Elektroauto, kas spēj braukt vistālāk

9

Sen jau vairs nav tā, ka elektroauto spēj veikt vien 100 km ar vienu uzlādi. Mūsdienās jau vairs elektriskās automašīnas netiek uztverts nopietni, ja tās nespēj veikt 300 km. Daudzi iespēj krietni vairāk.

Tesla Model S

Tesla Model S (Publicitātes foto)

Sen jau vairs nav tā, ka elektroauto spēj veikt vien 100 km ar vienu uzlādi. Mūsdienās jau vairs elektriskās automašīnas netiek uztvertas nopietni, ja tās nespēj veikt 300 km. Daudzi EV iespēj krietni vairāk.

Kad bija pieejams līdzfinansējums elelektroauto iegādei 2014. gadā, izvēle bija niecīga. Tobrīd lētākais EV bija Volkswagen e-up!, kas iespēja vien 100 km labā dienā. Tamdēļ daudziem radās iespaids, ka tie, ja nav Tesla, ir nevarīgi. Situācija 2021. gadā ir krietni mainījusies. Tagad, ja EV nespēj veikt 300 km, tas liek uzdot neērtus jautājumus.

Vidējais latvietis, kas nobrauc ~15’000 km gadā, būtu pārsteigts, cik maz patiesībā viņam vajag. Kā nekā pēc statistikas sanāk, ka nedēļā netiek nobraukti pat 300 km. Šajā rakstā apkoposim tos Latvijā pieejamos vai drīzumā pieejamos (atzīmēti ar *) elektroauto, kas spēj braukt vistālāk. Tos, kurus vidējais latvietis lādētu retāk kā reizi nedēļā.

Brīdinājums: Tabulas būs garas!

350-450 km

Ar šādu nobraukumu vēl pirms 3 gadiem varēja lepoties vien Tesla, bet tagad te ir krietns pulciņš EV. Gan luksusa, gan vidējās klases. Vēl pēc 3 gadiem te varētu arī būt budžeta klases EV.

NosaukumsAutonomija (WLTP)Baterija (neto)DC uzlādes jauda10-80% DC uzlādeAC uzlādes jauda0-100% AC uzlāde
Audi e-tron 50 Sportback350 km64.7 kWh120 kW25 min11 kW7h
Audi Q4 Sportback e-tron 35*350 km52 kWh100 kW31 min7.2 kW8h 30min
Nissan Ariya 63kWh*360 km63 kWh130 kW31 min7.4 kW10h
Hyundai Ioniq 5 Standart Range AWD*362 km58 kWh175 kW18 min11 kW6h 15min
Mercedes EQV 300 Long*363 km90 kWh110 kW47 min11 kW9h 45min
Kia EV6 Standard Range 2WD*373 km58 kWh175 kW18 min11 kW6h 15min
Audi e-tron S 55 quattro374 km86.5 kWh155 kW26 min11 kW9h 15min
Audi e-tron S Sportback 55 quattro380 km86.5 kWh155 kW26 min11 kW9h 15min
Nissan Leaf e+385 km56 kWh100 kW35 min6.6 kW10h
Renault ZOE ZE 50385 km52 kWh46 kW56 min22 kW3h
Škoda Enyaq iV 60390 km58 kWh100 kW33 min11 kW6h 15min
Ford Mustang Mach-E SR AWD*400 km68 kWh115 kW38 min11 kW7h 30min
Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD*400 km58 kWh175 kW18 min11 kW6h 15min
BMW iX xDrive 40*400 km70 kWh150 kW34 min11 kW7h 30min
Nissan Ariya e-4ORCE 87kWh Performance*400 km87 kWh130 kW35 min22 kW4h 45min
Porsche Taycan 4S408 km71 kWh225 kW21 min11 kW7h 45min
Porsche Taycan Turbo S416 km83.7 kWh262 kW20 min11 kW9h
Volvo XC40 P8 AWD Recharge*418 km75 kWh151 kW32 min11 kW8h 15 min
Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo419 km83.7 kWh262 kW20 min11 kW9h
Mercedes EQB 350 4MATIC*419 km66.5 kWh100 kW35 min11 kW7h 15min
Volvo C40 Recharge*420 km75 kWh151 kW32 min11 kW8h 15min
Ford Mustang Mach-E ER AWD*420 km88 kWh150 kW43 min11 kW9h 30min
Volkswagen ID.3 Pro/Pro Performance426 km58 kWh100 kW33 min11 kW6h 15min
Mercedes EQA 250*426 km66.5 kWh100 kW35 min11 kW7h 15min
Porsche Taycan431 km71 kWh225 kW21 min11 kW7h 45min
Tesla Model 3 SR+ (LFP)440 km50 kWh160 kW29 min11 kW5h 30min
Audi e-tron 55 quattro441 km86.5 kWh155 kW26 min11 kW9h 15min
Ford Mustang Mach-E SR RWD*440 km68 kWh115 kW38 min11 kW7h 30min
BMW iX3*440 km74 kWh155 kW31 min11 kW8h

450-550 km

Ar zemāk minētajiem elektroauto var aizbraukt no Liepājas uz Rēzekni.

NosaukumsAutonomija (WLTP)Baterija (neto)DC uzlādes jauda10-80% DC uzlādeAC uzlādes jauda0-100% AC uzlāde
Audi e-tron Sportback 55 quattro452 km86.5 kWh155 kW26 imin11 kW9h 15min
Porsche Taycan Turbo/Turbo Cross Turismo/4S Cross Turismo452 km83.7 kWh262 kW20 min11 kW9h
Kia e-Niro 64 kWh455 km64 kWh77 kW44 min11 kW6h 45min
Porsche Taycan 4 Cross Turismo456 km83.7 kWh262 kWh20 min11 kW9h
Škoda Enyaq iV 80X/RS460 km77 kWh126 kW34 min11 kW8h 15min
Nissan Ariya e-4ORCE 87kWh*460 km87 kWh130 kW35 min22 kW4h 45min
Mercedes EQC 400 4MATIC*462 km80 kWh112 kW35 min11 kW8h 45min
Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD*462 km72.6 kWh232 kW18 min11 kW7h 45min
Kia EV6 GT*462 km77.4 kWh250 kW18 min11 kW8h 30min
Porsche Taycan 4S Plus464 km83.7 kWh262 kW20 min11 kW9h
Jaguar I-Pace EV320/EV400470 km84.7 kWh104 kW44 min11 kW9h 15min
Audi e-tron GT RS*472 km85 kWh270 kW21 min11 kW9h 15min
Kia EV6 Long Range AWD*473 km77.4 kWh250 kW18 min11 kW8h 30min
Tesla Model Y Performance*480 km72.5 kWh250 kW19 min11 kW7h 45min
Audi e-tron GT quattro*487 km85 kWh270 kW21 min11 kW9h 15 min
Hyundai Kona Electric 64 kWh484 km64 kWh77 kW44 min 11 kW6h 45min
Porsche Taycan Plus484 km83.7 kWh262 kW20 min11 kW9h
Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD485 km72.6 kWh232 kW18 min11 kW7h 45min
Audi Q4 e-tron 50 quattro*488 km77 kWh126 kW34 min11 kW8h 15min
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro*490 km77 kWh126 kW34 min11 kW8h 15min
Ford Mustang Mach-E GT*490 km88 kWh150 kW43 min11 kW9h 30min
Nissan Ariya 87kWh*500 km87 kWh130 kW35 min22 kW4h 45min
Volkswagen ID.4 1st501 km77 kWh126 kW34 min11 kW8h 15min
Tesla Model Y LR*505 km72.5 kWh250 kW19 min11 kW7h 45min
Kia EV6 Long Range 2WD*510 km77.4 kWh250 kW18 min11kW8h 30min
Audi Q4 e-tron 40*520 km77 kWh126 kW34 min11 kW8h 15min
Volkswagen ID.4 Pro Performance522 km77 kWh126 kW34 min11 kW8h 15min
Škoda Enyaq iV 80536 km77 kWh126 kW34 min11 kW8h 15min
Tesla Model X Plaid*547 km90 kWh250 kW23 min16.5 kW6h 30min
Volkswagen ID.3 Pro S549 km77 kWh126 kW34 min11 kW8h 15min
CUPRA Born*550 km77 kWh126 kW34 min11 kW8h 15min

550+km

Ja uzlādēties reizi divās nedēļās ir par daudz prasīts, tad ir jāskatās uz EV ar vēl lielākām baterijām un labāku efektivitāti.

NosaukumsAutonomija (WLTP)Baterija (neto)DC uzlādes jauda10-80% DC uzlādeAC uzlādes jauda0-100% AC uzlāde
Tesla Model 3 Performance567 km76 kWh250 kW21 min11 kW8h 15min
Tesla Model 3 LR580 km70 kWh190 kW34 min11 kW7h 30min
Tesla Model X LR580 km90 kWh250 kW23 min16.5 kW6h 30min
BMW i4*600 km80 kWh150 kW29 min11 kW8h 45min
BMW iX xDrive 50*600 km105 kWh200 kW37 min11 kW11h 15min
Ford Mustang Mach-E ER RWD*610 km88 kWh150 kW43 min11 kW9h 30min
Tesla Model S Plaid*628 km90 kWh250 kW23 min16.5 kW6h 30min
Tesla Model S LR663 km90 kWh250 kW23 min16.5 kW6h 30min
Mercedes EQS 580 4MATIC733 km107.8 kWh200 kW32 min11 kW11h 45min
Mercedes EQS 450+770 km107.8 kWh200 kW32 min11 kW11h 45min
Tesla Model S Plaid+*840 km115 kWh250 kW30 min16.5 kW8h 15min

Ir vēl daudzi citi EV, kas nav pieejami Latvijā vai tuvākajā laikā vēl nebūs pieejami. Starp tiem ir Byton un Lucid Air. Zem jautājuma zīmes ir pieejamība par vairākiem ķīniešu autoražotājiem, piemēram, XPeng un Nio. Piedāvājums jau tagad ir diezgan plašs.

Tomēr kāds vienmēr teiks, ka viņš apskatīs EV kā reālu iespēju tikai tad, ja tas varēs 1’000 km ar vienu uzlādi. Pirms 3 gadiem šis pats cilvēks teica, ka apsvērs, ja EV spēs 500 km. Pēc 3 gadiem viņš teiks, ka vajag 2’000 km. Tomēr ir jāsaprot savas vajadzības un jāspēj tās nošķirt no iegribām.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
9 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Alex
Alex
Viesis
01/05/2021 01:36

Lūdzu, precizējiet tabulu: Model 3 LR tagad 614 km (WLTP – Vācijā)

Kāds
Kāds
Viesis
29/04/2021 21:40

Te būs reālāki cipari uz ko skatīties
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=735351678

Kā redzams, tad neviens no testētajiem auto nav 600km robežai pārkāpis pāri.
Reāli nobraukumam nav jābūt lielākam, kā var 4h nobraukt. Latvijas apstākļos tie būtu ~300km. Tātad ar 70% autiņam vajadzētu iespēt 300km ziemā.

Kāds
Kāds
Viesis
Atbilde  Kārlis Mendziņš
30/04/2021 23:40

Ja cilvēks parastais gribēs no Liepājas līdz Rēzeknei aizbraukt, tad tāds brauciens arī būs tikai pa šoseju, ne tā? Tāpēc vispraktiskāk arī būtu lietot to patēriņu, ko tērē uz šosejas. Brauksi lēnāk tiksi tālāk. WLTP lai paliek bukletos ar ko ražotājiem savā starpā mērīties. Tai tabulā ir daudz info dažādos apstākļos, kas labāk palīdz saprast kā uzvedās konkrētais auto. Ne velti viņam ir ailīte “75% range”, kas būtu reāli jāskatās, jo līdz 100% nelādēs un līdz 0% nebrauks. 25-30% ir jānomet nost tā vai tā.

Riepa
29/04/2021 16:36

Vienīgi nevajag aizrauties ar “spēj braukt vistālāk”, jo tad krītās energoefektivitāte un publiskā uzlādes tīkla izveides jēga. Varbūt aģentam 007 ar cieto pakaļu būtu jābrauc 400-500km no vietas.

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Riepa
29/04/2021 21:09

Tam piekrītu. Tas ir tāpat kā visu laiku staigāt ar mugursomu, kurā pārtika visai nedēļai. Arī auto liekais svars nav nekas labs.

Arnis Bergs
Arnis Bergs
Viesis
Atbilde  Vankel
30/04/2021 10:46

Dati ilustrācijai par “mugursomu”. Latvijas 2014.gada KPFI konkursa elektromobiļu maksimālais nobraukums 2016.gadā (tūkst. km): Nissan e-NV200 – 56,6; VW e-up! 33,2;  Tesla Model S – 24,5; BMW i3 – 23,0; Nissan LEAF – 20,2 (SIA “Vides investīciju fonds” dati). 

Arnis Bergs
Arnis Bergs
Viesis
29/04/2021 09:39

Dati par e-auto “real range” 6 braukšanas apstākļos:
https://ev-database.org/

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Arnis Bergs
29/04/2021 10:21

Šie skaitļi tiešām ir tuvi dzīvei. Jāklikšķina uz konkrēto auto, tad parādās visas delaļas.

9
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: