Jaunais Tesla Model Y Performance: vairāk pikseļu, vairāk jaudas un labākas baterijas

2

Tesla atjaunojusi Model Y ar Performance versiju – vairāk jaudas, lielāks diapazons, sportiskāks dizains un lielāks komforts ikdienai. Vai šis ir īstais Tesla atsvaidzinājums?

Tesla Model Y Performance

Tesla Model Y Performance (Publicitātes attēls)

Tesla atjaunojusi Model Y ar Performance versiju – vairāk jaudas, lielāks diapazons, sportiskāks dizains un lielāks komforts ikdienai. Vai šis ir īstais Tesla atsvaidzinājums?

Tesla Model Y Latvijā jau ir kļuvis par sava veida “pilsētas SUV etalonu”. To redz gan pa Rīgas ielām, gan pie Valkas robežas. Un tagad – uz skatuves parādās jaunā Model Y Performance versija, kas sola ne tikai lielāku jaudu un sportiskāku uzvedību, bet arī vairāk komforta ikdienas braucienos.

Tesla Model Y Performance
Tesla Model Y Performance (Publicitātes attēls)

Lai gan no malas jaunais Model Y Performance no parastā Model Y atšķirsies tikai ar neuzkrītošu uzlīmi, nedaudz citām lampām un agresīvākiem buferiem, patiesībā lielākās izmaiņas slēpjas zem metāla. Tesla ir ieviesusi jaunu priekšējo un aizmugurējo fasādi, kas kopā ar oglekļa šķiedras spārnu ne tikai padara auto vizuāli sportiskāku, bet arī uzlabo aerodinamiku, samazinot gaisa pretestību un palielinot stabilitāti pie lielākiem ātrumiem. Šai dinamikai roku pieliek arī pārveidota riteņu un riepu konfigurācija, kur priekšā tiek izmantotas šaurākas, bet aizmugurē platākas riepas. Kā saka Tesla, rezultātā ir iegūta labāka vadāmība un precīzāka saķere līkumos.

Tomēr lielākais jaunums, manuprāt, ir baterijas. Jaunajā Model Y Performance, pēc visiem signāliem, tiek izmantotas Tesla pašu izstrādātās 4680 šūnas – cilindriskas baterijas ar 46 mm diametru un 80 mm augstumu. Tās ir piecas reizes ietilpīgākas nekā līdzšinējās 2170 šūnas, kas ļauj samazināt nepieciešamo elementu skaitu un uzlabot kopējo energoefektivitāti. Rezultātā šis Model Y sola ne tikai vairāk jaudas, bet arī līdz pat 5–7% lielāku nobraukumu ar vienu uzlādi. Tas var šķist mazs skaitlis, bet ikdienā tie ir desmitiem papildu kilometru.

Jāpiebilst gan, ka šīs 4680 baterijas pašlaik lielākoties tiek ražotas ASV – Teslas rūpnīcās Fremontā, Nevadā un Teksasā. Plāni uzsākt ražošanu arī Giga Berlin rūpnīcā ir pabīdīti malā. Oficiāli Tesla norāda uz birokrātiskām un izmaksu problēmām Eiropā, tāpēc vismaz tuvākajā laikā Eiropas pircēji saņems Model Y ar importētām baterijām, nevis vietēji ražotām. Tas rada interesantu jautājumu – ASV nav pieejams Model Y Performance, bet šim modelim paredzētās baterijas tiek ražotas ASV un sūtītas uz Eiropu…

Tesla Model Y Performance
Tesla Model Y Performance (Publicitātes attēls)

Tesla turpina uzlabot ne tikai tehniskos aspektus, kas liek taureņiem kārtīgi kutināt vēderu, bet arī pieķērās salonam. Jaunajā Performance versijā ir izmantoti jauni akustiskie stikli un skaņu slāpējoši materiāli. Priekšējie sporta sēdekļi tagad ir gan apsildāmi, gan ventilējami, ar izteiktākiem sānu balstiem un pat elektriski regulējamu augšstilba balstu. Aizmugurē pasažieri tiek pie perforētiem, apsildāmiem krēsliem ar elektrisko atzveltnes regulāciju. Lai gan aizmugurē sēdošajiem jau ir pieejams ekrāns starp priekšējiem krēsliem, salonā dominē jauns 16 collu centrālais ekrāns ar vēl augstāku izšķirtspēju nekā iepriekš, kas padara laiku nost no mājas ekrāniem baudāmāku.

Protams, šī versija nāk arī ar augstāku cenu. Cena būs augstāka nekā Long Range modelim, kas Latvijas apstākļos padarīs to par izvēli tikai turīgākajiem pircējiem. Lētākā Tesla Model Y RWD maksā nedaudz virs 45 000 EUR (ar PVN) un iespēj 500 km WLTP ciklā. Paņemot Long Range AWD versiju, kas iespēja 586 km WLTP ciklā, jau sanāk šķirties no vismaz 52 000 EUR. Performance versija pieliek vēl klāt un maksās vismaz 64 000 EUR, sasniedzot 580 km WLTP ciklā.

Tesla Model Y Performance
Tesla Model Y Performance (Publicitātes attēls)

Lai arī Tesla sola “pilnu pašbraukšanas režīmu” ar FSD Supervised, Eiropas regulatoru apstiprinājums vēl kavējas – līdz ar to šis šobrīd ir vairāk mārketinga solījums nekā reāla funkcija. Cik tuvu esam FSD Supervised Eiropā? Spriežot no valstu skaita, kur šī sistēma tiek testēta, varētu būt, ka esam ļoti tuvu. Ja uzvelk rozā brilles, varbūt pat šogad jau piedzīvosim. Ja uzvelkam reālistiskās bikses, tad ap to laiku, kad Mercedes būs tam gatavs…

Jaunais Tesla Model Y Performance nav tikai motora atsvaidzinājums. Tas piedāvā jaunu aerodinamiku, klusāku un komfortablāku salonu, sportiskākas braukšanas īpašības un, pats galvenais, jaunas baterijas, kas sola lielāku nobraukumu. Tomēr tas, cik ļoti šis modelis glābs Tesla pārdošanas apjomus Eiropā, varēsim spriest pēc dažiem mēnešiem.

Tesla Model Y Performance:

  • Sniedzamība ar vienu uzlādi: 580 km WLTP ciklā
  • 0-100 km/hL 3.5 sek
  • 15 min uzlāde: līdz 243 km ieguvums
  • Uzlāde (pieņēmums): DC max 250kW, AC max 11kW
  • Divvirzienu uzlāde: Nav
  • Bagāžnieka tilpums: 854 litri (2138 litri ar nolocītiem sēdekļiem) + 117 litri priekšējā bagāžniekā

Ko Tu domā? Vai šāds Model Y spēs glābt Tesla rūkošos pārdošanas apjomus Eiropā? Izpaud savu viedokli komentāros!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Rembo
Rembo
Viesis
30/08/2025 00:18

Nu nekāda vaina automobīlim, tikai jābūt ļoti lielam entuziastam, lai parasta LR vietā ņemtu perfotmance versiju. Ikdienā nav nepieciešama tāda virsjauda, ko nevarētu teikt par komfortu, ņemot vērā nelīdzenos ceļus LV. Gribētu tomēr redzēt 60 + t vērtam auto dabīgās ādas stūri, kas nelobās pēc pārdesmit tūkstošu kilometrāžas kā arī nepieviļ tausti. Gaļai nolemtie lopiņi no tā tāpat vairāk neciestu. Ļoti tīkama un vēlama lieta būti pneimo atsperes, tās ļauj atbilstoši garstāvoklim un situācijai izvēlēties optimālu cietību, radikāli uzlabo komfortu. Iepriekšējās Teslas vairāk līdzinās kartingam, ceru, ka balstiekārtu nodaļa būs beidzot nākusi pie prāta, kā tas ierasts bijis BMW vai Audi inženieriem, proti, sportiska balstiekārta nenozīmē koka ratus. Pagaidām joprojām Teslai nedotu pirmo izvēli. Ja jaunu apvidnieku,tad izvēlētos Audi q6. Ja kompaktu sedanu, bmw i 4. Jā, mazāk inovāciju, bet konservatīvie vācu inženieri un dizaineri vieš lielāku uzticamību un briedumu. Auto nav tikai sekundes un kWh uz 100 km. Braukšanas sajūta arī nav mazsvarīga.

T R
T R
Viesis
29/08/2025 18:09

Pamatoti varētu uzskatīt, ka šis šobrīd ir labākais EV tirgū ņemot vērā performanci, praktiskumu un cenu. Vienkāršs, nav pārbāzts ar visādiem pribombasiem un galvenais turās uz ceļa.

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: