Novembrī Latvijā debitēs Kia EV3
Novembrī Latvijā debitēs pilnīgi jaunais Kia EV3 un atjauninātais EV6. Kia EV3 solās būt ļoti pieprasīts elektroauto.
Novembrī Latvijā debitēs pilnīgi jaunais Kia EV3 un atjauninātais EV6. Kia EV3 solās būt ļoti pieprasīts elektroauto.
Lai EV6 arī turpmāk būtu spēcīgākā liecība par zīmola panākumiem elektriskajā segmentā, tam ir atsvaidzināts dizains, uzlabota efektivitāte, kā arī jaunā līmenī paceltas drošības un citas tehnoloģijas. EV3 savukārt ir no nulles radīts modelis un domāts Eiropā ārkārtīgi populārajam elektrisko kompaktklases SUV segmentam.
Radīts eiropiešiem
Uz Kia globālās modulārās elektroauto platformas E-GMP būvētais EV3 ir nākamais solis uzņēmuma stratēģijā. Tā, kā zināms, līdz 2026. gadam uzņēmuma elektrisko portfeli paredz paplašināt līdz 11 modeļiem, 2027. gadā – līdz 15 modeļiem, bet 2035. gadā Eiropā piedāvāt tikai pilnībā elektriskus modeļus.
Apjomīgi testi visos iespējamos apstākļos apstiprina, ka EV3 vienlīdz labi uzvedas gan uz šosejas, gan pilsētā, gan uz līkumotiem ceļiem, gan tālos braucienos. Eiropas testu ciklā iegūts arī sniedzamības un uzlādes parametru apstiprinājums, un tas apliecina, ka EV3 ir viens no efektīvākajiem elektriskajiem auto tirgū.
Zemais aerodinamiskās pretestības koeficients (0,263) samazina enerģijas patēriņu un palielina nobraucamo attālumu. Piemēram, EV3 ar WLTP apstiprināto 605 km tāldarbību (versija ar 81,4 kWh akumulatoru), braucot tikai pa pilsētu, pēc pilnas uzlādes var pārvarēt pat 773 km.
Sniedzamību palīdz palielināt arī attāluma gids (Driving Range Guide). Tas instrumentu panelī vadītājam parāda maksimālo un minimālo nobraucamo ceļu, ko iespējams sasniegt ar dažādiem braukšanas režīmiem, kā arī aptuveno tāldarbību, kura bāzēta uz vēsturiskajiem automašīnas datiem.
400 V ātrā uzlāde ļauj EV3 58,3 kWh akumulatoru no 10 līdz 80% piepildīt 29 minūtēs. Ja modelim uzstādīts 81,4 kWh akumulators, uzlādei nepieciešama 31 minūte. 15 minūtēs modeļa sniedzamību var palielināt par 202 km. Pateicoties elastībai un pieejamībai, EV3 droši var būt mājsaimniecības galvenais auto.
Vehicle-to-Load (V2L) funkcija ļauj automobilim darbināt ārējās elektroiekārtas. Visi EV3 piedāvā arī dažādu veidu divvirzienu uzlādi, tādu kā Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Home un Vehicle-to-Building, kas pakāpeniski tiks ieviesta visos Eiropas tirgos.
EV3 ir pasaules pirmais elektroauto ar īpaši kompaktu augstas efektivitātes HVAC sistēmu (apsilde, ventilācija, kondicionēšana), kas nemainīgi komfortablu klimatu salonā nodrošina jebkādos apstākļos. Tai raksturīgs ļoti zems enerģijas patēriņš, kas elektrisko tāldarbību faktiski neiespaido. Turklāt, ja salīdzina ar tradicionālajām HVAC sistēmām, pārdomāti iebūvētais klimata bloks priekšējam pasažierim kāju zonā nodrošina par 6 cm plašāku telpu. Augsti efektīvā ceturtās paaudzes termosistēma vienlaikus apstrādā gan ieplūstošā atmosfēras gaisa, gan piedziņas sistēmas izdalīto siltumu, tādējādi palielinot siltumsūkņa efektivitāti.
EV3 gaita un vadāmība ir pielāgota Eiropas autobraucēju vēlmēm, bet stūre ir kalibrēta ar uzsvaru uz precizitāti un linearitāti, lai ar EV3 būtu viegli braukt ne tikai pa daudzjoslu šoseju, bet arī pa šauru, līkumotu ceļu un pa pilsētu. Uz dažādiem ceļiem Eiropā testēta ne tikai EV3 gaita, bet arī vadītāja palīgsistēmas, tostarp lielceļa asistenta jaunākā versija (Highway Driving Assist 2), viedās kruīza kontroles jaunākā versija (Smart Cruise Control 2) un sadursmes novēršanas sistēma.
Tehnoloģijas un komforts
Plašajā salonā uz tīrā priekšējā paneļa ir trīsdaļīgs panorāmas displejs, ko veido divi 12,3 collu skārienekrāni un 5,3 collu segments klimata vadībai. 12,3 collu projekcijas ekrāns visu vadītājam nepieciešamo informāciju ataino uz vējstikla tieši skatiena zonā.
Lai paaugstinātu vadītāja un pasažieru labsajūtu, EV3 salonā ir komfortabli, relaksējoši sēdekļi, pārdomāti mantu uzglabāšanas risinājumi, bīdāmi galdiņi, augsti griesti, plaša kāju zona, vieds noskaņas apgaismojums, kā arī dabas iedvesmoti krāsu risinājumi. Komfortu vēl vairāk paaugstina sēdekļi ar sietveida galvas balstu, kas uzlabo ventilāciju.
Pilnīgi jaunais Kia EV3 nodrošina visaptverošu savienojamību, attālinātu programmatūras atjaunināšanu, piekļuvi funkcijām un lietotnēm Kia Connect Store platformā, kā arī digitālo atslēgu Digital Key 2.0. Atslēgt automašīnu un to iedarbināt ar viedtālruni šī atslēga ļauj 7 cilvēkiem. EV3 ir arī pirmais modelis, kurā no 2025. gada tiks integrēts Kia mākslīgā intelekta asistents ar ChatGPT. Tas EV3 lietotājam ļaus vēl pilnīgāk izprast savu auto un tā funkcijas un izbaudīt visas tā dāvātās iespējas.
EV3 ražošanā ir izmantoti 10 ilgtspējīgi un videi draudzīgi materiāli, tai skaitā bioplastmasa, pārstrādāts PET audums, krāsas bez BTX elementiem. Atbilstoši Kia ilgtspējas ilgtermiņa mērķiem 2030. gadā vismaz 20% plastmasas komponentu jābūt izgatavotiem no pārstrādātām izejvielām.
Vērā ņemama modernizācija
2021. gada augustā iznākušā Kia EV6 popularitātes pamatā ir mūsdienīgs dizains un modernas tehnoloģijas. Visā pasaulē šis modelis pārdots vairāk nekā 210 tūkstošos eksemplāru, bet sevišķi jāizceļ vēsturisks fakts, ka 2022. gadā EV6 kļuva par pirmo korejiešu auto, kurš ieguvis titulu Eiropas Gada auto.
Būtiski uzlabotajam EV6 ir atjaunināts ārējais dizains, uzlabota akumulatora veiktspēja un plašināts komforta funkciju klāsts. Tā kā ceturtās paaudzes akumulatoros ir augstāks enerģijas blīvums, tiem ir arī lielāka kapacitāte visās EV6 versijās: Standard Range versijā tā pieaugusi no 58 līdz 63 kWh, bet Long Range versijā no 77,4 līdz 84 kWh.
EV6 84 kWh ceturtās paaudzes akumulators (par 8,5% lielāks nekā iepriekš) pēc pilnas uzlādes nodrošina 582 km autonomiju (WLTP tests). 800 V tehnoloģija ļauj akumulatoru lādēt ar 258 kW jaudu (pieaugums par 8%), un no 10 līdz 80% to var uzpildīt 18 minūtēs. Lai EV6 tāldarbību palielinātu par 343 km, nepieciešamas tikai 15 minūtes.
Klienti var izvēlēties ne tikai starp diviem akumulatoriem, bet arī starp divām motora konfigurācijām. Aizmugurējo riteņu piedziņas versijai ir viens elektromotors ar 169 kW jaudu un 350 Nm maksimālo griezes momentu, bet divu elektromotoru pilnpiedziņas konfigurācijā EV6 nodrošina 239,3 kW jaudu un 605 Nm griezes momentu.
Atjauninātajam modelim ir uzlaboti adaptīvie amortizatori stabilai gaitai uz ceļa ar nelīdzenu segumu. EV6 modernizācijas gaitā Kia pievērsusies arī aizmugurējā elektromotora trokšņu izolācijai, lai paaugstinātu modeļa izsmalcinātību un braukšanu padarītu patīkamāku.
Jaunajam EV6 ir platākas vidējās jeb B statnes un izturīgāka virsbūve, bet par maksimālu drošību vadītājam un pasažieriem gādā septiņu drošības spilvenu sistēma, kurā ietilpst arī priekšējais centrālais gaisa spilvens.
Modelim ir jauna, izsmalcinātāka dizaina stūre, bet viduskonsolē atrodas pirksta nospieduma lasītājs. Tas ļauj ne tikai iedarbināt automobili bez viedās vai digitālās atslēgas, bet arī ielādēt vadītāja profilu un pabeigt autentifikāciju, lai piekļūtu digitālajiem pakalpojumiem. Uzstādītais viedtālruņa bezvadu lādētājs uzlādi tagad veic ar 15 W jaudu.
Tāpat Kia ir uzlabojusi EV6 infoizklaides sistēmu un programmatūras atjaunināšanu bezvadu režīmā. Atjauninātais modelis ietver arī citas modernas funkcijas, tostarp bezvadu Apple CarPlay un Android Auto, jaunākās paaudzes attālinātās parkošanās asistentu (Remote Smart Parking Assist 2) un Kia HOD sistēmu (Hands on Detection), kas vadītājam atgādina par roku turēšanu uz stūres.