Zemkopības ministrijas elektroauto uzlādes tīkla izveide ir klaja valsts naudas izšķērdēšana
Zemkopības ministrija savu elektroautomobiļu uzlādes staciju tīkla izveidē ir klaji izšķērdējusi valsts budžeta naudu trīs miljonu apmērā, uzsvēra Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas deputāti.
Zemkopības ministrija savu elektroautomobiļu uzlādes staciju tīkla izveidē ir klaji izšķērdējusi valsts budžeta naudu trīs miljonu apmērā, uzsvēra Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas deputāti.
Kā ziņo Saeimas Preses dienests, Valsts kontrole (VK) revīzijā atklājusi, ka Zemkopības ministrija elektroauto uzlādei ir nopirkusi dārgas iekārtas, savukārt iepirkumā noteikusi nepamatotas un nesamērīgas prasības pretendentiem. Turklāt 27 izveidotajos auto uzlādes punktos uzlādes vispār līdz šim nav veiktas. Ministrija, veicot 3,1 miljonu eiro ieguldījumu sava elektroautomobiļu uzlādes staciju tīkla izveidē, nav rīkojusies atbilstoši saviem attīstības plāniem un jēgpilni. Izvēloties citu risinājumu, ministrija būtu varējusi ietaupīt vismaz 2,7 miljonus eiro, secinājusi VK.
Reti tik skumja un rūgta pēcgarša pēc komisijas sēdes kā šodien, kad skaidri redzam izšķērdētus trīs miljonus eiro valsts budžeta līdzekļu. Atbilstoši tam – pašlaik notiek izmeklēšana gan pašā ministrijā, gan prokuratūrā. Šī situācija ir ko vērta un varētu kalpot kā uzskates materiāls iestādēm, kā vispār nedrīkstētu darīt un rīkoties.
Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas priekšsēdētājs Gatis Liepiņš
G.Liepiņš norāda, ka komisija uzdevusi Valsts kancelejai izstrādāt priekšlikumus izmaiņām likumos, lai šādi līdzīgi gadījumi neatkārtotos.
Šajā gadījumā ir iziets cauri visiem iespējamajiem “sietiem” un kontroles mehānismiem valsts pārvaldē, taču “sarkanā lampiņa” nekur nav nostrādājusi. Valsts kontroles ziņojumā par katru secinājumu ir jājautā, – kā tas vispār ir bijis iespējams? Atbildīgajām personām, tostarp tā laika politiskajām amatpersonām noteikti par šo būs jāatbild.
Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas priekšsēdētājs Gatis Liepiņš
Savukārt VK par revīzijā atklātajā neatbilstībām un iespējamajiem tiesību aktu pārkāpumiem ir informējusi Iepirkumu uzraudzības biroju un Ģenerālprokuratūru.
Uzlādēts viedoklis
Sen nebija bijis tik atklāts “savējo projekts”. Pēc konkursa noslēgšanas tika vēl mainītas piedāvātās iekārtas ar attaisnojumu, ka jāiekļaujas termiņos. Izskatās, ka tas darīts, lai ietaupītu savas izmaksas. Ja mēs ieejam Eko Energetyka mājaslapas produktu sadaļā, mēs pat vairs neredzam šādu lādētāju piedāvājumā. Tīri preses relīžu bildēs redzam, ka pēdējo reizi šāds dizains bija aktuāls 2023. gada beigās. Tiesa gan, skapji bija lielāki un attiecīgi lielākas jaudas tur arī lielākas. Konkrētās iekārtas gan manāmas pēdējo reizi 2022. gadā. Zinot, ka Latvenergo iepirkumā līdzīgas jaudas iekārtas no tā paša ražotāja iegādājušies par mazāk nekā 15’000 €, varam tikai savilkt kopā, cik zaļi dzīvo “savējie”.
Un tagad varētu arī paskatīties uz Rīgas Satiksmes autobusa parka uzlādes iepirkumu, kur bija tieši tie paši uzvarētāji ar tieši tā paša ražotāja iekārtām.
Visa pa virsu – ar Zaļo kursu mēģina attaisnot savu rīcību. Aģentūrai LETA Kronbergs paudis, ka viņam nenācis ne prātā projektu atcelt, jo nozarē tiek prasīts ievērot zaļā kursa un klimata mērķu rādītājus…
Varētu būt, ka VK apkopojumā izmaksas ir ne tikai par iekārtu, bet arī ierīkošanu?
Un no VK apkopojuma – vai Kraujas ielā 23, par 56 790€ viņi vienkārši no rozetkas lādē?
Norādītās summas ir par visu.
Kraujas ielā var manīt, ka ir gan ātrā, gan lēnā uzlāde (ne rozete)