Hyundai Inster apskats: Vai mazais, fifīgais korejietis tur atslēgu uz Latvijas elektroauto tirgus durvīm?
Vai Hyundai ir radījuši “slepeno ieroci”, kas piesaistīs gan pilsētniekus, gan skeptiskos lauciniekus, kas skatās ar vienu aci uz elektroauto?

Hyundai Inster
Vai Hyundai ir radījuši “slepeno ieroci”, kas piesaistīs gan pilsētniekus, gan skeptiskos lauciniekus, kas skatās ar vienu aci uz elektroauto?
Pavasaris Latvijā – tas ir laiks, kad sniegs vēl nav izšķīdis, bet auto tirgotāji sāk dot elektroauto uz testiem. Tā nu pavasarī es tiku pie Hyundai Inster – salīdzinoši mazs elektroauto, kas pēc ārējiem parametriem atgādina BMW i3, bet, ticiet man, kad es saku, ka tajā vietas ir pārsteidzoši daudz.

Mazs cinītis ar lielu vezumu
Hyundai Inster, kas veidots uz iekšdedzes Casper bāzes, nav vienkārši maza kastīte ar četriem riteņiem, kā tas sākumā varētu šķist. Par spīti mazajiem ārējiem izmēriem, salonā iederēsies pat IKEA mēbele – nolokot sēdekļus, grīda kļūst plakana un sniedzas pāri 2 metriem. Es izmēģināju – varu izgulties. Kā jau Kei tipa mašīnām, tā nav gara (lai gan iekšēji šī ir pietiekami gara), bet ir augsta, kas rada to papildus vietu. Man šāda izmēra mašīnas ir tuvu pie sirds, jo pirmā mašīna bija Citroen C-Zero.

Ar 1400 kg svaru un izslavēto Hyundai efektivitāti Inster marta noslēgumā, kad gaisa temperatūra saulē sasniedza veselus +4°C, demonstrēja zemu patēriņu – tikai 14.0 kWh/100 km. Vispār kā testa auto tam uzrādījās kopš ražošanas 16.5 kWh/100 km. Tātad par spīti tam, ka to brauc kā jau ar testa mašīnu brauc, tas ir super-duper efektīvs.
Starp daudzajiem praktiskajiem pārsteigumiem, bija vēl viens, kas pat mani pārsteidza – uzlādes jauda. No rīta, kad vēl bija jūtama ziemas atblāzma, bet tomēr termometra stabiņš rādīja +9°C, Inster uzrādīja 85 kW jaudu un turēja vidējo jaudu ap 70 kW no 10% līdz 80% uzlādei gluži kā EV-database.org norāda. No šī aspekta vien var manīt, ka Hyundai ir veiksmīga pieredze, ko manto arī tā saucamie budžeta elektroauto.

Starp noderīgām funkcijām pamanīju, ka:
- Pogu faniem būs, kur likt pirkstus, jo klimats un vairākas citas svarīgākās funkcijas ir pieejamas caur pogām uz paneļa un stūres – svarīgākā ir zvaigznītes poga, kurai var uzlikt, lai aizved uz ADAS ekrānu, lai izslēgtu daudzos pīkstuļus,
- Būs digitālā atslēga, t.i., telefonu varēs izmantot kā atslēgu,
- Var atbloķēt kabeli uzreiz pēc uzlādes beigām – noderīgi, ja lādē publiskajā vietā un nevēlies būt iemesls sūdzībām, ka kāds neatļauj lādēt citiem, lai gan pats ir beidzis uzlādi,
- Hyundai multimedijs ir viegli saprotams un mans favorīta skats ir karte, kurā uzrāda, cik tālu var reālistiski aizbraukt,
- Atpakaļskata kamera liek Volkswagen no kauna stāvēt kaktā,
- Līdz ko ieslēdz pagriezienu, ekrānā aiz stūres tiek rādīta aklā zona no spoguļa skata,
- Sporta režīmā mašīna neliek kauliem iespiesties beņķī, bet ir pietiekami jestrs, lai jaunākos (un vecākos) vadītājus apmierinātu. Arī krāsas pamainās, tai skaitā tās četras kvadrāta LED, kas ir stūrē.

Praktiš!
No Hyundai Inster netiek sagaidīta tāds praktiskums kā no, piemēram, Volvo EX90, bet tas piedāvā ļoti elastīgu salonu. Aizmugurējos krēslus iespējams bīdīt uz priekšu un atpakaļ, mainot telpu starp pasažieriem un bagāžu. Turklāt tos var bīdīt individuāli, ļaujot vienam pasažierim baudīt vairāk kāju vietas, kamēr otrā pusē tiek transportēta apjomīgāka krava. Papildu ērtību nodrošina regulējams aizmugures sēdekļu muguras leņķis – ideāli piemērots, kad nepieciešams sakārtot bagāžu kā Tetris spēlē. Pat vidēja auguma latvietim kā man (178 cm) vietas pietiekami daudz, lai ceļgali nespieztos priekšējā sēdeklī.


Vēl viena praktiska detaļa – Hyundai aprīkojis Inster ar jumta lūku, kas ne tikai padara salonu gaišāku, bet pilnībā atveras, ļaujot izbaudīt Latvijas mainīgo laikapstākļu burvību. Pieminot lūku, jāpiemin, ka man bija ļoti daudz vietas starp galvu un jumtu, kas vēl vairāk radīja iespaidu, ka mašīna ir ietilpīga.
Interjers papildināts ar nelielām, bet ļoti praktiskām ekstrām: priekšējā rindā ir maisiņu turētājs, funkcionāls cimdu nodalījums, kurā var ievietot vairāk nekā tikai automašīnas dokumentus, priekšējam panelim ir gan iestrādāts plaukts, gan LED apmaļu izgaismojums (ambient light). kā arī bezvadu telefona uzlādes vieta, kurā ietilpst pat lielāki telefoni. Priekšējie sēdekļi ir ne tikai ar apsildi, bet to aizmugurē ir pielāgojami stiprinājumi, uz kuriem iespējams piestiprināt papildu kabatas vai plauktiņus, ja ir tāda interese.
Protams, kā jau Hyundai, šis mazais ziķeris spēj dalīties ar elektrību (V2L). Lai gan šis nespēs nobarot māju ilgstoši, rozete, kas pieejama salonā, dos pietiekami lielu jaudu, lai nodrošinātu mazu ballīti meža vidū.
Ceļš līdz lauku sētai
Tomēr ne viss ir ideāli. Salona kvalitāte atgādina, ka šis tomēr ir budžeta auto. Un, lai arī EV-Database sola līdz 300 km ar vienu uzlādi, ergonomika garākos ceļos var kļūt apgrūtinoša, it īpaši manam plecam, kurš ne īpaši ērti stutējās pret B statni. Tomēr mans ceļš līdz laukiem nelika par to manīt. Jā, nebija tik ierasts, bet nebija tā, ka baigi traucētu. Beņķi gan likās pietiekami ērti.
Reģionu iedzīvotāji gan varētu skeptiski novērtēt arī esošo uzlādes infrastruktūru, bet, būsim godīgi, Latvijā un Baltijā ir ir ļoti laba uzlādes infrastruktūra. Nemaz nerunājot, ka elektroauto joprojām var lādēt arī mājās un garāžās.

Aizvien draudzīgākā Latvija
Ar nesen izziņoto atbalstu mazaizsargātākām mājsaimniecībām Latvijas aina šāda veida elektroauto, kas maksā bez atbalsta ap 25 000 EUR, šis kartupelis kļūst aizvien karstāks. Jau ar esošo atbalstu Inster var iegūt par cenu zem 20 000 EUR, kur pirmā iemaksa būtu no valsts. Vienlaikus uzlādes infrastruktūras attīstītāji sola ieguldīt miljoniem EUR, lai nebūtu situācijas, par kurām dienām ņemtos TikTok platformā.
Mazie elektroauto kā Hyundai Inster vai Renault 5 var būt atslēga, lai beidzot elektroauto Latvijā kļūtu par normu un būtu #1 izvēle.

Mazs brīnums vai mirkļa uzplaiksnījums?
Hyundai Inster šī gada pirmajā ceturksnī jau nonāca Latvijā un iekrāja 7 reģistrācijas, pierādot, ka tam ir pieprasījums. Vienu dienu manīju, ka viens ir aprīkots ar jumta kasti, kas liecina, ka šī mašīna tiek labi ekspluatēta. Tas ir praktisks, pārdomāts un gana pieejams, lai nopietni konkurētu ar saviem elektriskajiem konkurentiem – Dacia Spring, Renault 5, GWM Ora 03 un DongFeng Box.
Salīdzinājums | Hyundai Inster | Dacia Spring | Renault 5 | GWM Ora 03 | DongFeng Box |
---|---|---|---|---|---|
Sākuma cena (dīleru mājaslapā) | 25 990 EUR (39kWh) 27 990 EUR (46kWh) | 18 990 EUR (25kWh) | 27 290 EUR (40kWh) 35 590 EUR (52kWh) | 24 995 EUR (45 kWh) 37 995 EUR (59kWh) | 22 900 EUR (40kWh) |
Iespējamais nobraukums ar pilnu uzlādi (EV-database) | 255 km (42kWh) 300 km (46kWh) | 160 km | 260 km (40kWh) 335 km (52kWh) | 260 km (45kWh) 340 km (59kWh) | 255 km |
Cena pret iegūto (EUR/kWh/km) (jo mazāks, jo labāk) | 2.61 (39kWh) 2.02 (46kWh) | 4.74 | 2.62 (40kWh) 2.04 (52kWh) | 2.13 (45kWh) 1.89 (59kWh) | 2.43 |
Sēdvietu skaits | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Bagāžnieka tilpums | 280 litri | 308 litri | 326 litri | 228 litri | 326 litri |
Spēja dalīties ar elektrību | V2L līdz 3.6 kW | V2L līdz 3.6 kW | V2L līdz 3.6kW V2G līdz 11kW | – | V2L līdz 3.6 kW |
Personīgais novērtējums šajā kompānijā (min 1, max 10) | 7 | 5 | 8 | 8 | 7 |
Manās acīs šī mašīna ir kā evolūcija, kas sākās 2010.gadā ar Mitsubishi iMiEV, turpinājās 2014.gadā ar BMW i3, un tagad turpinās ar Hyundai Inster. Tomēr tā reālais panākumu stāsts būs atkarīgs no sabiedrības spējas pieņemt tā nedaudz citādāko izskatu un pārdevēju vēlmes to pārdot. Latvijas sabiedrība ir novērsusies no mazākiem auto un tagad ir ceļš ejams, lai tie atgūtu savu slavu. Mazais korejietis ir labs iemesls, lai izvēlētos mazauto. Kaut vai kā kāda pirmais auto.

Vai Hyundai Inster kļūs par Latvijas EV tirgus jauno varoni? Diez vai. Vai tam ir potenciāls uzsākt rEVolūciju? Noteikti! Man liekas, ka tam cena ir nedaudz jānolaiž. Vai tu apsvērtu Hyundai Inster iegādi tagad, vai arī tā cenai būtu jābūt 20 000 EUR?
Hyundai Inster tehniskie parametri:
- Cena: sākot no 25 990 EUR
- Nobraukums ar vienu uzlādi:
- 39kWh (42kWh bruto) versijai: līdz 327km (WLTP) vai 255km (EV-database)
- 46kWh (49kWh bruto)versijai: līdz 370km (WLTP) vai 300km (EV-database)
- DC uzlāde:
- Maksimālā jauda: 73kW (39kWh versijai) vai 85kW (46kWh versijai)
- Vidējā jauda (10-80%): 60kW (39kWh versijai) vai 70kW (46kWh versijai)
- Uzlādes ilgums (10-80%): 29min
- AC uzlāde:
- Maksimālā jauda: 11kW
- Uzlādes ilgums (0-100%): 4.5-5h
- Maksimālā jauda: 71kW (39kWh versijai) vai 85kW (46kWh versijai)
- Paātrinājums 0-100km/h: 11.7 sekundes (39kWh versijai) vai 10.6 sekundes (46kWh versijai)
- Sēdvietas: 4
- Bagāžnieka tilpums: 280 litri
- Klīrenss: 144mm
- V2X: max 3.6kW (V2L)
Bet, ja liekas, ka šo mazo, fifīgo auto prasās nedaudz ņiprāku, tad Hyundai ir sarūpējuši versiju uz stereoīdiem.
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
Tas putekļu sūcējs vakar Helsinkos pa priekšu vilkās. Izcili tizls dizains.
Man patīk dizains
Zem dārgās versijas R5 cenas, ielien vēl R4, Lynk&Co02, Ford Puma EV
Visu neielikt apskatā par Hyundai Inster, bet toties ir laba ideja rakstam tagad
Dongfeng Box ir stipri lielāks auto, tas ir lielākais no rakstā uzskaitītajiem mazauto, ora aptuveni līdzīga, tikai šajos abos var iesēsties 5 cilvēki, tai skaitā aizmugurē 3. Inster un r5 nav variantu, ja vien tie nav ķīnieši….
Tabulā ORAi ir jākoriģē vai nu nobraukums vai cena/modelis.
Par 25tk būs 48 kWh ar 260 km pec ev-database.
Papildināšu ar variācijām. Paldies!