Jauna nākotnes mobilitātes vīzija – Audi activesphere konceptautomobilis
Būdams sphere konceptautomobiļu sērijas ceturtais modelis, Audi activesphere iezīmē to kulmināciju. Apvienojot pretējus elementus ideālā sintēzē, Audi activesphere pierāda sevi kā daudzpusīgu automobili, kas uzdrošinās pārsniegt robežas.
Būdams sphere konceptautomobiļu sērijas ceturtais modelis, Audi activesphere iezīmē to kulmināciju. Apvienojot pretējus elementus ideālā sintēzē, Audi activesphere pierāda sevi kā daudzpusīgu automobili, kas uzdrošinās pārsniegt robežas.
Audi activesphere piekare un piedziņas sistēma ir vienlīdz piemērota dažādiem ceļiem, savukārt autovadītājs var izvēlēties starp aktīvu automobiļa vadību vai pārslēgšanos uz autonomu vadīšanu. Šai četru durvju krosovera kupejai ir pārsteidzoši daudzpusējs virsbūves dizains, kurā activesphere Sportback aizmugurējā daļa ar vienu pogas pieskārienu var tikt pārvērsta par atvērtu kravas nodalījumu.
Tieši Audi Design Studio studijā Malibu radās ideja par šo konceptautomobili, kur tika izstrādāts arī tā ekstraordinārais dizains.
Activesphere ir unikāls automobilis. Tas ir jauna tipa krosovers, kas prasmīgi apvieno Audi Sportback eleganci, apvidus automobiļa praktiskumu un spēju izbraukt bezceļus.
Studijas vadītājs Gaels Buzins (Gael Buzyn)
Izmantojot elektrisko piedziņu un ātrās uzlādes tehnoloģiju, ko nodrošina Audi PPE platforma ar 100 kWh akumulatoru, Audi activesphere pievienojas sphere konceptautomobiļu saimei. Neradot lokālos izmešus, nodrošinot vairāk nekā 600 km nobraukuma distanci un, pateicoties 800 voltu tehnoloģijai, arī ārkārtīgi īsu uzlādes laiku, tas apvieno moderno elektromobiļu ilgtspēju, dinamiku un garo distanču veikšanu.
Sphere konceptautomobiļi demonstrē mūsu vīziju par nākotnes premium klases mobilitāti. Mēs esam liecinieki unikālām pārmaiņām, kas acīmredzami iezīmēs un diktēs auto industrijas modi – jo īpaši mūsu nākotnes Audi modeļu salonā. Tieši automobilis kļūs par to vietu, kurā pasažieri varēs justies kā mājās un vienlaikus būt savienoti ar ārējo pasauli.
Olivers Hofmans (Oliver Hoffmann), Audi valdes loceklis tehniskās attīstības jautājumos
Virsbūves dizains – robusta elegance
4,98 metrus garais un īpaši elegantais auto ir vairāk nekā tikai luksusa klases sporta automobilis – tam ir iespaidīgs klīrenss un lieli 22 collu diski, kas vēsta par automobiļa bezceļu braukšanas spējām. Automobilim nav asu malu, visai virsbūvei ir vienmērīgas pārejas starp izliektajām un ieliektajām virsmām, kā arī vieglas ēnas.
Viena no galvenajām Audi activesphere konceptautomobiļa iezīmēm ir mainīga aizmugures daļas arhitektūra. Caurspīdīgās aizmugurējā loga sliedes gandrīz saplūst ar Audi activesphere jumtu. Vienlaikus aizmugures daļas apakšējais vertikālais segments salokās horizontāli – tas atver ietilpīgu kravas kasti, ko sauc par “aktīvo aizmuguri”. Tā ļauj transportēt pat lielgabarīta sporta aprīkojumu, nezaudējot Sportback silueta eleganci un sportiskumu.
Stikla virsmas veido būtisku automobiļa virsbūves daļu – activesphere priekšdaļai ir atpazīstama zīmola seja, vienotais režģis, kas projektēts kā caurspīdīgs stiklojums.
Virsbūves izskats vēsta par automobiļa bezceļu spējām, un ar apjomīgajām riteņu arkām attēlo mainīgo, elektroniski vadāmo quattro visu riteņu piedziņu. Mainīgs ir arī Audi activesphere klīrenss; tas ir ideāli piemērots, lai pārvietotos pa bezceļiem. To no 208 milimetru pamata augstuma var pacelt par 40 milimetriem vai par tādu pašu attālumu pazemināt.
Salons – funkcionāls un minimālistisks
Intuitīvas funkcionalitātes un kārtības iemiesojums – tāds ir pirmais iespaids pasažieriem, iekāpjot pa plaši atvērtajām durvīm Audi activesphere salonā. Jaunajai automobiļu paaudzei kilovati un km/h vai sānvirziena paātrinājums vairs neatrodas dizaina specifikāciju augšgalā. Tā vietā sākuma punkts ir salons, pasažieru vide un pieredze brauciena laikā.
Salona zonām ir horizontāls kontrasta krāsojums, bet vadošais centrālais elements ir sēdvirsmas un durvis, kā arī priekšējais panelis siltā lavas sarkanā krāsā, kas kontrastē ar tumšo virsbūvi, pat skatoties pa sānu logiem. Četri atsevišķie sēdekļi iekarināti kā augstās pilna garuma viduskonsoles pagarinājumi.
Kad Audi activesphere konceptautomobilis pārvietojas autonomā režīmā, tā instrumentu panelis, stūre un pedāļi pazūd neredzamā pozīcijā. Instrumentu panelis pats ir kā XL izmēra skaņas josla, kā arī vieds pilna platuma gaisa plūsmas vārsts gan darba, gan izslēgtā pozīcijā.
Audi izmēri – šķērsās pasaules
Robežu šķērsošana ir Audi activesphere konceptautomobiļa stiprā puse – un tas attiecas arī uz saskarsmi starp automobili, lietotāju un apkārtējo vidi. Pirmo reizi jaunā sistēma apvieno fizisko realitāti un digitālo sfēru, lai izveidotu jaunu pasauli – Audi dimensijas.
Jaunās sistēmas centrālais elements ir inovatīvas jauktās realitātes brilles, kas pieejamas atsevišķi autovadītājam un katram pasažierim. Lietotājiem, atrodoties Audi activesphere, ir arī pieeja visaptverošai digitālajai ekosistēmai. Augsto tehnoloģiju brilles nodrošina skatu uz īsto vidi un ceļu, vienlaikus attēlojot 3D saturu un interaktīvos elementus, kas atsevišķi konfigurējami vadītājiem un pasažieriem. Ar bezprecedenta optisku precizitāti, visaugstāko izšķirtspēju un teicamu kontrastu, sistēma pie stūres sēdošā lietotāja redzeslaukā novieto vadības virsmas un displejus, kas nav redzami ar neapbruņotu aci.
PPE – pielāgota piedziņas tehnoloģija
Ņemot vērā tā izmērus un veiktspējas līmeni, Audi activesphere konceptautomobilis izmanto Audi visinovatīvākās elektropiedziņas auto ražošanas platformu – Premium Platform Electric jeb saīsinājumā PPE.
PPE ir pirmā platforma, kas izstrādāta, lai to pielāgotu plašam automobiļu lokam – tostarp SUV un CUV ar augstu klīrensu, kā arī automobiļiem ar zemu siluetu, kas ir daļa no Audi pamata produktu sortimenta. Tādējādi Audi savā portfelī var paplašināt elektromobiļu piedāvājumu, izmantojot apjoma automobiļu B un C segmentus.