Audi uzsāk CO2 neitrālu e-tron GT sērijveida ražošanu
Böllinger Höfe ražotni Vācijā raksturo degsme, precizitāte, inovācijas un ilgtspēja, un tagad tajā uzsākta arī pilnībā elektriskā Audi e-tron GT sērijveida ražošana, kamēr modeļa pasaules pirmizrāde ir gaidāma vien nākamā gada sākumā. Šis modelis veidots apvienojumā ar augstu veiktspēju un rūpēm par apkārtējo vidi. Ar 100% videi draudzīgu elektroenerģiju un siltumenerģiju, kas iegūta no atjaunojamiem avotiem, ražošana ir oglekļa emisiju neitrāla. Visā automobiļu ražošanas procesā tiek taupīti resursi – netiek izmantots ne papīrs, ne iepakojumi, tāpat arī alumīnija un polimēra pārpalikumi tiek nosūtīti piegādātājiem otrreizējai izmantošanai. Pirmo reizi Audi vēsturē automobiļa modelis ir izplānots bez fiziska prototipa.
Böllinger Höfe ražotni Vācijā raksturo degsme, precizitāte, inovācijas un ilgtspēja, un tagad tajā uzsākta arī pilnībā elektriskā Audi e-tron GT sērijveida ražošana, kamēr modeļa pasaules pirmizrāde ir gaidāma vien nākamā gada sākumā. Šis modelis veidots apvienojumā ar augstu veiktspēju un rūpēm par apkārtējo vidi. Ar 100% videi draudzīgu elektroenerģiju un siltumenerģiju, kas iegūta no atjaunojamiem avotiem, ražošana ir oglekļa emisiju neitrāla. Visā automobiļu ražošanas procesā tiek taupīti resursi – netiek izmantots ne papīrs, ne iepakojumi, tāpat arī alumīnija un polimēra pārpalikumi tiek nosūtīti piegādātājiem otrreizējai izmantošanai. Pirmo reizi Audi vēsturē automobiļa modelis ir izplānots bez fiziska prototipa.
Nekarsulmas (Neckarsulm) ražotnē sākta zīmola jaudīgākā elektriskā automobiļa Audi e-tron GT sērijveida ražošana. Ražošanas process Audi Böllinger Höfe rūpnīcā ir tikpat unikāls, cik pats automobilis. Neviens Audi automobilis nekad līdz šim nav ticis sagatavots sērijveida ražošanai tik ātri.
e-tron GT kā Audi modeļu elektriskais un sportiskais pionieris ir lieliski piemērots Nekarsulmas rūpnīcai, un jo sevišķi Böllinger Höfe sporta automašīnu ražotnei.
Nekarsulmas rūpnīcas vadītājs Helmuts Štetners (Helmut Stettner)
Tas, ka sērijveida ražošanu varēja sākt laikus, neskatoties uz koronavīrusa pandēmiju, ir kompetenču apvienošanas un pirmšķirīga komandas darba rezultāts. Nekarsulmā jau tiek ražoti plug-in hibrīdi, un šajā ražotnē ir vislielākais Audi elektrificēto modeļu īpatsvars, ņemot vērā A6, A7 un A8 versijas ar plug-in un daļējā hibrīda sistēmām.
Audi e-tron GT ir zīmola pirmais pilnībā elektriskais automobilis, kas tiek ražots Vācijas rūpnīcā, tādējādi mēs speram vēl vienu milzīgu soli pretī nākotnei.
Nekarsulmas rūpnīcas vadītājs Helmuts Štetners
Audi e-tron GT : oglekļa emisiju neitrāla ražošana
Ne vien Gran Turismo piedziņas koncepts ir ilgtspējīgs, bet arī viss ražošanas process Böllinger Höfe rūpnīcā ir oglekļa emisiju neitrāls. 2020. gada sākumā visa Nekarsulmas rūpnīca sāka izmantot videi draudzīgu elektroenerģiju. Ar biogāzi darbināma koģenerācijas stacija Böllinger Höfe ražotnei nodrošina nepieciešamo siltumenerģiju. Audi izmanto sertificētu klimata aizsardzības projektu oglekļa dioksīda kredītus, lai kompensētu emisijas, no kurām šobrīd nevar izvairīties, izmantojot atjaunojamus enerģijas resursus.
Sekojot Briseles un Ģēras rūpnīcu piemēriem, Böllinger Höfe ražotne tagad ir pirmā Audi rūpnīca Vācijā, kurā ražošana ir oglekļa emisiju neitrāla. Tas ir nozīmīgs pavērsiena punkts Nekarsulmas rūpnīcai un vēl viens solis mūsu ceļā uz CO2 neitrālām ražotnēm visā pasaulē līdz 2025. gadam.
Par ražošanu un loģistiku atbildīgais Audi valdes loceklis Peters Keslers (Peter Kössler), rezumējot Audi programmas Mission:Zero centrālo mērķi
Mission:Zero vides programma ietver vairākus pasākumus ražošanas un loģistikas jomās, lai efektīvi un ilgtspējīgi samazinātu ekoloģisko pēdu. Starp programmas centrālajiem punktiem ir dekarbonizācija, resursu efektivitāte, bioloģiskā daudzveidība un inovatīvi risinājumi ūdens izmantošanai.
Zaļā loģistika
Ceļā uz oglekļa neitrālu ražošanu Audi īsteno konsekventu pieeju un izvērtē visu vērtību tīklu. Loģistika ir tikpat svarīga, cik pati automobiļu ražošana. Visa dzelzceļa satiksme Nekarsulmas rūpnīcā ir videi neitrāla. Dažādas lokomotīves ar CNG (saspiestas dabasgāzes) vai elektriskajām piedziņām tiek izmantotas, lai veiktu transportēšanu starp vagonu novietnēm un ražotni. Pēc Audi ekspertu iniciatīvas tagad arī viens no nozīmīgākajiem pārvadātājiem izmanto ar biometānu darbināmas kravas automašīnas sūtījumu transportēšanai. Savukārt divas ar LNG (sašķidrinātu dabasgāzi) darbināmas kravas automašīnas jau tiek izmantotas, lai rūpnīcai piegādātu rezerves daļas, kas tiek vestas no attālākām vietām.
Slēgtais ražošanas cikls pasargā vidi
Rūpnīcā tiek taupīti arī svarīgi resursi un pārstrādāti izejmateriāli. Kā labākais piemērs tam ir „alumīnija slēgtais ražošanas cikls”. Tas attiecas uz slēgtu pārstrādes ciklu alumīnija plākšņu atgriezumiem, kas rodas Nekarsulmas rūpnīcā, piemēram, ražojot Audi e-tron GT sānu karkasu. Izteiktās atšķirības rasējumos starp augstāko un zemāko punktu 35 centimetru apmērā ir atbildīgas par izteiktajām līnijām virs riteņu arkām un tādējādi veido e-tron GT quattro piedziņas raksturīgo izskatu. Tam tiek izmantota ikviena tehniskā iespēja sarežģītajā alumīnija apstrādes procesā. Pateicoties alumīnija slēgtajam ražošanas ciklam, rūpnīca ik gadu ietaupa vairākus tūkstošus CO2 izmešu, piegādātājam atgriežot alumīnija plākšņu viendabīgos atgriezumus, kur tie tiek pārstrādāti un pēc tam vēlreiz izmantoti Audi rūpnīcā.
Taču ekoloģiskā domāšana neapstājas tikai pie alumīnija. Polimēru pārstrādes moto ir „vecā pārvēršana jaunajā”. Pašreizējā pilotprojektā polimēru atkritumi no A6 un A7 modeļu montāžas tiek sašķiroti, sasmalcināti un pārstrādāti īpašās šķiedrās. Šie pavedieni vēlāk tiek izmantoti 3D printeros ražošanas procesam. Iekšējā 3D printēšanas komanda Böllinger Höfe ražotnē specializējusies ar dažādām montāžas palīgierīcēm, kas īpaši pielāgotas darbinieku vajadzībām. Vairāk nekā 100 šādas palīgierīces tiek izmantotas Audi e-tron GT ražošanā. Pārstrādāšanas projekta mērķis ir radīt nevainojamu polimēru slēgto ražošanas ciklu.
Sistemātiska resursu taupīšana
Slēgtie ražošanas cikli nav vienīgā pieeja izejmateriālu taupīšanai. e-tron GT ir pirmais Audi modelis, kura ražošana ir plānota bez jebkādu fizisku prototipu izmantošanas. Visas montāžas secības ir pārbaudītas virtuāli, izmantojot uzņēmumā izstrādātu programmatūru un virtuālās realitātes pielietojumus, un tagad tiek veiksmīgi izmantotas praksē sērijveida ražošanā. Daži no specializētajiem konteineriem trauslu detaļu transportēšanai arī ir plānoti bez prototipiem, izmantojot jauno virtuālo metodi. Tādējādi tiek taupīts metāls, kā arī iepakojums detaļu aizsargāšanai. Tādējādi iespējams izvairīties no atkritumiem un papīra lietošanas. Virsbūves darbnīcā un montāžas nodaļā jau lielākoties netiek lietots papīrs. Jaunie projekti, tostarp apkopes aplikācija, kas likvidē nepieciešamību pēc tradicionālās, rakstveida uzskaites, arī taupa šo resursu. Loģistikā šobrīd tiek testēti digitāli marķējumi, kas arī sniegs ieguldījumu – elektroniskie marķējumi aizstās papīra uzlīmes uz detaļu konteineru plauktiem. Tās ir ne tikai energoefektīvas, bet tās izmaiņu gadījumā iespējams vienkārši pārprogrammēt. Tas rada ievērojamas priekšrocības salīdzinājumā ar tradicionālo vienreizlietojamo marķējumu. Audi projektu komanda ar piegādātājiem strādā pie papildu risinājumiem, lai sistemātiski samazinātu iepakojumu nepieciešamību un tādējādi arī atkritumus.
Nevainojama viedās ražotnes un precīzas meistarības kombinācija
Augsta kvalitāte, veiktspēja un degsme par precizitāti ik detaļā vienmēr ir bijušas Böllinger Höfe ražotnes raksturīgās iezīmes. Audi R8 šeit tiek ražots kopš 2014. gada. Sporta automašīnu ražotne, kas ir daļa no Audi Nekarsulmas rūpnīcas, 2019. gadā tika paplašināta, atjaunota un modernizēta e-tron GT integrēšanai. Šeit tiek radīti divi visjaudīgākie un ātrākie sērijveida Audi modeļi, kādi jebkad ražoti.
Divu tehniski pilnībā atšķirīgu automašīnu ražošana uz vienas montāžas līnijas ir unikāls sasniegums grupas ietvaros. Pilnībā elektriskas četru durvju kupejas integrēšana pārveidojusi mūsu Audi Böllinger Höfe nelielo sērijveida modeļu ražotni par ārkārtīgi elastīgu augsto tehnoloģiju ražotni, kas, neskatoties uz to, saglabā savu meistarības iezīmi.
ražošanas vadītājs Volfgangs Šancs (Wolfgang Schanz)
Pilnībā elektriskais Gran Turismo pasūtījumiem būs pieejams neilgi pēc modeļa pasaules pirmizrādes nākamā gada sākumā.
Uzlādēts komentārs
Kad cilvēki saka, ka elektroauto ražošanas procesā ir radījuši tik daudz piesārņojuma, ka to nekad mūžā nevar atsvērt, tad sakiet, ka tā nu gan nav. Pat Audi jaudīgākais modelis no rūpnīcas izripo klimatneitrāls. Ja nemaldos, tad visi elektroauto, kas tagad nāk no VW grupas, ir klimatneitrāli.
Jāpiebilst gan, ka šis ir Porsche Taycan brālis, kurš arī ir klimatneitrāls. Tas ir ļāvis arī šo mašīnu uztaisīt bez iepriekšējā fiziskā prototipa. Jādomā, ka tas arī ļaus cenu samazināt. Tehniskie parametri abiem modeļiem ir līdzīgi. Liekas, ka Audi būs nedaudz lēnāks.