Elektroauto ultra ātrā uzlāde? Kā būtu ar mega ātro uzlādi?!

1

Ja mēs Latvijā sākam priecāties par uzlādes vietām, kur jauda ir mērāma simtos kilovatos, tad globāli jau nākamais uzlādes līmenis ir klāt. Ķīnā prezentēti lādētāji, kuriem jauda mērāma megavatos.

Zeekr uzlādes stacija

Zeekr uzlādes stacija (Publicitātes attēls)

Ja mēs Latvijā sākam priecāties par uzlādes vietām, kur jauda ir mērāma simtos kilovatos, tad globāli jau nākamais uzlādes līmenis ir klāt. Ķīnā prezentēti lādētāji, kuriem jauda mērāma megavatos.

Uzlāde visā baltijā kvadrāts

BYD izziņoja elektroauto lādētājus, kas spēj nodrošināt uzlādi ar 1 megavata (1 MW = 1000 kW) jaudu. Maksimālā jauda gan ir 1.36 MW. Tas ir tik daudz elektrības, ka varētu iedegt visu Rīgu Ziemassvētku laikā un vēl pāri paliktu! Iespējams… Visdrīzāk pat ne tuvu…

BYD megavata uzlāde
BYD megavata uzlāde (Publicitātes attēls)

Dažas dienas vēlāk Zeekr, cits ķīniešu ražotājs, izziņoja savu lādētāju ar 1.2 MW jaudu. Tā ir kā sacensība, kurš pirmais uzbūvēs lādētāju, kas spēj uzlādēt auto ātrāk nekā mana sievasmāte var izdzert savu rīta kafiju!

Protams, šim sūnū ciemā nesaprotamajam ātrumam ir vajadzīgs arī auto, kas to spēj pieņemt. Ja tipiskais eiropietim domātais elektroauto knapi var pavilkt 150-250 kW pīķi (nemaz nerunājot par vidējo uzlādes jaudu), tad BYD ir vēl viena kārts azotē – BYD HAN L, kas šobrīd ir vienīgais vieglais auto, kas spēj uzņemt šo jaudu.

BYD HAN L ir taisīts uz BYD jaunās Super e platformas ar 1000 V baterijas arhitektūru. Apvienojumā ar BYD jauno 1 MW lādētāju, tas var uzlādēt 2 kilometrus… sekundē! Jā, jūs nepārlasījāties, SEKUNDĒ! 5 minūtēs jūs varat iegūt 400 kilometrus nobraukuma! Atvainojiet, benzīna galvas, bet jūsu arguments par 5 minūšu degvielas uzpildi kā kaut ko pārāku ir novecojis! Jūs tur varat kasīt savus plikos paurus, cik gribat, bet elektrība atņem jums visus argumentus. BYD vēl nav norādījis oficiālos uzlādes laikus, taču saskaņā ar Ķīnas plašsaziņas līdzekļiem uzlāde līdz 80% prasīs nedaudz mazāk par 9 minūtēm. Tas ir ātrāk nekā es varu atbildēt tiem dīvāna kečupa spečukiem komentāros! Ņemot vērā BYD cenu politiku, ja HAN L nonāks līdz mums, tā cena būs ap 60 000 EUR. Tas nav lēti, bet par šādu tehnoloģiju… tas ir gandrīz vai izdevīgi!

BYD HAN L
BYD HAN L (Publicitātes attēls)

Daudziem varētu šķist, ka šāds uzlādes ātrums baterijai varētu būt nāvējošs, bet BYD mierina, ka, neskatoties uz to, ka baterijas ietilpība ir “tikai” 100 kWh, tā spēs saglabāt savu veselību. Viņi saka, ka, ņemot vērā 10C uzlādes jaudu (tas nozīmē, ka uzlādes jauda ir 10 reizes lielāka par baterijas ietilpību), baterija būs pietiekami izturīga. Tas ir kā maratonists, kurš var skriet sprintu visu distanci!

MCS charge plug
MCS uzlādes spraudnis (Avots: sparkyninja.com)

Diemžēl, Eiropas uzlādes standarts CCS2 šobrīd nespēj nodrošināt šādu megavatu jaudu. Saskaņā ar Vikipēdiju, limits ir “tikai” 500 kW. Bet neraudiet, jo jau tiek izstrādāts jauns standarts – MCS, kuram vajadzētu atbalstīt šādas jaudas. Cik jauki! Vēl viens jauns spraudņa standarts! Bet, ja tas nozīmē, ka varēsim uzlādēt elektroauto ātrāk nekā tējkanna uzsilda ūdeni, tad jau būs OK! Nākotne ir elektriska, jaudīga un ātra!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

4.5 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest


1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
nedarata
nedarata
Viesis
09/04/2025 13:17

Aptuveni visas Latvijas patēriņš

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: