Dati rāda, ka elektroauto Latvijā sāk gaidīt atbalstu
Lai gan lietoto elektroauto pārdošanas apjomi uzstāda rekordu, jaunu elektroauto iegādi privātpersonas atliek, gaidot nākamo gadu.
Lai gan lietoto elektroauto pārdošanas apjomi uzstāda rekordu, jaunu elektroauto iegādi privātpersonas atliek, gaidot atbalstu no nākamā gada.
Vieglo auto tirgus jūlijā audzis vien par 14% pret 2020. gada augustu (1516 vienības pret 1330), taču joprojām būtiski atpaliek no 2019. gada pārdošanas apjomiem (1821 vienības). Joprojām turpinās ražotāju problēmas ar komplektējošo detaļu piegādēm, kā rezultāta jaunu auto tirgus faktiski atrodas deficīta apstākļos, ar ierobežotu noliktavā esošu automašīnu klāstu un neskaidrību par iespējām izpildīt klientu pasūtījumus.
Joprojām tirgus līderis ir Toyota ar 17,4% tirgus daļas, kam seko VW ar 12,7% un Skoda ar 11,8%. Gaidot valdības solīto atbalstu no 2021. gada, turpina sarukt arī jaunu elektroauto pārdošanas apjomi. Augustā pārdoti vien 27 elektroauto. Līderis ar 6 vienībām ir VW ID3, kam seko Skoda Enyaq ar 4, Porsche Taycan un KIA Niro katrs ar 3 vienībām.
Samazinājies pieaugums arī vieglā komerctransporta segmentā. Salīdzinot ar 2020. gada augustu pieaugums ir vien 12% (244 vienību pret 217). Nedaudz samazinājies arī smagā komrectransporta segmenta pieaugums 147% pret 2020. gada augustu un 167% pret 2020. gada šo pašu periodu kopumā. Lai arī pieaugums joprojām ir būtisks, taču tā tempi sāk sarukt, jo arī kravas auto segmentu skar piegāžu problēmas. Joprojām turpinās arī autobusu piegādes Latvijas reģionālajiem pārvadātājiem, augustā piegādāti 8 autobusi.
Deficīts jauno auto segmentā nodrošina pieaugumu lietoto auto segmentā, augustā ievedot 5756 vienības, kas ir par 20% vairāk kā 2020. gada augustā.
Kārtējo rekordu uzrāda lietotu elektroauto tirgus, pārsniedzot līdzšinējo jūlija rekordu ar 68 (63 jūlijā) vienībām. Šajā segmentā nemainīgi dominē BMWi3 elektroauto. Augustā to skaits sastādīja 31 no 68 auto.
Tirgū ir jūtama reakcija uz valdības izsludināto atbalstu elektroauto iegādei. Ir jūtams, ka privātpersonas atliek elektroauto iegādi uz nākamo gadu, cerībā šo atbalstu saņemt. Tai pat laikā priecē kārtējais rekords lietotu elektroauto segmentā. Tas nozīmē, ka pieprasījums aug un sabiedrība arvien vairāk nobriest šim transporta veidam.
Andris Kulbergs, Auto Asociācija prezidents
Autors: Auto Asociācija
Uzlādēts viedoklis
Jau var manīt, ka daži dīlercentri sola subsīdijas jau šobrīd. Tas bija gaidāms. Tāpat arī bija gaidāms, ka subsīdiju izziņošana negatīvi ietekmēs tirgu privātpersonām. Pārsteigums šobrīd ir lietoto elektroauto tirgus. Cerams, ka 2022. gads atnesīs pieaugumu, kādu VARAM ir iecerējuši, jo māc bažas, ka esošais atbalsts netiks izmantots pilnībā.
Tikpat labi 90%, kas gribēja/ varēja atļauties nopirkt to ir izdarījuši un turpmāk pieaugums vairs nebūs tik straujš.
Drusku tā kā škrobīgi, nopirku EV pirms atbalstu izziņošanas. Jāpērk vēlviens EV? 😀
Pirkt pirkšanas pēc jau nav jēgas. Kas to zina, kā izskatīsies cenas 1. janvārī. Tik pat labi tās pieaugtu tieši atbalsta apmērā.