Hyundai Ioniq 6 iegūst titulu Latvijas Elektroauto 2024
Latvijas Gada auto 2024 finālā Hyundai Ioniq 6 svinēja dubultu panākumu. Dienvidkorejiešu automobilis ieguva titulu Latvijas Elektroauto 2024 un ieņēma augsto 3. vietu konkursa kopvērtējumā.
Pēc sīvas cīņas konkursa Latvijas Gada auto 2024 finālā Hyundai Ioniq 6 svinēja dubultu panākumu. Dienvidkorejiešu automobilis ieguva titulu Latvijas Elektroauto 2024 un ieņēma augsto 3. vietu konkursa kopvērtējumā.
Hyundai Ioniq 6 potenciālu un daudzpusību apliecināja nominācijas arī vairākās papildu kategorijās, to skaitā Latvijas Gada auto 2024 Inovācijas balva, Latvijas Gada auto 2024 Dizaina balva un Latvijas Sportiskākais auto 2024.
Progresīvais Ioniq 6, kas iemieso Hyundai apņēmību ieviest nozīmīgas inovācijas, konkursa gaitā iekaroja braukšanas entuziastu sirdis, pārsteidza ar efektivitāti un pārliecināja tos, kuri moderno mobilitāti redz harmoniskā mijiedarbībā ar vidi.
Būdams elektroauto globālās attīstības pirmajās rindās, Hyundai Ioniq 6 jau ir izpelnījies atzinību visā pasaulē, un panākumi Latvijas Gada auto 2024 konkursā apliecina, ka novatoriskais auto ir pamanīts un novērtēts arī Baltijā.
Šogad konkursam bija pieteikts 21 titula pretendents, bet finālā par izšķirošajām žūrijas balsīm cīnījās septiņi auto – BAIC Beijing X55, Citroën C4 X, Hyundai Ioniq 6, Nissan X-Trail, Peugeot 408, KGM Torres un Renault Austral.
Specializēta platforma ar iebūvētām priekšrocībām
Ioniq 6 pamatā ir Hyundai specializētā elektroauto platforma E-GMP, kas nodrošina īpaši ātru uzlādi, lielisku sniedzamību un unikālu funkcionalitāti.
Pateicoties 800 voltu borta sistēmai, Ioniq 6 var pieņemt līdz pat 230 kW uzlādes jaudu, un ātrajā stacijā rezervju atjaunošanai no 10 līdz 80% tam ir nepieciešamas tikai 18 minūtes.
Modelis ir pieejams ar vienu vai diviem elektromotoriem aizmugurējai vai visu riteņu piedziņai. WLTP kombinētajā ciklā nobraukuma rezerve ir attiecīgi 614 vai 583 km. Šos iespaidīgos rādītājus papildina pārliecinoša dinamika: 0–100 km/h aizmugurējās piedziņas auto sasniedz 7,4 sekundēs, bet pilnpiedziņas versija 5,1 sekundē.
Vienlaikus Ioniq 6 demonstrē augstākā līmeņa efektivitāti – enerģijas patēriņš WLTP ciklā atkarībā no piedziņas ir 14,3 vai 15,1 kWh uz 100 km.
Palielinoties elektroauto lietošanas pieredzei, mēs redzam, ka starp ražotāju publicētajiem datiem un faktiskajiem ekspluatācijas rādītājiem var būt diezgan liela atšķirība. Tas var sagādāt neērtības, īpaši garajos braucienos, un galu galā pat radīt vilšanos par pirkumu. Konkursa gaitā mūs pārsteidza Ioniq 6 zemais enerģijas patēriņš pat ar relatīvi lielu braukšanas ātrumu – uz 100 kilometriem ceļa tas iztika ar 14 kWh. Tā ir iedrošinoša ziņa gan šī modeļa potenciālajiem pircējiem, gan elektroauto tirgum kopumā – šie spēkrati var būt ekonomiski, un to attīstības potenciāls nebūt nav izsmelts.
Latvijas Gada auto žūrijas tiesnesis un Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis
Cita īpaša Ioniq 6 iezīme, ko nodrošina E-GMP platforma, ir spēja ne vien ātri uzlādēt akumulatoru, bet arī dalīties ar enerģiju. Ar 3,6 kW izejas jaudu tas var apgādāt dažādus ārējos avotus, piemēram, elektriskos velosipēdus un instrumentus, paverot pilnīgi jaunu mobilitātes dimensiju.
Efektivitāte roku rokā ar dizainu
Ioniq 6 izceļas ar īpaši plūdenām virsbūves līnijām, kas četru durvju sedanam piešķir elegantu kupejas siluetu.
Viens no modeļa izstrādātāju pamatmērķiem bija izcila aerodinamika. Inženieru un dizaineru kopdarba rezultātā Ioniq 6 aerodinamiskās pretestības koeficients ir tikai 0,21. Tas ir viens no labākajiem rādītājiem auto pasaulē un tieši sekmē augsto efektivitāti.
Apvienojot zemu virsbūvi (tikai 1495 mm) ar īpaši zemu smaguma centru un moderno E-GMP platformas balstiekārtu, Ioniq 6 līdzās nelielam enerģijas patēriņam piedāvā drošu un iesaistošu vadāmību.
4885 mm garais modelis izceļas arī ar gandrīz trīs metrus garu riteņu bāzi. Tik liels attālums starp asīm ir ļāvis radīt ārkārtīgi plašu otro sēdekļu rindu. Ioniq 6 aizmugurējā bagāžas nodalījuma ietilpība ir 401 litrs, bet priekšējais nodalījums atkarībā no piedziņas piedāvā 45 vai 14,5 litru tilpumu.
Šos risinājumus papildina jaunākās paaudzes drošības sistēmas, progresīvs apgaismojums, moderna multivides sistēma ar diviem 12,3 collu displejiem, attālinātā programmatūras atjaunināšana un videi saudzīgi apdares materiāli.
Ioniq 6 augstais rezultāts Gada auto 2024 konkursā man personīgi nav pārsteigums. Perfekta vadāmība apvienojumā ar apbrīnojamu ekonomiskumu, plus izcils gaitas komforts. Tās ir īpašības, ka dienvidkorejiešu modeli ierindo starp labākajiem elektroauto tirgū neatkarīgi no klases un cenas. Tā āriene izraisa polāri pretējus viedokļus, taču vienaldzīgo nav, turklāt šajā gadījumā forma burtiski seko funkcijai.
Latvijas Gada auto žūrijas tiesnesis un Jauns.lv pārstāvis Sandris Metuzāls
Uzlādēts komentārs
Starp pieteiktajiem dalībniekiem, bija maz šaubu, ka Hyundai Ioniq 6 ir visvairāk pelnījis gada elektroauto titulu. Apsveicam!
Un pašu galveno titulu ieguva Nissan X-Trail 🤦, otrajā vietā palika Renault Austral. Joprojām Latvijas gada auto konkursa rīkotāji pirmajās vietās ieceļ face-lift modeļus… Un tagad izrādās, ka latvietim vairs nevajag ekonomisku mašīnu, kas bija iepriekšējo gadu viens no noteicošajiem faktoriem, bet gan 4×4. Gribētu kādreiz redzēt, kā patiesībā notiek tā balsošana. Ir dzirdētas daudzas interesantas baumas…
Starp uzacu paceļošiem uzvarētājiem interesantās kategorijās ir:
- “Latvijas Gada auto 2024 Inovācijas balva” – Nissan X-Trail
- “Latvijas Gada 2024 modernizācija” – Renault Clio
- “Latvijas Sportiskākais auto 2024” – Porsche Cayenne
Ņemot vērā, cik ļoti konkursa rīkotājiem patīk face-lift modeļi, bija mazas cerības, ka tomēr kāds no elektroauto tiks pie galvenā titula, jo starp 21 kandidāta šie elektroauto modeļi bija face-lift vai vecā modeļa variācija – Audi SQ8 Sportback e-tron, Hyundai Kona Electric, Škoda Enyaq Coupe iV, Volkswagen ID.3. Ne šoreiz 🤷