Elektroauto pārdošanas apjomi Eiropā turpina augt, izņemot Vācijā
Ja neskaita Vāciju, Eiropā novērojams nozīmīgs progress elektroauto skaita pieaugumā.
Ja neskaita Vāciju, Eiropā novērojams nozīmīgs progress elektroauto skaita pieaugumā.
Kā liecina T&E pētījums, elektroauto pārdošanas apjomi pirmajā pusgadā visā ES valstīs pieauga tikai par 1,3%, bet izņemot Vāciju no statistikas pieaugums ir 9.4% apmērā. Plānotā iegādes subsīdiju atcelšana Vācijā veicināja elektroauto pārdošanas kritumu par 16,4% 2024. gada pirmajā pusē, jo daudzi steidza izmantot atbalstu pirms tas ir beidzies, radot īslaicīgu pieprasījuma pieaugumu.
Tikmēr ES valstīs ar labvēlīgu normatīvo vidi elektroauto pārdošanas apjomi pirmajā pusgadā pieauguši:
- Francijā, kurā ir sociālā līzinga shēma, BEV pārdošanas apjomi pieauga par 14,9%,
- Itālijā pārdošanas apjomi palielinājās par 7% ar rekordu 2024. gada jūnijā, kad tika ieviesti jauni elektroauto stimuli,
- Beļģijā uzņēmumu automašīnu segments virzīja elektroauto tirgu ar 47,8% pieaugumu,
- Lielbritānijā ZEV mandāts ir nospēlējis nozīmīgu lomu, pārdošanas apjomiem palielinoties par 9,2%.
Vācija ir Eiropas sliktais piemērs, kad runa ir par elektroauto. Tikmēr tirgi, kuriem ir spēcīgi, paredzami stimuli elektroauto ieviešanai, uzņem tempus. Vācijas pārstāvjiem Briselē vajadzētu pārtraukt mēģināt vājināt ES 2035. gada mērķi un tā vietā uzsākt reklamēt elektriskos transportlīdzekļus.
Lusjēns Matjē (Lucien Mathieu), T&E automašīnu direktors
Kamēr elektroauto pārdošanas apjomi ES saglabājās stabili, vidējā elektroauto daļa nedaudz samazinājās līdz 12,5% (no 12,9% 2023. gada pirmajā pusgadā), liecina analīze. Tomēr pārējās ES valstīs (izņemot Vāciju) BEV tirgus daļa palielinājās līdz 12,5% 2024. gada pirmajā pusgadā (no 12,0% 2023. gada pirmajā pusgadā).
Uzlādēts komentārs
Tikmēr Latvijā mainīgais elektroauto iegādes atbalsts, kam bija jābeidzas šī gad beigās, radījis tādas divejādas sajūtas par atbalsta ilgtspēju. Tas atspoguļojas arī reģistrāciju skaitā, radot reģistrāciju burbuli 6 mēnešus pēc atbalsta izziņošanas, bet tagad radot iespaidu, ka progress stagnē. Ja paskatās uz lielo bildi un saprot, ka Latvija ir izteikti lietoto automašīnu tirgus, mēs joprojām esam uz eksponenciālās izaugsmes līknes.
Lietotu e-auto ir krietni izdevīgāk pirkt, jo vērtības kritums ir fantastisks pirmajos gados. Piemēram, Audi e-tron 55. Jauns maksā ~ 90 000 EUR. Ar nobraukumu līdz 50 000 KM, 2-3 gadus vecu var iegādāties sākot no 33 000 EUR. Ir jābūt ļoti turīgam + zaudējumu tolerantam, lai 2-3 gadu laikā zaudētu 50-60 0000 EUR.
Pirms 2 gadiem e-tron bija akcija, ka varēja nopirkt par <50k€. Attiecīgi vērtības kritums ir atbilstošs tirgum.