Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunojamajā enerģijā

Dalīties:

Elektroauto no Norvēģijas  

  RSS
Avatar
(@janis)
0% uzlādēts

Ja kādam interesē, ko nozīmē atdzīt elektroauto no Norvēģijas, varu padalīties:

Kāpēc no Norvēģijas? Lētā gala elektroauto tur ir lētāki kā citur Eiropā (valsts atbalsts jaunus pērkot, nepiemēro PVN, jaunākas paaudzes auto pieejamība, etc). Skatāmies finn.no.

Turp braucam ar lidmašīnu (Wizzair), atpakaļ ar prāmi (Nynashamn-Ventspils, lētāks par Tallink, nav jāiebrauc Stokholmā).

Pirkšanas-pārdošanas līgums elementārs, bet nepieciešams. Vietējie paraksta ar e-parakstu, mums nepieciešams papīrā. Transporta iestādē (izmētātas pa rajoniem) nododam numurzīmes, saņemam uzlīmes - "temporary licence plate" par EUR 30/dienā, kuru lietojot, nav nepieciešama OCTA. Minimums 2 dienas, ja vien ir cerības vienā diennaktī (00-24) tikt no Norvēģijas līdz prāmim, kas, ar zināmu fanātisma devu, ir iespējams. Šīs uzlīmes ir derīgas braukšanai Norvēģijā, Zviedrijā un Somijā.

3 uzlādes tīkli - Fortum C&D, Gronn Kontakt, Zviedrijā arī InCharge. Šajos trijos iespējams uzlādēties ar programmu telefonā vien - bez čipkartēm, bez iepriekš uzpildāmiem kontiem (kā, piemēram, Bee Charging), etc. Zviedrijas vidiene iet kalnā, tur jārēķinās ar īsākām distancēm, Zero, Ion un iMiev gadījumā ir ko panervozēt. Var lietot www.abetterrouteplanner.com brauciena plānošanai. Es tādu vēl nebiju atradis, plānoju uz papīrīša.

Muita - par to daudz pastāstīt nevarēšu, vēl neesmu izgājis. No Norvēģijas izbraucot, esot jāpaņem eksporta deklarācija (nezināju). Normāli cilvēki atmuitojot Zviedrijā. PVN gan esot lielāks - 25%, ne 21%, bet process ejot daudz ātrāk un beigās, lietota auto gadījumā, pat varot sanākt lētāk. Ja iebraucam LV bez eksporta deklarācijas un importa deklarācijas, administratīvā lieta un sods, jo tas ir pārkāpums muitas acīs. Kāds, vēl nav zināms, gaidu lēmumu.

Citēt
Izveidots : 18/06/2019 10:38 am
Kārlis Mendziņš
(@kmendzins)
Uzlādēts Admin

Paldies, par pacelto tematu!

Dod ziņu par to, kā noslēdzas šis piedzīvojums.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

ReplyCitēt
Izveidots : 18/06/2019 11:07 am
DimanC
(@a_dimants)
0% uzlādēts

arī esmu atvedis no Norvēģijas auto. 

Vismaz pirms gada iztikt bez Bee charging (kādreizējā Clever) nevarēja - citu sistēmu stacijas Zviedrijā ir pārāk tālu priekš EV ar nelielu bateriju (braucu ar 24kWh Leaf). Clever pre-charged (300SEK jeb 60kWh) Kartiņas varēja nopirkt Circle K vai pasūtīt pa pastu (parasti divu nedēļu laika atnāca). Tagad, pieļauju, sistēma citādāka.

Es muitas deklarāciju neņēmu. Jo biju pie pārliecības, ka braucot pašam ar savu mašīnu tas nav jādara. Citādāk būtu, ja mašīnu vestu uz treilera kā preci.  Vedot divus auto identiskā veidā - vienā gadījumā man arī LV muitnieki draudēja likt sodu, otrā viss bija kārtībā. Kā no muitas brokera saprotu, tas atkarīgs no attiecīgā muitas darbinieka noskaņojuma un mēness fāzes. Jebkurā gadījumā - ja grib uz Norvēģijas ņemt muitas deklarāciju, jāņem vērā, ka tām iestādēs, kur to dabūt, nestrādā 24x7. 

EV izvēle Norvēģijā ir, bet pieskaitot PVN un muitas nodevu ļoti retos gadījumos sanāk īpašs ietaupījums, ja salīdzina ar Eiropas cenām.

Fun Fact: Esmu braucis Oslo-Stokholma ziemā ar i-Miev mīnus piecos grādos un putenī (būtiski lielāka rites pretestība!) ar 14 uzlādēm. 😜 

ReplyCitēt
Izveidots : 18/06/2019 12:33 pm
Avatar
(@janis)
0% uzlādēts

Vispār jau man arī bija posms, kur bez Bee nevarēja iztikt - nespējot paveikt ceļu pa taisno caur maniem lietotajiem tīkliem, braucu ar līkumu, caur citu lādētāju, bet, par cik braucu pāri Zviedrijas vidienei un ceļa posms bija kalnup, neaizbraucu līdz lādētājam. Tā vietā atradu lētāko viesnīcu pie ceļa un piespraudos parastajai rozetei viesnīcas ārpusē. Man ir aizdomas, ka Zviedrijā tādu ir daudz, pateicoties senajai tradīcijai ziemā sildīt motora eļļu, izmantojot elektrības sildītāju. Rozete stāv sen, bet strāva ir, viss kārtībā.

ReplyCitēt
Izveidots : 18/06/2019 1:59 pm
Avatar
(@janis)
0% uzlādēts

Beidzot piereģistrēju. Muita nedēļa (vēl jācīkstās, jo paņēma drošības naudu par, viņuprāt, samelotu auto vērtību un pagaidām nav skaidrs kā atdos), CSDD 2 dienas (Norvēģijā auto dokumentiem ir divas daļas, vienu no kurām Norvēģijā, iekšienē tirgojoties, ir atcēluši no 2018.g.15.janvāra, bet uz eksportu vajag. Kamēr biju CSDD manā klātbūtnē bija vēl divi gadījumi, kad auto no Norvēģijas ir jāreģistrē bez otrās daļas. CSDD sūta pieprasījumu Norvēģiem (EUR 11,27), tie atbild, ka nav iebildumu, CSDD reģistrē.

Smieklīgi, ka arī par lietotu auto ņem dabas resursu nodokli. Es saprastu par jaunu, bet par lietotu šāds nodoklis jau pirmreizējās reģistrācijas valstī taču jau maksāts.

ReplyCitēt
Izveidots : 25/06/2019 2:29 pm

  
Working

Please Login or Reģistrēties