Ar OX DRIVE koplietošanas premium elektroauto nobraukti teju 4 miljoni kilometru

1

Pirms diviem gadiem Latvijā izveidotā premium klases elektronisko auto koplietošanas platforma OX DRIVE ir Latvijas jaunuzņēmumu veiksmes stāsts, spējot piesaistīt nozīmīgu finansējumu un investīcijas un izveidot īsā laikā stabili augošu biznesu, kas maina pilsētnieku paradumus un dzīvesstilu.

OX Drive koplietošanas mašīna

OX Drive koplietošanas mašīna (Publicitātes attēls)

Pirms diviem gadiem Latvijā izveidotā premium klases elektronisko auto koplietošanas platforma OX DRIVE ir Latvijas jaunuzņēmumu veiksmes stāsts, spējot piesaistīt nozīmīgu finansējumu un investīcijas un izveidot īsā laikā stabili augošu biznesu, kas maina pilsētnieku paradumus un dzīvesstilu.

Platformā šobrīd ir 50 tūkstoši lietotāju, kas kopš izveides kopā veikuši 3,8 miljonus kilometru distanci, izmantojot 165 tūkstošu reižu platformas koplietošanas automašīnas.

OX DRIVE (SIA “Spaceship”) koplietošanas platformas dibinātāji ir četri jauni uzņēmēji – Egija Gailuma (Latvija), Kristiāns Karlsons (Latvija), Juhan Kaarma (Igaunija) un Kristaps Vasiļjevs (Latvija), kuri kopā mācījās Rīgas Ekonomikas augstskolā (Stockholm School of Economics) un nolēma izveidot uzņēmumu tikai ar Tesla koplietošanas automašīnām, simbolizējot nākotnes tehnoloģijas, inovācijas un zaļo domāšanu. Pērn tika nolemts paplašināt darbību, un platformas lietotāji var iznomāt arī Audi Q4 E-tron, kas ir ērtāks lietošanā ģimenēm, kā arī pērn vasarā varēja iznomāt Porsche sporta auto Taycan.

OX Drive dibinātāji 2022.g.
OX Drive dibinātāji 2022.g. (Publicitātes attēls)

Šogad vasarā OX DRIVE būs pieejami divi elektriskie Volkswagen ID.Buzz hipsterīgie busiņi stilīgai un ērtai ceļošanai.

Kā atzīst visi četri platformas izveidotāji, ar savu piemēru viņi cer, ka iedvesmos arī citus jaunus cilvēkus nebaidīties riskēt un veidot jaunuzņēmumus:

Mēs esam lepni, ka varam pāršķirt Latvijā attīstības lappusi, pieradinot sabiedrību pie elektrisko automašīnu priekšrocībām un ātrāk ieviešot nākotnes mobilitāti. Šobrīd mēs esam kļuvuši par daļu no rīdzinieku dzīves – to, kuri pilsētvidē izvēlas neiegādāties savu personīgo auto, bet izmantot koplietošanas auto. Vienlaikus mūsu platformas koncepts un zaļā domāšana paredz pieejamus premium klases elektriskos auto ikvienam koplietošanas platformas lietotājam. Respektīvi, mūsu stratēģija paredz lauzt stereotipu, ka pārvietošanās ar premium klases elektriskajiem auto ir tikai turīgo cilvēku privilēģija.

Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja

Koplietošanas profils: visvairāk lietotāju no 29 – 38 gadiem

Visvairāk jeb 40% OX DRIVE lietotāju ir vecuma grupā no 29 – 38 gadiem, 33% ir vecumā no 19 – 28 gadiem, savukārt 21% lietotāju ir vecumā no 39 – 48 gadiem. Vecāki par 49 gadiem izmanto ļoti reti – tikai 6% lietotāju atbilst šai vecuma grupai.

Interesanti, ka vidējais brauciena attālums ir 24 km un vidējais koplietošanas automašīnas nomas ilgums – 2,5 stundas. Visbiežāk pilsētnieki izmanto automašīnu tālākiem izbraucieniem ārpus Rīgas, bet aktuāli ir automašīnas noma arī, lai ērti un ātri pārvietotos no vienas Rīgas apkaimes uz citu, kā arī nokļūšanai Pierīgā. Svarīgi piebilst, ka arī Pierīgas iedzīvotāji arvien vairāk sāk novērtēt koplietošanas auto priekšrocības – nav jāmaksā par stāvvietu Rīgas centrā, kā arī var braukt par sabiedriskā transporta joslu.

Mums ir iespēja būt vieniem no pirmajiem, kas veido nākotnes mobilitāti pilsētā – samazina privātā transporta apjomu, palielina pilsētnieku ērtumu un komfortu, kā arī risina vides un gaisa piesārņojuma jautājumus. Var prognozēt, ka pilsētvidē jau tuvākajās desmitgadēs šo pārvietošanos veidu izmantos puse pilsētnieku. Izmantojot CO2 kalkulatorus, esam aprēķinājuši, ka šo divu gadu laikā mūsu atstātā pēda uz ekoloģiju būtu līdzvērtīga 4,2 miljoni iestādītu koku, kas ļautu kompensēt CO2, ko radītu transportlīdzekļi ar iekšdedzes dzinēja motoru pie tāda paša nobraukuma.

Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja

Jaunuzņēmums šo divu gadu laikā ir guvis augstus starptautiskus novērtējumus. Šogad tas iekļuva starp veiksmīgākajiem jaunuzņēmumiem uzņēmēju samitā “Web Summit Qatar 2024”, kā arī tika atzīts kā viens no desmit jaunuzņēmumiem Latvijā pēc EU-Startups.com apskata, kas ir vadošais jaunuzņēmumu medijs Eiropā.  Savukārt Egija Gailuma, kas ir viena no četriem platformas www.oxdrive.lv dibinātājiem, tika atzīta par vienu no ietekmīgākajām sievietēm 2024.gadā pēc VULOG apskata (mobilitātes tehnoloģiju platforma).

Uzņēmuma darbinieku skaits ir izaudzis līdz 20 cilvēkiem.

OX DRIVE koplietošanas platforma uzsāka darbību 2022.gada vasarā, piedāvājot Tesla elektroauto koplietošanu. OX DRIVE izveidē un attīstībā būtisku lomu spēlēja Eleving Group, kas pirmie noticēja jaunajai biznesa idejai, uzticējās un atbalstīja platformas izveidi ar nepieciešamo finansējumu.

OX DRIVE koplietošanas platformas darbības zonas, kurās var paņemt un atstāt auto, ir Rīgā, Pierīgā, kā arī Jūrmalā. Zonas noteiktas, ņemot vērā lietotāju paradumus un ērtības.

OX DRIVE ir mūsdienīgākā koplietošanas automašīnu platforma Latvijā un simbols inovācijām un nākotnes dzīvesveidam, kas piedāvā nomai vienīgi automašīnas ar elektrisko dzinēju. Platformas mērķis ir veicināt automašīnu ar elektrodzinējiem pieejamību Latvijā, mainot sabiedrības pārvietošanās ieradumus uz videi draudzīgākiem un piedāvājot jaunākos tehnoloģiskos sasniegumus. Radītais produkts atšķiras tirgū ar daudz augstāku pakalpojuma kvalitāti un piedāvātajām iespējām tā saņēmējiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Gorro
Gorro
Viesis
09/07/2024 14:27

Beidzot raksts, kurā skaidri pasaka, kas nofinansēja visu biznesu – Eleving grupa. Es to jau zināju, tāpēc ātri sapratu. Vajadzēja vēl uzrakstīt – kas kontrolē OXDRIVE finanses, naudas plūsmu. Un būsiet pārsteigti – atkal Eleving grupa. Viss paklājiņš pieder Eleving grupai (un tie kas zin par šo uzņēmumu jau bilde pavisam apskaidrosies, kā radās šis uzņēmums). Un mums te visu laiku Egija stāstīja Tech forumos muļķības par tiem ntajiem investoriem, ka visu paši un paši… Nesaprotu kāpēc jāmelo stāstot par biznesu, ko paši vispār nekontrolē un pasniedz kā veiksmes stāstu.

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: