Hyundai Inster solas būt tautas elektroauto
Ar mērķa cenu 25’000 €, 355 km ar vienu uzlādi un piegādēm Latvijā jau pēc aptuveni sešiem mēnešiem, šis varētu būt elektroauto, ko tik ilgi gaidījām.
Ar mērķa cenu 25’000 €, 355 km ar vienu uzlādi un piegādēm Latvijā jau pēc aptuveni sešiem mēnešiem, šis varētu būt elektroauto, ko tik ilgi gaidījām.
2024. gada Busanas starptautiskajā mobilitātes izstādē Hyundai Motor Company prezentēja pilnībā elektrisko Inster – jaunu A segmenta elektromobili, kas piedāvā unikālu dizainu, savā klasē vadošo nobraukuma rezervi un daudzpusību, kā arī progresīvas tehnoloģijas. Inster drosmīgajā dizainā futūristisks, novatorisks tēls un plašs salons apvienots nelielā SUV virsbūvē. Ar izsmalcinātu tehnoloģiju paketi, kas palīdz nodrošināt drošu un izsmalcinātu braukšanu. Inster piedāvā ātru uzlādi un labāko pilnībā elektrisko nobraukumu savā segmentā – līdz 355 km.
Drosmīgs ārējais dizains un unikālas funkcijas
Balstoties uz dizaina mantojumu, ko ielicis 2021. gada Dienvidkorejas tirgum domātais modelis CASPER ar benzīna dzinēju, INSTER stila evolūcijas pamatā ir pagarināta virsbūve un riteņu bāze, kuras uzdevums ir nodrošināt vairāk vietas salonā un robustāku izskatu.
Ar saviem palielinātajiem izmēriem Inster ir pozicionēts tieši starp tradicionālajiem A segmenta subkompaktajiem pilsētas automobiļiem un lielākiem B segmenta kompaktajiem modeļiem. Tas pircējiem piedāvā manevrētspēju un lietošanas ērtumu, ko tie sagaida, kā arī lielāku praktiskumu un izmantošanas elastību, pateicoties ietilpīgākam salonam un uzlabotai bagāžas kapacitātei. Salīdzinot ar augstākā segmenta lielākiem modeļiem, Inster kompaktie izmēri padara to ideāli piemērotu braukšanai pilsētā un atvieglo parkošanos.
Inster ārējo dizainu raksturo robusts, bet kompakts SUV profils un līdzenas, tīras virsmas, turklāt spēcīgi spārni, bampers augsto tehnoloģiju, shēmas plates stilā un drosmīga slīdplāksne padara INSTER priekšdaļu un aizmuguri vēl izteiksmīgāku.
Inster raksturs izgaismojas arī ar LED dienas gaitas gaismu signatūru un pikseļgrafikas virzienrādītājiem, aizmugurējo lukturi un bamperiem. Klienti var vēl vairāk individualizēt automobiļa izskatu ar LED projekcijas lukturiem un divkrāsu eksterjeru ar kontrastējošu melnu jumtu. Atkarībā no specifikācijas tiks piedāvāti 15 collu tērauda diski ar uzlikām vai 17 collu vieglmetāla diski.
Daudzpusīgs salons un mūsdienīgi materiāli
Salonā Inster piedāvā modernas tehnoloģijas un ērtības, ko nodrošina 10,25 collu digitālais panelis, 10,25 collu infoizklaides skārienekrāns ar navigāciju un bezvadu uzlādes doks, kas ir daļa no kompaktās centrālās konsoles, kura veidota, lai radītu lielāku plašuma izjūtu.
Pikseļu tēma turpinās arī salonā, un grafika uz Inster stūresrata centra pastiprina automobiļa augsto tehnoloģiju tēlu. Interjera dizains piedāvā iespēju pielāgot durvju augšējio apdari, lai īpašnieki varētu vēl vairāk personalizēt savu automobili.
Inster salons piedāvā daudzpusību un plašumu, turklāt no priekšējās sēdekļu rindas ir iespējams nokļūt salona aizmigurē, neizkāpjot no automobiļa. Visus sēdekļus, tostarp vadītāja, var nolocīt, un nolocīti tie veido līdzenu virsmu, nodrošinot lielāku salona izmantošanas elastību. Pieejama arī priekšējā viendlaidu sēdekļa sola opcija un apsildāmi priekšējie sēdekļi un stūre. Otrās rindas sēdekļi ir dalīti 50/50 attiecībā, ir bīdāmi un nolokāmi.
Gan eksterjerā, gan salonā izmantoti ilgtspējīgi materiāli. Inster eksterjeram ir melna, glancēta, pārstrādāta krāsa, kurā oglekļa melnais pigments, ko tradicionāli izmanto melnā krāsā, aizstāts ar krāsvielu, kas ražota no pārstrādātām riepām. Salonā izmantots pārstrādāts polietilēntereftalāts (PET) no pudelēm un biopolipropilēna materiāls, kas iegūts no cukurniedrēm.
Ātra uzlāde un segmentā vadošā sniedzamība
Inster izceļas ar līdzstrāvas uzlādes ātrumu un maksimālu nobraukumma rezervi, ļaujot klientiem tērēt mazāk laika uzlādēšanai, ceļot tālāk un pilnībā izmantot pieejamās enerģijas priekšrocības.
Inster standartā ir aprīkots ar 42 kWh akumulatoru, bet pēc izvēles ir pieejams arī ar 49 kWh akumulatoru, kas nodrošina papildu sniedzamību. Abus modeļa variantus darbina viens motors, kas attīsta 71,1 kW (97 ZS) jaudu bāzes variantā un 84,5 kW (115 ZS) jaudu Long-Range automašīnā. Abas versijas piedāvā 147 Nm griezes momentu.
Ar segmenta līderpozīcijas nodrošinošu paredzamo nobraukuma rezervi – 355 km (WLTP) ar pilnu uzlādi, ko nodrošina Long-Range modelis, Inster no jauna definē maza pilsētas elektromobiļa spējas un nodrošina iespaidīgu lietošanas elastību ar paredzamo enerģijas patēriņu 15,3 kWh/100 km (WLTP).
Izmantojot 120 kW līdzstrāvas staciju, optimālos apstākļos Inster var uzlādēties no 10 līdz 80 procentiem aptuveni 30 minūtēs. Inster standartaprīkojumā ir arī 11 kW borta lādētājs, un ir pieejama akumulatora apsildes sistēma un augstas efektivitātes siltumsūknis.
Vehicle-to-Load (V2L) funkcija, ko var izmantot gan salonā, gan automobiļa ārpusē, nodrošina enerģiju apgādi ierīcēm (110V/220V) un ļaujveikt divvirzienu uzlādi bez papildu aprīkojuma. Tas sniedz klientiem iespēju brīvi izmantot vai uzlādēt tādas ierīces kā elektriskie velosipēdi, motorolleri un kempinga aprīkojums.
Modernas tehnoloģijas un komforta funkcijas
Līdztekus sniedzamībai un uzlādei Inster piedāvā virkni modernu tehnoloģiju, tostarp vairākas progresīvas drošības un vadītāja atbalsta sistēmas. Inster ir arī 64 krāsu LED ambientais apgaismojums, digitālais klasters, jumta lūka un Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC) funkcija.
Hyundai jaunais A segmenta pilsētas elektromobilis piedāvā vispilnīgāko tehnoloģiju pakotni šajā segmentā, tostarp visaptverošas autovadītāja atbalsta sistēmas (ADAS), piemēram, apkārtējā skata monitoru (SVM), aizmugurējo sadursmju novēršanas palīgu (PCA-R), aklās zonas monitoru (BVM) un priekšējās sadursmes novēršanas asistentu 1.5 (FCA 1.5).
Tiek piedāvāta arī joslas saglabāšanas (LKA) un uzlabotā joslas ieturēšamas palīgsistēma (LFA), kā arī asistents sadursmju novēršanai aklajās zonās (BCA), asistents sadursmju novēršanai aizmugurē (RCCA), drošas izkāpšanas brīdinājums (SEW), viedā kruīza kontrole (SCC) ar Stop & Go funkciju, asistents braukšanai pa lielceļu (HDA 1.5), inteliģentais ātruma ierobežotājs (ISLA), autovadītāja modrības uzraudzība (DAW), tālo gaismu palīgss (HBA), avārijas bremzēšanas asistents (LVDA) un aizmugurējo pasažieru brīdinājums (ROA).
ADAS parkošanās sistēma apvieno priekšējo un aizmugurējo attāluma brīdinājumu (PDW) un aizmugurējā skata monitoru (RVM), nodrošinot labāku redzamību.
Vispirms Inster tiks laists klajā Dienvidkorejā šajā vasarā, bet vēlāk sekos modeļa ieviešana Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āzijas un Klusā okeāna reģionā. Lielākā daļa aprīkojuma un tehnoloģiju būs iekļautas standartā, bet komfortu uzlabjošas funkcijas un dizaina papildu iespējas būs pieejamas kā opcija. Precīzaas specifikācijas tiks apstiprinātas tuvāk pārdošanas sākumam.
Nākotnē Inster modeļu saimei pievienosies vēl viens variants ar nosaukumu Inster Cross, kas izcelties ar robustāku, uz brīvdabas aktivitātēm orientētu dizainu.
Uzlādēts komentārs
Lai gan preses relīzē tas nav minēts, internetā klejo ziņas, ka mērķa cena tam ir 25’000 €, kas liekas ticami, ņemot vērā, ka šim modelim ir jāsacenšas ar Citroen e-C3. Jautājot izplatītājiem, tika teikts, ka pirmizrāde Latvijā būs rudenī un pirmās piegādes plānojas jau 2025. gada sākumā. Tas varētu likt daudziem atlikt savas Citroen e-C3, kas sola pirmās piegādes Latvijā veikt rudenī, rezervācijas par labu Hyundai Instera. It īpaši ņemot vērā, Hyundai labo slavu, kad runa ir par elektroauto.
Starp citu, no sāna nedaudz atgādina Ņivu… Kaut gan, noliekot vienu otram blakus, tikai krāsa liekas līdzīga… Varbūt arī Rivian R3 varētu nolikt blakus…
Honda e
Es kaut kā tomēr neredzu līdzības, ja neskaita apaļos gabarītus