Atbalsta programmas ietvaros pirmie elektroauto iedzīvotājiem būs pieejami jau aprīļa vidū

11

7. aprīlī, Vides aizsardzības un reģionālā ministrija (VARAM) rīkoja tiešsaistes publicitātes pasākumu, lai informētu par atbalsta programmas aktualitātēm elektromobiļu iegādei.

Elektroauto stāvvietas apzīmējums

Elektroauto stāvvietas apzīmējums (Shutterstock)

7. aprīlī Vides aizsardzības un reģionālā ministrija (VARAM) rīkoja tiešsaistes publicitātes pasākumu, lai informētu par atbalsta programmas aktualitātēm elektromobiļu iegādei.

Konkursa kārtībā šonedēļ izraudzīti 58 komersanti un līzinga devēji, ar kuriem 30 dienu laikā tiks noslēgti līgumi par bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu tirdzniecību ar EKII (emisijas kvotu izsolīšanas instruments) atbalstu, līdz ar to privātpersonas jau aprīļa vidū varēs sākt pieteikties elektrauto iegādei. Iedzīvotāji ir aicināti sekot līdzi aktuālajai informācijai Latvijas Vides investīciju fonda mājaslapā www.lvif.gov.lv.

Mēs katrs varam pielikt roku pie ilgtspējīgāka patēriņa veicināšanas un zaļāka dzīvesveida piekopšanas – nododot dzērienu iepakojumu depozīta sistēmā, aktīvi šķirojot atkritumus, uzstādot saules paneļus vai atsakoties no dzīvnieku valsts produktiem. Tagad arī Latvijas iedzīvotājiem beidzot pieejams atbalsts elektroauto iegādei, kas ļaus mazināt transporta radīto siltumnīcefekta gāzu emisiju ietekmi uz apkārtējo vidi un dabu. Šī atbalsta programma ir viens no pasākumiem, lai veicinātu Latvijas virzību uz klimata mērķu sasniegšanu un sniegtu iedzīvotājiem iespēju iegādāties un izmantot mūsdienīgus un modernus transportlīdzekļus ikdienas pārvietošanās nolūkiem.

VARAM ministrs Artūrs Toms Plešs

Šodienas sarunas dalībnieks, Latvijas Vides investīciju fonda Valdes priekšsēdētājs Egils Zariņš uzsvēra, ka programma ir izstrādāta elektroauto pircēja ērtībām.

Sagaidām, ka jau nākamnedēļ vairums elektroauto tirgotāju parakstīs sadarbības līgumus ar Latvijas vides investīciju fondu. Attiecīgi iedzīvotājiem pilnīgi visas formalitātes tiks nokārtotas pie auto dīlera. Viss kas nepieciešams – parakstīt pirkuma līgumu, ko iespējams izdarīt arī elektroniski.

Latvijas Vides investīciju fonda Valdes priekšsēdētājs Egils Zariņš

Biedrības “Auto Asociācija” prezidents Andris Kulbergs tiešsaistes diskusijā sacīja, ka Latvijas auto dīleri ir gatavi atbalsta programmas ieviešanai, lai saviem klientiem piedāvātu cenas atlaidi.

Mēs, Auto Asociācija, kontrolēsim procesu un informēsim par automašīnu modeļu sarakstu, kādi ir pieejami un par tirgotājiem, no kuriem tās var iegādāties, lai patērētājs var viegli uzzināt kur un kā iegūt sev piemērotāko automašīnu.

“Auto Asociācija” prezidents Andris Kulbergs

Portāla Uzlādēts.lv galvenais redaktors Kārlis Mendziņš aicina iedzīvotājus apdomāt elektroauto iegādi, jo tas ir ieguldījums nākotnē un nākamajās paaudzēs.

Kā mēs zinām, degviela lētāka nepaliks, bet elektrību mēs varam ražot dažādos veidos, un nākotnē tā paliks lētāka. Atgādināšu, ka automašīnu var lādēt mājās, garāžā, pie darba. Lai gan šāda uzlāde ilgst vairākas stundas, bet no jūsu laika tas paņems maksimāli 15 minūtes. Turklāt, sekojot līdzi tarifu izmaiņām, iespējams lādēt lētajās stundās. Pateicoties valsts atbalstam, ar elektroauto mēs varam ceļot pa visu Latviju, jo ik pēc 30 – 40 km ir ātrās uzlādes stacijas.

Uzlādēts.lv galvenais redaktors Kārlis Mendziņš

Visi projektu iesniedzēji, kuri noslēgs līgumus par projektu īstenošanu ar SIA “Vides investīciju fonds”, būs tiesīgi saņemt atbalstu par šajos noteikumos atbilstošo mazemisijas un bezemisijas transportlīdzekļu pārdošanu brīvas konkurences ietvaros.

Viena jauna elektromobiļa iegādei noteikts grants 4500 eiro apmērā, savukārt lietota elektromobiļa un jauna spraudņa hibrīdauto iegādei 2250 eiro. Atbalsta programmas kopējais budžets ir 10 milj. eiro, kas tiek finansēta no Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII). Plašāk ar granta nosacījumiem iespējams iepazīties šeit.

Programma jaunu un lietotu elektromobīļu vai ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei izveidota, lai nodrošinātu būtisku siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG emisiju) samazināšanos un veicinātu iedzīvotāju paradumu maiņu uz videi draudzīgāku mobilitāti.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
11 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
nedarata
nedarata
Viesis
07/09/2022 10:52

EKII lapā norādītā auto cena ir pirms vai pēc atbalsta?

Kārlis Mendziņš
Atbilde  nedarata
07/09/2022 23:23

Pirms

nedarata
nedarata
Viesis
19/04/2022 10:11

Viss šitajā pasākumā smieklīgākais ir tas, ka zaudētāji būs tieši tie, kas gaidīja atbalstu. Visu atbalstu noēdīs inflācija, būs ilgi jāgaida, jāpērk dārgāka komplektācija, kas ir nevis ko vēlas. Tas pats Dacia Spring agrāk bija ap 14000 un pašlaik ap 18000. “Pateicoties valsts atbalstam, ar elektroauto mēs varam ceļot pa visu Latviju, jo ik pēc 30 – 40 km ir ātrās uzlādes stacijas.” – varbūt varētu padalīties ar to karti?

Kārlis Mendziņš
Atbilde  nedarata
21/04/2022 13:12
auto pircējs
auto pircējs
Viesis
Atbilde  nedarata
11/05/2022 10:37

Esmu personīgi sakontaktējis 6 auto dīlerus. Ja runa ir par jaunu plug-in hybrid, tad ir tikai 1 dīleris, kuram auto ir uz vietas. Taču tas, diemžēl, tiek ražots Krievijā (uzņēmums pat atsāka darboties jau marta mēnesī), līdz ar ko negribu nekādā veidā sponsorēt karu. Pie citiem dīleriem hibrīdi ir ļoti ilgi jāgaida. Ir pat viens dīleris, kas negrib parakstīt līgumu, neskatoties uz to, ka līzings ir saksaņots. Acīmredzot, auto ražotāja neziņa par to, kā būs un vai vispār varēs piegādāt.

Par tīri elektriskajiem auto ir līdzīga situācija, vienīgi dīleri mājas lapās (t.s. e-veikalos) norāda, ka ir (vai ‘tiek piegādāts’), taču de facto ir tikai ražošanā.

Es par visiem 100% piekrītu komentāram, ka nav iespējams iegādaties to, ko gribi. Ir tas, kas ir (= jeb reāli nav), maksā, tad gaidi. Man ir viens zināms dīleris, kas mutiski sola 6 mēnešu laikā, lai gan līgumā tiek ierakstītas decembra beigas! Kombinācijā ar inflāciju, covid un kara sekām, kā arī EURIBOR augšupejošo līkni šis atbalsts tiks ‘bezjēgā’ noēsts.

Pēdējoreiz rediģēja 2 gadi atpakaļ auto pircējs
Arnis
Arnis
Viesis
18/04/2022 23:26

Kur ir Tesla? Kāpēc nevar nopirkt jauno EV auto EU tirgū un piereģistrēt LV? Kāpēc jāpērk saskaņā ar sarakstu? Šo sarakstu obligāti jaiesniedz KNABā! Vairāk izskatās par savstarpējo ieinteresēto personas grupu. Kā vienmēr, viss caur vienu…

Kārlis Mendziņš
Atbilde  Arnis
21/04/2022 13:13
Arnis
Arnis
Viesis
Atbilde  Kārlis Mendziņš
27/04/2022 14:30

Superīgi, paldies!
Vai tomēr pastāv iespēja nopirkt, piemēram, jauno elektrisko auto Vācijā, piereģistrēt Latvijā un saņemt atlīdzību?

Kārlis Mendziņš
Atbilde  Arnis
27/04/2022 15:58

Izmantot atbalstu var tikai caur kvalificētajiem tirgoņiem. Attiecīgi var sarunāt ar kādu no tiem, kas uzrādīti EKII lapā.

Antons
Antons
Viesis
16/04/2022 09:10

Grūti saprast vai tie auto kas ir ekii.lv mājaslapā ir vienīgie kas butu iespējams nopirkt ar atbalsta programmas palīdzību? Ceni tur pagaidām sākas no 14400€
Vai ir iespējams nopirkt auto piemēram caur ss.lv vienkārši uztaisīt oficiālo līgumu un saņemt atbalstu tāda veida?

Pēdējoreiz rediģēja 2 gadi atpakaļ Antons
Kārlis Mendziņš
Atbilde  Antons
17/04/2022 18:31

Nē, nevar caur ss. Tamdēļ, ka atbalstu neiegūst persona, bet gan apstiprinātie pārdevēji, kas tad attiecīgi nolaiž cenu. Ja pērc no kāda, kas ir apstiprinātajā EKII sarakstā, tad gan nevajadzētu būt problēmām saņemt atbalstu.

11
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: