Drīzumā Scania kravas automašīnas būs arī tīri elektriskās un lādējamā hibrīda
Scania ir paziņojusi par to, ka piedāvās pilnīgi elektrisko un lādējamā hibrīda kravas automašīnu. Ar šiem diviem modeļiem VW meitas zīmols sākotnēji plāno aizstāt galvenokārt tās kravas automašīnas, kas tiek lietotas pilsētās.
Scania ir paziņojuši par to, ka piedāvās pilnīgi elektriskas un lādējamā hibrīda kravas automašīnu. Ar šiem diviem modeļiem VW meitas zīmols sākotnēji plāno aizstāt galvenokārt tās kravas automašīnas, kas tiek lietotas pilsētās.
Scania pilnīgi elektriskā kravas automašīna ir nodrošināta 230 kW jaudu un tiek piedāvāta ar 165 un 300 kWh akumulatoru, kas nodrošina līdz 250 km darbības attālumu. Kā ziņo Scania, PHEV (lādējamo hibrīdu) kravas automobilis var nobraukt ar elektrību 60 kilometrus.
Zviedrijas kravas automašīnu ražotājs vēl nav atklājis cenas kravas automobiļiem, kuriem katram ir vairākas virsbūves iespējas. Abi modeļi ir balstīti uz ražotāja moduļu sistēmu, un katrs no tiem ir pieejams ar L un P sērijas kabīnēm, kas optimizētas darbībai pilsētā. Scania virsbūves iespēju klāstā ietilpst pašizgāzējs, betona maisītājs un atkritumu savācējs, kā arī īpaši transportlīdzekļi ugunsdzēsības un glābšanas dienestiem un citi.
Klienti var izvēlēties arī akumulatora izmēru elektriskajai kravas automašīnai, ko vienkārši sauc par Scania BEV. Ar pieciem moduļiem kopējā ietilpība ir 165 kWh, bet deviņiem moduļiem – 300 kWh. Pēdējais nodrošina 250 km autonomiju, mazais akumulators – 130 km. Viens modulis atrodas atbrīvotajā motora tunelī, pārējie četri vai astoņi moduļi atrodas šasijā. Elektromotors ir ar 230 kW lielu jaudu.
Scania BEV ir aprīkota ar līdzstrāvas uzlādi, kas spēj lādēt ar līdz 130 kW lielu jaudu. Mazā akumulatora uzlāde prasa 55 minūtes, 300 kWh akumulatora – 100 minūtes. Tomēr, ja akumulators nav pilnībā izlādējies, vairumā gadījumu ar 30-45 minūtēm vajadzētu būt pietiekami, lai uzlādētu pietiekami daudz enerģijas nākamajam brauciena posmam – ja pilsētas maršrutā tas vispār ir jāuzlādē.
Atšķirīga situācija ir tālsatiksmes kravas automašīnām, kuras arī ir Scania redzes lokā.
Turpmāk katru gadu mēs pakāpeniski elektrificēsim visu mūsu produktu klāstu, tādēļ šobrīd reorganizējam visu savu ražošanu šajā virzienā. Īpaši vēlos uzsvērt, ka pēc dažiem gadiem mēs ieviesīsim tālsatiksmes elektriskās kravas automašīnas, kuras pielāgotas ātrai uzlādei vadītāja obligātajā atpūtas laikā.
Scania prezidents Henriks Henriksons
Henriksons šeit atsaucas uz autovadītājiem noteikto obligāto 45 minūšu atpūtas laiku, kam vajadzētu būt pietiekamam, lai uzlādētu akumulatoru. Citiem vārdiem sakot, nākamajos modeļos būs lielākas baterijas un lādēšanas jauda, visticamāk, tiks ievērojami palielināta.
Abi elektriskie auto ieņems nozīmīgu lomu transporta pakalpojumiem arvien pieaugošajās pilsētvides teritorijās visā pasaulē, kurās ir noteiktas zemu emisijas līmeņu iebraukšanas zonas. Šie auto paplašina arī transporta izmantošanas iespējas – nodrošinot klusu piegādi, transporta pakalpojumi turpmāk būs iespējami arī naktīs un agros rītos, izvairoties no satiksmes sastrēgumiem un grūtībām apstāties, veicot preču piegādi.
Uzlādēts komentārs
Pārējās transporta nozares, izņemot autobusus, atpaliek par kādiem 10 gadiem no automašīnām. Ja par automašīnām nu jau runa ir par to, kurā brīdī ir jāaizliedz iekšdedzes dzinēju tirgošana, tad kravas transportlīdzekļiem šobrīd ir pāragri par to runāt, jo alternatīvu nav tik daudz.
Svarīgs fakts, ko nevajadzētu aizmirst – elektriskajām mašīnām nav nepieciešams ātruma pārslēgs, kas nozīmē to, ka šos kravas transportlīdzekļus būs vadītājam patīkamāk vadīt.
Es personīgi nevaru sagaidīt, kad atkritumu savācēji būs elektriski, bet rēķinos ar to, ka tas prasīs vairākus gadus. Tesla savā bateriju dienā atsaucās uz to, ka izaugsme ir bateriju pieejamības limitēta. Kā redzam, pat mazākajā elektriskajā kravas mašīnā ir krietni vairāk kWh kā elektroauto (Tesla Model 3 Long Range ir aprīkots ar 75 kWh bateriju paku).
Diez Scania BEV ar laiku kļūs kā platforma priekš citiem kravas transportlīdzekļiem? Tas noteikti palīdzētu ne tikai VW grupai, bet arī citiem brendiem. VW savu MEB platformu piedāvā citiem autoražotājiem un Ford ir apstiprinājuši, ka to izmantos, lai ražotu Eiropai paredzētos modeļus.