Elektroauto trūkums ir tāds, ka ārpus pilsētas, tu nekur netiksi… Vai arī tomēr?!
Kad nedēļas nogalē jāvada divas kāzas Latvijas pretējos galos, bez sava auto loģistika kļūst par galveno izaicinājumu. Šoreiz talkā nāca elektroauto — un izrādījās, ka pat ar 800 km maršrutu un minimālu pieredzi ar elektroauto, viss ir iespējams bez “elektropanikas”.
Tesla ceļa malā (Ģenerēts attēls)
Kad nedēļas nogalē jāvada divas kāzas Latvijas pretējos galos, bez sava auto loģistika kļūst par galveno izaicinājumu. Šoreiz talkā nāca elektroauto — un izrādījās, ka pat ar 800 km maršrutu un minimālu pieredzi ar elektroauto, viss ir iespējams bez “elektropanikas”.
Pasākumu vadīšanai ir vairāki plusi – iespējams iepazīt daudz jaunus cilvēkus, uzzināt daudz ko jaunu par dažnedažādām aktualitātēm, kā arī pieredzēt daudz skaistu mirkļu. Šai profesijai ir arī viens izaicinājums, gadījumā, ja nav pašam savas mašīnas. Proti, loģistika.
Tā, nu, attapos situācijā, kur nedēļas nogalē bija jāvada divas kāzas, vienu dienu pēc otras, katra savā Latvijas galā. Piektdien Kurzemē, Mazirbē, Sestdien – zilo ezeru zemē Latgalē, kur lēnām sākti restaurācijas darbi burvīgajā Ārdavas Muižā.

Ierēķinot ceļu uz un no Rīgas, kopējais veicamais attālums ir ap 800km. Patīk braukt ar velosipēdu, bet ne tik ļoti. Steidzu pie draugiem meklēt automašīnu un, kur gadījies, kur ne, palīdzība parādījās un kā no Debesu valstības nolaidās Tesla Model 3 formā.
Paralēli priekiem, sāku viegli bažīties, vai nenonākšu situācijā, kur esmu 50 km attālumā no kāzām, bet steidzami jāmeklē uzlādes stacija, kur tuvākā ir uz pretējo pusi. Galu galā, liela pieredze ar elektroauto man nav un arī tautās gana daudz dzirdēts, ka “pa pilsētu jau it kā ok, ja tev ir pašam, kur lādēt, bet, teiksim, uz kaut kādu Ventspili nokļūt tev prasīs ekstra 3h, lai ik pēc tur 60km apstātos un uzpildītos kaut kādu stundu…ja vispār būs kur…”.
Sāku ar pirmo aspektu, proti, saprast vai tiešām būs kur lādēt. Iespējams, ka man paveicās ar galamērķiem, bet kur lādēt bija. Kurzemē pa ceļam sanāca Tukums, Talsi un Dundaga, kas deva sirdsmieru, kamēr ceļā uz Latgali izcilā attālumā bija Jēkabpils un Preiļi. Latgalē bija arī citas alternatīvas, bet ar šo bija vairāk kā gana.
Tad jautājums par to, cik ātri iespējams uzlādēties. Optimistiskākais, ko biju dzirdējis bija “15 min un vari doties”. Šī, kā vēlāk izrādījās, var būt patiesība. Piedzīvojuma ritējumā sajutu, cik milzīga atšķirība ir uzlādes stacijas jaudai.

Turpceļā uz Mazirbi uzlādējos pie Spices, kamēr biju iepirkties, un nedaudz sabijos, jo 30 min laikā bija uzlādēti vien pāris procenti. Izrādās šī bija tā saucamā “lēnā uzlāde”. Pēcāk Tukumā situācija bija krietni labāka un pie 250kW uzlādes stacijas paspēju vien ietērpties uzvalkā, kad jau baterija bija tuvu pilnai. Šie abi arī bija vienīgie uzlādes pieturpunkti. Pietam, būtu bijis gana tikai ar apstāšanos Tukumā. Atpakaļceļā nācās piestāt gan Dundagā, gan Tukumā.
Otrajā dienā, līdzīgs scenārijs, tikai ar iepirkšanās centru “AKROPOLE Rīga”. Ilgi meklēju šajā lielajā ēkā dziju (tās tur nav, ja kādam aktuāli), bet baterija uzpildījās vien nedaudz. Atkal uzķēros uz lēno uzlādi. Un Tesla jaudīgo uzlādes staciju pamanīju tikai prombraucot.
Tālāk piestāju Jēkabpilī, atkal pie daudz jaudīgāka aparāta un pēc 15 min varēju doties tālāk. Atpakaļceļā, kas bija nakts vidū, piestāju Preiļos, lai baterija izturētu līdz Jēkabpilij un tur, pēc apmēram 30 min snaudas, devos ceļā ar pilnu bateriju.
Kopsavilkums statistikā šāds:
- 800 nobraukti km
- 6 pieturas punkti, kuros kopā pavādīts 1h 50min (neierēķinot Spices un Akropoles pieturvietas*)
- Elektrībā iztērēti 47,54 EUR
- Ceļu sāku ar 74% baterijas, noslēdzu to ar 23% baterijas.
*- pārāk ilgi pavadīts laiks pie pārāk maza ieguvuma, bez kura kopumā varēja iztikt, tāpēc neņēmu šeit vērā, lai būtu skaidrāka bilde.
Vai man gribējās, ka katra elektrouzlādes stacija ir blakus Viršiem, lai varu paņemt kafiju? Jā.
Vai to, ka uzlādes stacijās var norēķināties ar Mobily es uzzināju tikai pēc tam, kad svētdien man kāds par to pastāstīja, un tagad man telefonā ir vairākas jaunas uzlādes aplikācijas? Jā.
Vai to, ka uzlādes stacijām ir dažādas jaudas es uzzināju tikai pēc fakta? Jā
Vai tas bija milzīgs čakars? Nē. Viss, kas nepieciešams ir ierēķināt aptuveni 15-30 min uz katriem 200km uzlādei un veikt nelielu pārskatu par esošajiem uzlādes punktiem, kas būs pa ceļam.
Infrastruktūra attīstās, dzīve izdodas, riteņi ripo.
Paldies, ka izlasījāt manu TED talk.
Raksta autors: Vilhelms Karlsons
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

