Dažu gadu laikā neatliekamās palīdzības dienestu elektroauto skaits Lielbritānijā dubultojies
Kopš 2021. gada elektrisko policijas, ugunsdzēsēju un ātrās palīdzības transportlīdzekļu skaits Lielbritānijā ir dubultojies.
Kopš 2021. gada elektrisko policijas, ugunsdzēsēju un ātrās palīdzības transportlīdzekļu skaits Lielbritānijā ir dubultojies.
Pēc Griderve pieprasījuma Lielbritānijā ierindā ir vairāk nekā 1000 nulles emisiju avārijas transportlīdzekļu, ziņo FleetNews.
Vidējo nobraukums šiem transportlīdzekļiem ir 10 485 jūdzes (16 874 km) gadā un pārsvarā tie veic īsus braucienus, kas atrodas katras iestādes jurisdikcijas robežās. Tamdēļ šie transportlīdzekļi ir viegli elektrificējami.
Iepriekš tika veiktais Cenex pētījums atklāja, ka vairāk nekā trīs ceturtdaļas no Eseksas policijas pārvaldītā autoparka varētu tikt aizstāts ar elektroauto, lai veiktu ikdienas rutīnas. Tādā veidā Eseksas policija spētu samazināt par 50% sevis radītās emisijas un ietaupītu 6000-7000 mārciņas (7046-8220 eiro) par katru transportlīdzekli.
Tas, protams, prasītu zināmu pielāgošanos no policijas un, lai veiktu 100% autoparka elektrifikāciju, ir nepieciešama lielāka autonomija.
Iespējams pārsteidzošā kārtā, bet ugunsdzēsēju dienesti Lielbritānijā elektrificējas visstraujāk. Vairāk nekā 10% no sava transportlīdzekļu parka Lielbritānijā ir elektriskie. Vienlaikus Glosteršīras policijas spēkiem ir visvairāk elektroauto savā flotē un ceturtā daļa no tās flotes ir elektroauto.
Lai gan izaugsme ir ievērojama, elektriskie transportlīdzekļi ir vien 3.3% no visiem neatliekamās palīdzības dienestu transportlīdzekļiem.
Uzlādēts viedoklis
Mums arī Latvijā ir daži piemēri ar elektroauto, kas kalpo kā policijas transportlīdzeklis. Diemžēl, tas ir 2014. gada Volkswagen e-up, kas nebūtu tas labākais, no kā ņemt piemēru par veiktspēju. Tomēr, ja kāda policija vēlas iegūt pieredzi, noteikti var uzjautāt CSDD, jo viņiem ne tikai dienesta vajadzībām ir pieejami vairāki elektroauto, bet arī mašīnas, kas kalpo par eksāmena mašīnām ir nepārtraukti darbībā.