Citroen Ami beidzot nokrities līdz solītajai cenai
Šis fantastiskais elektriskais mopēdauto bija viens no pieprasītākajiem eksponātiem Auto izstādē pirms dažiem gadiem, bet cena nebija vilinoša.
Šis fantastiskais elektriskais mopēdauto bija viens no pieprasītākajiem eksponātiem Auto izstādē pirms dažiem gadiem, bet cena nebija vilinoša.
Lai gan Citroen AMI ir mopēdauto nevis pilnvērtīgs auto, tas un tā FIAT un Opel brāļi noteikti ir piesaistījuši gana uzmanības arī Latvijā. Diemžēl, ar sākotnējo cenu, kas veidojās no 5 cipariem, tam trūka klientu. Vienīgā reģistrācija Latvijā bija ievestam modelim, kur īpašnieks teica, ka dabūja to ārzemēs par ievērojami zemāku cenu nekā Latvijā bija pieejama.
Tomēr tagad tā cena tiek veidota vien no 4 cipariem, kas ir par 10% zemāka nekā iepriekš. Ja Latvijā būtu atbalsts arī šādiem transportlīdzekļiem, kā tas ir, piemēram, Francijā, cena būtu vēl saldāka. Bet mums jāsamierinās ir ar šobrīd esošajiem 9’900 € pret Francijas vai Vācijas 7’990 €.
AMI kompaktais un vienkāršotais dizains ar maināmiem priekšējiem un aizmugurējiem virsbūves paneļiem palīdz samazināt ražošanas izmaksas un mazumtirdzniecības cenas.
Tomēr tā klasifikācija kā kvadricikls jeb mopēdauto, salīdzinot ar ierastajām automašīnām, ierobežo dažas funkcijas un iespējas. Piemēram, tam ir limitēts maksimālais ātrums līdz 45 km/h. Vienlaicīgi tiek daudz sniegts pretim – kompaktais izmērs nozīmē, ka tas aizņem vien pusi no tā, cik aizņem automašīna, ar to var braukt jau no 14 gadu vecuma, tas ir drošāks par tipisku mopēdu, tam ir pārsteidzoši daudz vietas, tas ir daudz loģiskāks pilsētas transportlīdzeklis nekā automašīnas, kas pārvieto vidēji mazāk nekā 1.5 cilvēku.
Citroen Ami tehniskie parametri
- Baterija: 5.5 kWh (neto)
- Autonomija: 75 km (WLTP)
- Jauda: 9 kW
- Piedziņa: priekšējā
- Uzlāde: 2.3kW AC (iebūvēta)
- Maksimālais ātrums: 45 km/h
- Bagāžas ietilpība: 63 litri
- Sēdvietas: 2
10.000 par tādu auto ir nesamērīga cena