikuši – mūsu lielākā problēma nav obligāti vecie dīzeļi, bet autocentriskums kā tāds. Tas pats fakts, ka visiem visur tikai ar auto… Ne labs sabiedriskais, ne laba pilsētplānošana, nekā…
Pašiem Dacia jau, protams, pārmest neko nevar, viņi tik aizpilda potenciālu vietu tirgū.
Atgriežoties realitātē – sakarīgs variants, lai no Pierīgas privātmājas aizbrauktu uz darbu pilsētas centrā. Tas, protams, ar piezīmi, ka tik ilgi, kamēr drīkstēs braukt pa sabiedriskā joslām un Rīgas satiksmes autossvietās varēs atstāt bez maksas (nākotnē jau šie bonusi droši vien pazudīs, kad elektroauto “sāks traucēt”. Tiklīdz tie bonusi pazudīs, tad šī auto vērtība, manuprāt, diezgan pamatīgi samazinātos.
Nu labi! Bet vai siltumsūknis akumulatora baterijas apsildei un dzesēšanai ir paredzēts?