Budžeta TV brends pievērsies elektroauto ražošanai – Sharp LDK+

0

“Dzīvojamā telpa uz riteņiem” – tā Sharp pasniedz savu un Foxconn izstrādāto elektrisko minivenu. Jauns veids, kā kļūt par elektroauto dīvāna ekspertu.

Sharp LDK+

Sharp LDK+ (Publicitātes attēls)

“Dzīvojamā telpa uz riteņiem” – tā Sharp pasniedz savu un Foxconn izstrādāto elektrisko minivenu LDK+. Jauns veids, kā kļūt par elektroauto dīvāna ekspertu.

Sharp asociējas ar budžetam draudzīgiem televizoriem, monitoriem un tehniku mājām, bet ne ar elektroniku, kas ir uzriteņiem. Kur nu vēl pilnvērtīgu automašīnu. Tomēr šī gada Japānas Mobilitātes izstādē uzņēmums prezentēja savu pirmo elektroauto konceptu LDK+, kas tapis sadarbībā ar Foxconn — vienu no pasaulē lielākajiem elektronikas ražotājiem un arī vienu no Apple iPhone montāžas partneriem. Varbūt tas ir kārtējais Ķīnas “arī mēs tagad taisām elektroauto” paziņojums, bet noteikti ir vērts pievērst uzmanību tam, kā ir mēģināts mašīnu padarīt par dzīvesvietas paplašinājumu.

Kas īsti ir LDK+?

Savam koncepta minivenam Sharp ir devis nosaukumu LDK+, kas apzīmē “Living, Dining, Kitchen +” (Dzīvojamā, Ēdam, Virtuve +). Noteikti Aināra un Viļa fani iesmies, ka izklausās pēc LGBTQ+, bet tas ir tik pat pievilkts, kā visās varavīksnēs, pat bērnu zīmējumos, saskatīt iemeslu cepienam.

Sharp skaidri pasaka, ka redz automobili kā dzīvojamās telpas paplašinājumu. Otrās rindas sēdekļi var rotēt, izveidojot nelielu atpūtas zonu. Ieslēdzot projektoru, auto kļūst par mobilo kino zāli vai darba kabinetu. Interjers demonstrē to, kas notiek, ja “dzīvojamā istaba” un “auto” tiek sajaukti vienā konceptā.

Sharp LDK+ cinema mode
Sharp LDK+ (Publicitātes attēls)

Automobilis ir veidots uz Foxconn EV platformas, kas nozīmē, ka šis nav tikai dizaina vingrinājums. Elektroauto platforma ir jau eksistējoša, un Sharp to papildina ar savu stipro pusi — sadzīves elektronikas integrāciju. Auto var sazināties ar smart home ierīcēm, kontrolēt apgaismojumu, klimatu vai mediju sistēmas. Tas spēj arī izmantot saules enerģiju un sadarboties ar mājas baterijām, ļaujot kalpot kā enerģijas avots mājoklim (Vehicle-to-Home).

Sharp gan godīgi atzīmē, ka ne visas preses materiālos minētās funkcijas šobrīd reāli darbojas prototipā. Liela daļa vēl ir ceļā uz realizāciju. Plānots, ka ražošana sāksies 2027. gadā.

Sharp LDK+
Sharp LDK+ (Publicitātes attēls)

Vai tas ir nākotnes auto virziens?

Šis koncepts labi iekļaujas globālajā tendencē, kuru novērojam jau gadiem – mobilitāte saplūst ar mājvietu. To apliecina arī IEA un citi tirgus dati, kas rāda, ka cilvēki arvien vairāk skatās uz auto ne tikai kā transportlīdzekli, bet arī kā enerģētikas un digitālās telpas sastāvdaļu. Es personīgi varētu iedomāties sevi izmantojot šo, kā mobilo darba vietu, ne tikai pārvietošanās līdzekli.

Ja auto kļūs par “istabām uz riteņiem”, varam sagaidīt daudz eksotisku, bet arī praktisku risinājumu. Iespējams, nākotnes elektroauto atslēgvārdi būs nevis “kilovatstundas” un “uzlādes laiks”, bet “funkcionalitāte” un “integrācija”.

Vai Sharp LDK+ ir pieprasījums, redzēsim ar laiku, bet Xiaomi jau pierādījuši, ka sadzīves elektronikas uzņēmums var ražot ļoti pieprasītas automašīnas. Šobrīd no Sharp redzam virzienu, ne rezultātu.

Ko jūs par to domājat? Vai automobilis kā dzīvojamās telpas paplašinājums Latvijā ir aktuāli vai tikai globāls dizaina eksperiments?

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: