Elektroauto haoss Latvijā: ministrija sapņo par benzīnu un atbalsts tiek izsmelts

8

Valsts bremzē, bet Renault 5 iedvesmo. Apskatām SatMin absurdu, rallija panākumus un brīdinām – valsts atbalsts elektroauto iegādei drīz beigsies!

Two car worlds

Divas auto pasaules (Ģenerēta bilde)

Valsts bremzē, bet Renault 5 iedvesmo. Apskatām SatMin absurdu, rallija panākumus un brīdinām – valsts atbalsts elektroauto iegādei drīz beigsies!

Ja sekot līdzi notikumiem Latvijas elektroauto pasaulē būtu sporta veids, tas līdzinātos F1 sacīkstēm Monako trasē, kurām pa vidu iebrāzies bērnudārza balansa riteņu salidojums. No vienas puses, tirgū parādās fantastiski, emocionāli un patiesi moderni spēkrati. No otras – valsts iestāde, kurai būtu jārāda piemērs, rīkojas kā dumpiniecisks pusaudzis, kurš slepus no vecākiem pīpē benzīna tvaikus. Sajūta ir nedaudz sirreāla, nedaudz komiska, bet pāri visam – bezgala interesanta. Mēģināsim šo jucekli salikt pa plauktiņiem.

Šajā Uzlādēts.lv un Latvijas Elektroauto biedrības podkāsta epizodē mēs izķidāsim visu, sākot no dievīga stila līdz pat dievīgam absurdam:

  • 🚗 Renault 5: Stila ikonas atgriešanās elektriskā formā. Vai jaunais franču hečbeks ir tikai skaista “sejiņa”, vai arī zem tās slēpjas kas vairāk?
  • 🤦‍♂️ Satiksmes ministrijas “varoņdarbs”. Grūti noticēt, bet tā ir patiesība. Iestāde, kas atbild par zaļo kursu transporta jomā, izsludina iepirkumu… benzīna un “non-plugin” hibrīda automašīnām.
  • 💸 Pulkstenis tikšķ: valsts atbalsts drīz beigsies! Ja esat apsvēris elektroauto iegādi, tad šis ir brīdinājums ar lielu sarkanu izsaukuma zīmi.
  • 🏆 Kā Caune un Svencis “izspieda” katru kilovatu. Kamēr ierēdņi bremzē, latvieši rāda klasi pasaules līmenī!
  • 📊 Eiropas EV tirgus: kurš ir karalis? Jaunākie pirmā pusgada pārdošanas dati atklāj interesantas tendences.
  • 💨 Par 75% tīrāks gaiss: skaitļi, kas nemelo. Nesenais ICCT pētījums vēlreiz apstiprina to, ko daudzi jau zina – elektroauto visa tā dzīves cikla laikā (no ražošanas līdz utilizācijai) rada ievērojami iespaidu uz vidu.
  • 🐲 Pūķa elpa Jelgavā. BYD turpina savu reģionālo attīstību Latvijā, atverot jaunu dīlercentru Jelgavā.
  • 👋 Tiekamies klātienē! Ja vēlaties par šo visu un daudz ko citu parunāties nepiespiestā gaisotnē, pievienojieties mums nākamajā elektroauto entuziastu saietā 7. augustā, plkst. 18.30, tirdzniecības centra “Sāga” restorānu zonā.

Šī ir tikai aisberga redzamā daļa. Ja vēlaties dzirdēt mūsu necenzētos spriedumus, detalizētu Satiksmes ministrijas absurda analīzi un emocionālo Renault 5 testa braucienu pilnā garumā, klausieties mūsu podkāsta jaunāko epizodi!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

2.5 10 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest


8 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Edijs
Edijs
21/08/2025 09:28

Tallinn Mayor Kristjan Järvan: https://news.err.ee/1609584208/tallinn-plans-to-roll-back-free-parking-for-electric-vehicles-from-july-2025 Autokompānijas ar pieredzi apliecina, ka transportlīdzekļa svars ir mazāks faktors riepu nodilumā nekā veids, kā pati automašīna tiek vadīta. https://www.quora.com/Is-the-tire-usage-different-for-electric-vehicles-compared-to-traditional-cars

Edijs
Edijs
21/08/2025 09:22

Izlasīju, ka Tallinas vicemērs šogad izteicies: “I believe that in the future, there will be a political discussion about whether all car owners should be treated equally. Especially considering that electric cars are, on average, one-third heavier and therefore wear down roads more. This raises the question of whether the privileges of electric cars should be fully aligned with those of internal combustion engine vehicles,” the deputy mayor said.
Arī Latvijā ir daudz švaki izglītotu ļaužu amatos. Patiesībā nav lineāra sakarība starp auto svara spiedienu uz ceļa segumu atkarībā no masas. Riepu saskares laukums mainās un piemēram auto svaram pieaugot par 20%, spiediens uz ceļa kvadrātcentimetru pieaugs labi ja 2%. Aplamais apgalvojums iespējams spēlē uz tiem ļautiņiem, kas domā mītu līmenī, ka autoražotāji jaunajām automašīnām paredz nepareizus riteņus un riepas. Riepu nodilums arī vairāk ir atkarīgs no braukšanas stila, bez tam elektroauto elektronika nemaz neļauj pārsniegt saķeri ar ceļu samazinošu griezes momentu. Elektropiedziņas griezes tūlītēja momenta pieminēšana nevietā ir kārtējais mīts kaut kādu savu slimo ideju pamatošanai, bla, bla, kas parasti uz skatāmo jautājumu neattiecas.
Tā kā brauciet vairāk ar elektrisko piedziņu, tā ietaupot energoresursus, finanses un būsiet draudzīgāki dabai!

nedarata
nedarata
Viesis
04/08/2025 08:22

Spotify versijai rādaSorry, that’s not currently available.This content is not available in your country

nedarata
nedarata
Viesis
Atbilde  Kārlis Mendziņš
04/08/2025 11:28

Aizgāja. Tas bija apakšējam spotifjam, kas manuprāt ir lieks. Pašlaik rakstā 2 gab. + labajā augšējā stūrī maziņais.

Erx
Erx
Viesis
02/08/2025 09:34

Nezinu vai Tu esi robots Kārli, bet esmu diezgan drošs, ka šo rakstu rakstīja mākslīgais intelekts. Kiskis kauns

Pēdējoreiz rediģēja 20 dienas atpakaļ Erx
8
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: