Ja kādam interesē, ko nozīmē atdzīt elektroauto no Norvēģijas, varu padalīties:
Kāpēc no Norvēģijas? Lētā gala elektroauto tur ir lētāki kā citur Eiropā (valsts atbalsts jaunus pērkot, nepiemēro PVN, jaunākas paaudzes auto pieejamība, etc). Skatāmies finn.no.
Turp braucam ar lidmašīnu (Wizzair), atpakaļ ar prāmi (Nynashamn-Ventspils, lētāks par Tallink, nav jāiebrauc Stokholmā).
Pirkšanas-pārdošanas līgums elementārs, bet nepieciešams. Vietējie paraksta ar e-parakstu, mums nepieciešams papīrā. Transporta iestādē (izmētātas pa rajoniem) nododam numurzīmes, saņemam uzlīmes - "temporary licence plate" par EUR 30/dienā, kuru lietojot, nav nepieciešama OCTA. Minimums 2 dienas, ja vien ir cerības vienā diennaktī (00-24) tikt no Norvēģijas līdz prāmim, kas, ar zināmu fanātisma devu, ir iespējams. Šīs uzlīmes ir derīgas braukšanai Norvēģijā, Zviedrijā un Somijā.
3 uzlādes tīkli - Fortum C&D, Gronn Kontakt, Zviedrijā arī InCharge. Šajos trijos iespējams uzlādēties ar programmu telefonā vien - bez čipkartēm, bez iepriekš uzpildāmiem kontiem (kā, piemēram, Bee Charging), etc. Zviedrijas vidiene iet kalnā, tur jārēķinās ar īsākām distancēm, Zero, Ion un iMiev gadījumā ir ko panervozēt. Var lietot www.abetterrouteplanner.com brauciena plānošanai. Es tādu vēl nebiju atradis, plānoju uz papīrīša.
Muita - par to daudz pastāstīt nevarēšu, vēl neesmu izgājis. No Norvēģijas izbraucot, esot jāpaņem eksporta deklarācija (nezināju). Normāli cilvēki atmuitojot Zviedrijā. PVN gan esot lielāks - 25%, ne 21%, bet process ejot daudz ātrāk un beigās, lietota auto gadījumā, pat varot sanākt lētāk. Ja iebraucam LV bez eksporta deklarācijas un importa deklarācijas, administratīvā lieta un sods, jo tas ir pārkāpums muitas acīs. Kāds, vēl nav zināms, gaidu lēmumu.
Paldies, par pacelto tematu!
Dod ziņu par to, kā noslēdzas šis piedzīvojums.
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
arī esmu atvedis no Norvēģijas auto.
Vismaz pirms gada iztikt bez Bee charging (kādreizējā Clever) nevarēja - citu sistēmu stacijas Zviedrijā ir pārāk tālu priekš EV ar nelielu bateriju (braucu ar 24kWh Leaf). Clever pre-charged (300SEK jeb 60kWh) Kartiņas varēja nopirkt Circle K vai pasūtīt pa pastu (parasti divu nedēļu laika atnāca). Tagad, pieļauju, sistēma citādāka.
Es muitas deklarāciju neņēmu. Jo biju pie pārliecības, ka braucot pašam ar savu mašīnu tas nav jādara. Citādāk būtu, ja mašīnu vestu uz treilera kā preci. Vedot divus auto identiskā veidā - vienā gadījumā man arī LV muitnieki draudēja likt sodu, otrā viss bija kārtībā. Kā no muitas brokera saprotu, tas atkarīgs no attiecīgā muitas darbinieka noskaņojuma un mēness fāzes. Jebkurā gadījumā - ja grib uz Norvēģijas ņemt muitas deklarāciju, jāņem vērā, ka tām iestādēs, kur to dabūt, nestrādā 24x7.
EV izvēle Norvēģijā ir, bet pieskaitot PVN un muitas nodevu ļoti retos gadījumos sanāk īpašs ietaupījums, ja salīdzina ar Eiropas cenām.
Fun Fact: Esmu braucis Oslo-Stokholma ziemā ar i-Miev mīnus piecos grādos un putenī (būtiski lielāka rites pretestība!) ar 14 uzlādēm. ?
Vispār jau man arī bija posms, kur bez Bee nevarēja iztikt - nespējot paveikt ceļu pa taisno caur maniem lietotajiem tīkliem, braucu ar līkumu, caur citu lādētāju, bet, par cik braucu pāri Zviedrijas vidienei un ceļa posms bija kalnup, neaizbraucu līdz lādētājam. Tā vietā atradu lētāko viesnīcu pie ceļa un piespraudos parastajai rozetei viesnīcas ārpusē. Man ir aizdomas, ka Zviedrijā tādu ir daudz, pateicoties senajai tradīcijai ziemā sildīt motora eļļu, izmantojot elektrības sildītāju. Rozete stāv sen, bet strāva ir, viss kārtībā.
Beidzot piereģistrēju. Muita nedēļa (vēl jācīkstās, jo paņēma drošības naudu par, viņuprāt, samelotu auto vērtību un pagaidām nav skaidrs kā atdos), CSDD 2 dienas (Norvēģijā auto dokumentiem ir divas daļas, vienu no kurām Norvēģijā, iekšienē tirgojoties, ir atcēluši no 2018.g.15.janvāra, bet uz eksportu vajag. Kamēr biju CSDD manā klātbūtnē bija vēl divi gadījumi, kad auto no Norvēģijas ir jāreģistrē bez otrās daļas. CSDD sūta pieprasījumu Norvēģiem (EUR 11,27), tie atbild, ka nav iebildumu, CSDD reģistrē.
Smieklīgi, ka arī par lietotu auto ņem dabas resursu nodokli. Es saprastu par jaunu, bet par lietotu šāds nodoklis jau pirmreizējās reģistrācijas valstī taču jau maksāts.
Piereģistrēju jaunu niku, jo wordpress izlēma, ka man nevajag iekļūt iepriekšējā kontā, nu nekādi.
Šobrīd ir samaksāti muitai EUR 1023,22 kā ķīlas nauda, lai varētu no Ventspils atbraukt līdz Rīgai (muitas tranzīts, ir atgriezti);
EUR 309,64 muita (10%); EUR 715,26 PVN (21%) un EUR 636,72 muita pieprasīja samaksāt kā ķīlu, jo uzskatīja, ka esmu pirkuma līgumā norādījis pazeminātu pirkuma summu. Uzrakstīju vēstuli par ķīlas atgriešanu, atbildes vēl nav.
Var jau arī viņus saprast, par šādu pirkuma summu ne Latvijā, ne Vācijā šādu auto nav. Cerams, mans skaidrojums būs pietiekams. Lai šo varētu risināt drošāk, pareizāk ir maksāt par auto ar pārskaitījumu. Kā viņi zinās, ka neveicu divus vai vairāk pārskaitījumus, man gan skaidrs nav, bet nu viņi uzskata, ka tas būtu pierādījums.
Starp citu, CSDD klibo statistikas lapa - savu auto piereģistrēju jūnija beigās, bet CSDD statistikā tas joprojām naparādās.
Sazvanījos ar muitu, par pie viņiem ķīlā atstātajiem EUR 636, kā nekā vairāk kā mēnesis pagājis kopš paskaidrojuma iesniegšanas. Man laipni paskaidroja, ka pēc instrukcijas šīs lietas izskata līdz 3 gadiem.
Skumji
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
Kā nu ir, tā ir. Tagad jau gudrs, kā muitnieki paskaidroja - jāatmuito Zviedrijā. Muita un PVN tiek Zviedrijai, bet ko darīt?
Sveicināti! Vēlos pirkt BMW i3 Norvēģijā. Pēc laika plānoju braukt uz LV un reģistrēt doto auto. Kā sapratu, izdevīgāk ir atmuitot Zviedrijā.
Sakiet lūdzu, vai kāds ir pilnībā reģistrējis auto lietošanai Latvijā? Process ir ilgs? Kā tomēr ir labāk ko darīt? Paldies iepriekš.
Citēju:
" https://www.vid.gov.lv/lv/ka-ar-mums-sazinaties es tur esmu pāris reizes zvanījis, ļoti laipni visu pastāsta par auto vešanu un nodokļu maksāšanu nav obligāti jāmaksā visi nodokļi zviedrijā, jo tur ir 25% pvn, var arī tranzītu formēt, ja grib visu pa oficiālo, bet var arī pa kreiso vest, un tad maksāt administratīvo sodu
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
Alleluja!
Atgrieza manu ķīlas naudu, kuru ieturēja pirms Jāņiem. Izskatās, ka izglāba tas, ka mans pārdevējs negribēja redzēt skaidro naudu un vajadzēja maksāt caur pastu - sanāca kā pārskaitījums - Norvēģijas banka arī nespēja paņemt skaidro naudu, tāpēc braucām uz pastu un rezultātā manā rīcībā palika kvīts.
Šķiet, šajos gadījumos svarīgi maksāt ar pārskaitījumu.
Apsveicu!
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: