Igaunijas pirmais hibrīdprāmis Tõll devies pirmajā reisā
No septembra sākuma Igaunijā kursē Baltijā pirmais hibrīdprāmis. Pateicoties hibrīdtehnoloģijai, tas ir spējīgs pārvietoties, izmantojot tikai elektroenerģiju, un dīzeļdegvielas patēriņš tiek samazināts par 20%.
No septembra sākuma Igaunijā kursē Baltijā pirmais hibrīdprāmis. Pateicoties hibrīdtehnoloģijai, tas ir spējīgs pārvietoties, izmantojot tikai elektroenerģiju, un dīzeļdegvielas patēriņš tiek samazināts par 20%.
Sākot no 2. septembra, Virtsu-Kuivastu līnijas pasažierus apkalpo prāmis Tõll, kas kļuvis par Igaunijas un Baltijas pirmo pasažieru hibrīdkuģi, ziņo praamid.ee. Kuģa akumulatori ļauj daļēji pārvietoties ar elektrību, kas samazina izmantotā dīzeļdegvielas daudzumu un samazina gaisa piesārņojumu.
TS Laevad valdes priekšsēdētājs Jaaks Kabels atzīmēja, ka Tõll modernizēšana ir nākamais solis, lai padarītu prāmju pārvadājumus videi draudzīgākus, kam uzņēmums pēdējos gados ir pievērsis pastiprinātu uzmanību. Ja daļēji ar baterijām darbināms risinājums izrādīsies efektīvs un ekonomiski pamatots, tam sekos arī citi uzņēmuma kuģi.
Jau vairākus gadus mēs strādājam, lai pilnībā izslēgtu fosilās degvielas izmantošanu prāmjos un sasniegtu nulles emisijas mērķi. Tõll pārveidošana par Igaunijas pirmo hibrīdpasažieru kuģi ir svarīgs solis šajā virzienā.
TS Laevad valdes priekšsēdētājs Jaaks Kabels
Rekonstrukcijas darbu laikā, kas izmaksāja gandrīz 1,6 miljonus eiro, TS Laevad uz Tõll uzstādīja baterijas, kas samazinās dīzeļdegvielas patēriņu par 20%, tādējādi samazinot arī CO2 izmešus par 1’600 tonnām gadā. Papildus emisijām tiek samazināts arī zemūdens trokšņa un vibrācijas līmenis.
Pēc Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministra Taavi Aas teiktā, visa transporta nozare virzās uz klimata mērķu sasniegšanu, un šeit svarīga loma valstī ir TS Laevad, kas nodrošina satiksmi starp kontinentu un salām.
Vērienīgi klimata mērķi paātrina pāreju uz tīrākām tehnoloģijām un risinājumiem. Pirmais hibrīda pasažieru kuģis ir attīstības etalons visai prāmju kuģošanai Igaunijā.
Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministra Taavi Aas
TS Laevad ir pirmais uzņēmums Igaunijā, kas uz izmanto dīzeļdzinēja-elektriskā hibrīda risinājumu uz prāmja, kas kursē ar daudzām ikdienas atiešanām un manevriem, tostarp ziemas mēnešos.
Uzlādēts viedoklis
Kuģi ir vēl viens lielais milzis-piesārņotājs. 1’600 tonnas CO2 gadā nav maz, bet tie ir tikai 20%. Ja būtu 100%, tad varētu runāt par 8’000 tonnām gadā. Tas ir vēl vairāk! Tas arī nozīmē, ka šāds tikai ar dīzeļdzinēju aprīkots prāmis atbild par 8’000 tonnām gadā… DPD ar savu elektrisko kravas transportlīdzekli gan sola neizmest 72’000 tonnu gadā.
Rakstā gan navminēts, bet var pieļaut, ka uz elektrisko piedziņu prāmis pāriet, esot ostas tuvumā. Lai vai kā, jo lielāki transportlīdzekļi tiek elektrificēti, jo labāk! Vienlaicīgi nedrīkst aizmirst, ka 70% no transporta sektora emisijām ir tieši no vieglā transporta (automašīnām).
Cik atceros, nesen redzēju klipu Youtubē ka Zviedrījā vai Norvēģijā kursē prāmis, kas ir pilnīgi elektrisks bez nakādiem dīzeļdzinējiem. Piestājot ostā notiek uzlāde ar ļoti augstu spriegumu(vai nebija pat 10kV).