Latvijā pieejamie 7-vietīgie elektroauto
Līdz ar īpaši lielāka atbalsta izsniegšanu elektroauto, kas aprīkoti ar 7 sēdvietām, ir aktualizējies jautājums par to, kāds vispār ir piedāvājums šajā kategorijā.
Līdz ar īpaši lielāka atbalsta izsniegšanu elektroauto, kas aprīkoti ar 7 sēdvietām, ir aktualizējies jautājums par to, kāds vispār ir piedāvājums šajā kategorijā.
Šobrīd Latvijā ir spēkā atjaunotais atbalsts daudzbērnu ģimenēm piecvietīgam elektroauto un jauna ārēji lādējama hibrīdauto iegādei 6750 eiro, bet piecvietīgam lietotam elektroauto – 5000 eiro. Ja ģimenei būs interese iegādāties septiņvietīgu auto, atbalsts ir lielāks, ņemot vērā, ka tirgū septiņvietīga automobiļu cena ir vidēji par 30% augstāka. Attiecīgi septiņvietīgam jaunam elektroauto un jaunam ārēji lādējamam hibrīdauto atbalsts ir 9000 eiro, bet septiņvietīgam lietotam elektroauto – 6750 eiro.
Papildus šim ir pieejams 2000 eiro atbalsts, norakstot iepriekšējo mašīnu, un joprojām tirgotājam ir jāpiedāvā 1000 eiro vai līdzvērtīgs atbalsts. Kopā ir iespējams saņemt līdz pat 12000 eiro, lai iegādātos septiņvietīgu elektroauto.
Šāds atbalsts ir gana būtisks, jo tas var sasniegt pat vairāk nekā 30% no jaunas automašīnas vērtības. Zemāk apkopotajā sarakstā, kas kārtots pēc iegādes cenas, kas norādīta oficiālā pārstāvja mājaslapā, no zemākās uz augstākā ir sarindoti Latvijas dīlercentros pieejamie septiņvietīgie elektroauto. Norādītās cenas ir bez atbalsta.
Citroen e-SpaceTourer
- Sākot no: 39 990 € (75 kWh versijai*)
- Autonomija (WLTP): līdz 223 km (50kWh versijai) vai 351 km (75 kWh versijai)
- Patēriņš (WLTP): 23.3 vai 24.4 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 100 kW (10%-80% 26 vai 38 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 5h vai 7.5 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 50 vai 75 kWh
*Citroen.lv lapā nav pieejama cena par 50kWh versiju.
Opel Combo-e Life (L2 vai XL)
- Sākot no: 40 450 €
- Autonomija (WLTP): līdz 339 km
- Patēriņš (WLTP): 18.4 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 100 kW (10%-80% 28 min)
- Lēnā uzlāde: 7.5 kW (0%-100% 8 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 50 kWh
Peugeot e-Rifter (L2 vai XL)
- Sākot no: 40 700 €
- Autonomija (WLTP): līdz 334 km
- Patēriņš (WLTP): 19.1 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 100 kW (10%-80% 28 min)
- Lēnā uzlāde: 7.4 kW (0%-100% 8 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 50 kWh
Citroen e-Berlingo
- Sākot no: 40 990 €
- Autonomija (WLTP): līdz 335 km
- Patēriņš (WLTP): 14.9 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 100 kW (10%-80% 28 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 4.5 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 50 kWh
Toyota Proace City Verso*
- Sākot no: 41 950 €
- Autonomija (WLTP): līdz 343 km
- Patēriņš (WLTP): 18.1 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 100 kW (10%-80% 28 min)
- Lēnā uzlāde: 7.6 kW (0%-100% 8 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 50 kWh
*Toyota.lv lapā nav saprotams, vai Latvijā ir pieejama arī 7 sēdvietu versija.
Peugeot e-Traveller
- Sākot no: 48 900 €*
- Autonomija (WLTP): līdz 223 km (50 kWh versija) vai 351 km (68 kWh versija)
- Patēriņš (WLTP): 24.3 vai 24.4 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 100 kW (10%-80% 26 vai 38 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 6.5 vai 9.75 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 46 vai 68 kWh
*Peugoet.lv lapā nav saprotams, par kuru versiju ir norādītā cena.
Mercedes-Benz EQB
- Sākot no: 50 050 €
- Autonomija (WLTP): līdz 536 km
- Patēriņš (WLTP): 15.2 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 100 kW (10%-80% 35 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 7.75 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 96 kWh
Peugeot e5008 (drīzumā)
- Sākot no: 50 500 €*
- Autonomija (WLTP): 502 vai 660 km
- Patēriņš (WLTP): 17.7 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 160 kW (10%-80% 36 vai 32 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 8 vai 10.5 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 73 vai 98 kWh
*Peugoet.lv lapā nav saprotams, par kuru versiju ir norādītā cena.
Mercedes-Benz eVito
- Sākot no: 55 500 €*
- Autonomija (WLTP): līdz 256 km (60 kWh versija) vai 381 km (90 kWh versija)
- Patēriņš (WLTP): 25.9 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 80 vai 110 kW (10%-80% 44 vai 41 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 6.5 vai 9.75 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 60 vai 90 kWh
*Veho.lv lapā nav saprotams, par kuru versiju ir norādītā cena.
Opel Zafira-e Life
- Sākot no: 56 700 €
- Autonomija (WLTP): līdz 223 km (50kWh versijai) vai līdz 351 km (75 kWh versijai)
- Patēriņš (WLTP): 24.3 vai 24.4 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 100 kW (10%-80% 28 min vai 36 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 5 h vai 7.5 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 50 vai 75 kWh
Volkswagen ID.Buzz (LWB)
- Sākot no: 56 716 €
- Autonomija (WLTP): līdz 487 km
- Patēriņš (WLTP): 19.5 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 200 kW (10%-80% 26 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 9.25 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 86 kWh
Toyota Proace Verso*
- Sākot no: 57 700 €
- Autonomija (WLTP): līdz 223 km (50kWh versijai) vai līdz 351 km (75 kWh versijai)
- Patēriņš (WLTP): 24.3 vai 24.4 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 100 kW (10%-80% 26 min vai 38 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 5 h vai 7.5 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 50 vai 75 kWh
*Toyota.lv lapā nav saprotams, vai Latvijā ir pieejama arī 7 sēdvietu versija.
KIA EV9
- Sākot no: 89 990 €
- Autonomija (WLTP): līdz 563 km
- Patēriņš (WLTP): 20.2 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 209 kW (10%-80% 22 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 10.5 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 96 kWh
Mercedes-Benz EQS SUV
- Sākot no: 90 750 €
- Autonomija (WLTP): līdz 720 km
- Patēriņš (WLTP): 18.8 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 200 kW (10%-80% 33 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 12.75 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 118 kWh
Volvo EX90 (drīzumā)
- Sākot no: 98 107 €
- Autonomija (WLTP): līdz 585 km
- Patēriņš (WLTP): 20.9 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 250 kW (10%-80% 32 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 11.30 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 107 kWh
Mercedes-Benz EQV
- Sākot no: 108 950 €*
- Autonomija (WLTP): līdz 236 km (60 kWh versija) vai 363 km (90 kWh versija)
- Patēriņš (WLTP): 27.4 vai 27.6 kWh/100 km
- Ātrā uzlāde: 80 vai 110 kW (10%-80% 44 vai 41 min)
- Lēnā uzlāde: 11 kW (0%-100% 6.5 vai 9.75 h)
- Baterijas energoietilpība (neto): 60 vai 90 kWh
*Veho.lv lapā nav pieejama cena par 60kWh versiju.
Citi un lietotie
Ir arī Latvijai vēl nepieredzētie BYD Tang, Maxus MIFA 9, VinFast VF9 un NIO EL8, kas nav šeit aprakstīti, jo vienkārši esam šiem ražotājiem pārāk eksotisks tirgus. Protams, arī lietotajiem elektroauto ir pieejams atbalsts un starp tiem var atrast gan retos Tesla Model X un Model S ar 7 sēdvietām, gan arī nemaz ne tik reto Nissan e-NV200.