Elektriskais Porsche Cayenne izrādās un uzstāda jaunu rekordus

0

Lai līdz izcilībai noslīpētu savu otro pilnībā elektrisko apvidus automobili (SUV), “Porsche” tā prototipu nosūtīja misijā – labot rekordus un parādīt, ko spēs jaunais “Cayenne Electric”

Porsche Cayenne Electric

Porsche Cayenne Electric (Publicitātes attēls)

Jaunā “Porsche Cayenne” testēšana visā pasaulē notiek pilnā sparā. Lai līdz izcilībai noslīpētu savu otro pilnībā elektrisko apvidus automobili (SUV), “Porsche” tā prototipu nosūtīja misijā – labot rekordus un parādīt, ko spēs jaunais “Cayenne Electric”, informēja uzņēmumā.

Vairāk nekā 20 gadus “Porsche Cayenne” raksturo tā unikālā daudzpusība. Tā būs pamatā arī pilnībā elektriskajai versijai, vienlaikus labāk nekā jebkad apvienojot veiktspēju, ikdienas lietojamību, komfortu garos braucienos un braukšanas spējas bezceļos. Vēl ilgi pirms jaunā “Porsche Cayenne” nonākšanas tirgū “Porsche” filmēšanas projektos Anglijā sniedza pirmo ieskatu tajā, ko spēs šis modelis.

Stabili un precīzi – pretī jauniem rekordiem

Topošā pilnībā elektriskā SUV potenciālu “Porsche” demonstrēja vēsturiskā vietā: kalnā, braukšanas trasē “Shelsley Walsh” Anglijā, kas darbojas kopš 1905. gada un uzņem vienu no senākajiem autosporta pasākumiem pasaulē. Filmēšanas projektā prototips brauca kopā ar Lielbritānijas kalnā braukšanas čempionāta dalībniekiem.

Porsche Cayenne Electric
Porsche Cayenne Electric (Publicitātes attēls)

Asfaltētajā trasē ar kamuflāžas uzlīmēm aplīmēto “Cayenne Electric” vadīja “TAG Heuer Porsche Formula E Team” simulatora un izstrādes pilote Gabriela Jilkova. Šis kalnu ceļš vietām ir tikai trīsarpus metrus plats, tā slīpums sasniedz 16,7 % un kopējais garums ir 914 metri (1000 jardu). Jau pirmajā mēģinājumā Jilkova trases rekordu SUV klasē laboja par vairāk nekā četrām sekundēm.

Trase izaicinoša un kļūdas nepiedod. Tur nav drošības zonu, un ir maz iespēju kaut ko labot. Taču aktīvā balstiekārta jaunajai “Cayenne” nodrošina izcilu stabilitāti un precizitāti. Es jutos pilnībā pārliecināta visu braukšanas laiku.

“TAG Heuer Porsche Formula E Team” simulatora un izstrādes pilote Gabriela Jilkova

“Cayenne Electric” bija aprīkots ar balstiekārtas sistēmu “Porsche Active Ride”, kas būs pieejama arī sērijveida modelī. Aktīvā piekare nodrošina nepārtrauktu virsbūves stabilitāti pat intensīvas bremzēšanas, manevrēšanas un paātrinājuma laikā, savukārt vienmērīgā riteņu noslodze garantē ideālu saķeri ar ceļu. ““Porsche Active Ride” būtiski palielina dinamiskas un ērtas braukšanas diapazonu,” stāsta “Cayenne” produktu līnijas viceprezidents Mihaels Šecle.

Porsche Cayenne Electric
Porsche Cayenne Electric un Gabriela Jilkova (Publicitātes attēls)

Līdztekus rekorda laikam – 31,28 sekundes – sensacionāls bija vēl viens rezultāts: pirmo kontrollaika atzīmi pēc 18,3 metriem (60 pēdām) “Cayenne” sasniedza 1,94 sekundēs. Iepriekš to spēja tikai speciāli šādām trasēm būvētie vienvietīgie sporta automobiļi ar “slick” riepām, kamēr elektriskā “Cayenne” šo rezultātu sasniedza ar standarta vasaras riepām. Šecle norāda, ka “Cayenne Electric” pilnveidošana joprojām aktīvi turpinās, taču “jauda un aprīkojums jau bija ražošanas līmenī”.

Vilktspēja – līdzvērtīga automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju

Anglijā “Porsche” sniedza ieskatu ne tikai “Cayenne Electric” veiktspējā, bet arī piemērotībā ikdienas lietošanai. Slavenais britu televīzijas raidījumu vadītājs Ričards Hamonds filmēja, kā no darbnīcas Herifordā uz garāžu pārvieto vairāk nekā 100 gadus senu un vairāk nekā divas tonnas smagu klasisko auto. Kopējais svars ar piekabi bija ap trim tonnām, taču “Cayenne Electric” uzdevumu paveica bez piepūles. “Mēs vilkām ievērojamu svaru, taču to nevarēja just – tik viegli “Cayenne” ar visu tika galā,” sacīja Hamonds.

Porsche Cayenne Electric
Porsche Cayenne Electric (Publicitātes attēls)

“Porsche Cayenne Electric” ir izstrādāta tik izturīga virsbūve, piedziņa un augstsprieguma sistēmas termiskā pārvaldība, lai automobilis atkarībā no konfigurācijas spētu vilkt līdz pat 3,5 tonnām. Tādējādi tas kļūs par vienu no pirmajiem akumulatora elektroautomobiļiem pasaulē, kam piešķirta šāda vilktspējas atļauja – līdzīgi kā pašreizējam “Cayenne” ar iekšdedzes dzinēju.

Mūsu klienti vienmēr ir novērtējuši “Cayenne” praktiskumu. Tāpēc, izstrādājot elektrisko versiju, negribējām pieļaut nekādus kompromisus.

“Cayenne” produktu līnijas viceprezidents Mihaels Šecle


Jauni veiktspējas standarti

Mūsu klientiem nākamajā desmitgadē būs pieejami jaudīgi un efektīvi iekšdedzes dzinēja un hibrīda modeļi, un mēs turpinām attīstīt pašreizējo modeļu paaudzi. Taču to, ko demonstrējām Anglijā, iespējams sasniegt tikai pateicoties elektrifikācijas potenciālam. “Cayenne Electric” noteiks jaunus standartus – bez kompromisiem ikdienas lietojamībā un praktiskumā.

“Cayenne” produktu līnijas viceprezidents Mihaels Šecle

“Porsche” Anglijā piedalījās vēl vienā publiskajā pasākumā, proti, jaunā rekordista prototips ar kamuflāžas uzlīmēm no 2025. gada 10. līdz 13. jūlijam bija apskatāms ātruma festivālā “Goodwood”. 

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest


0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: