Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

DPD elektriskais kravu pārvadātājs

DPD izmantos lielāko bateriju smago kravu pārvadātāju

2020. gada 14. oktobris

Šveicē DPD no šī gada decembra vidus izmantos elektrisko kravu pārvadātāju ar lielāko bateriju Eiropā. Šis kravu pārvadātājs ir aprīkots ar tik lielu bateriju, ka varētu apgādāt mājsaimniecību ar elektrību vairākus mēnešus.

Kravas automobilis Futuricum Logistics 18E, ko izstrādājis Designwerk Products AG, par pamatu izmantojot Volvo Trucks transportlīdzekli, tiks aprīkots ar masīvu 680 kWh akumulatoru, kas dos iespēju transportlīdzeklim nobraukt līdz pat 760 km lielam attālumam ar vienu uzlādi.

DPD plāno izmantot kravas automašīnu maršrutā starp DPD Möhlin depo un Buchs izplatīšanas centru, katru gadu veicot vismaz 80’000 km un ietaupot aptuveni 90 kilogramus CO2 uz simts kilometriem – 72 tonnas CO2 gadā.

Pēc uzņēmuma domām, elektriskā kravas automašīna ar tik lielu diapazonu var pilnībā aizstāt dīzeļdzinēju un nav sliktāka par ūdeņraža degvielas elementu kravas automašīnu.

Akumulatora svars netika atklāts, taču var pieņemt, ka tas varētu svērt aptuveni 4’500–5’000 kg. Tas noteikti ietekmē kravnesību, bet DPD gadījumā vissvarīgākais rādītājs varētu būt tilpums, nevis svars.

  Drīzumā Scania kravas automašīnas būs arī tīri elektriskās un lādējamā hibrīda

Kā redzam zemāk, Šveices uzņēmums jau piedāvā vairāku veidu komerciālos elektriskos transportlīdzekļus:

Futuricom elektriskie kravas transportlīdzekļi
Futuricom komerciālie elektriskie transportlīdzekļi

Vairāk informācijas preses relīzē.

Uzlādēts viedoklis

72 tūkstoši tonnu gadā… No viena šāda… Es nojautu, ka uzņēmumi elektrifikācijā ir dusošais milzis, bet līdz šim nebiju aizdomājies, cik lielu pēdu var radīt viens transportlīdzeklis. Jāsaprot, ka šobrīd tas ir vairāk PR nolūkiem, bet, ja viss noritēs veiksmīgi, tad ne tikai DPD ar tādiem braukās. Atceramies, ka Amazon ir pasūtījuši simtiem tūkstošu elektrisko kravas pārvadātāju.

Vienlaicīgi gan jāatcerās, ka 70% no visām transporta emisijām ir atbildīgi tieši vieglie transportlīdzekļi. Par laimi, šeit jau varam runāt, ka iekšdedzes dzinējiem beigu sākums ir jau aiz muguras.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Kārlis Mendziņš
balsojums
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
DPD izmantos lielāko bateriju smago kravu pārvadātāju 1
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Edgars

nu pagaidām viņi ir pasūtījuši tiekai vienu, ņemot vērā, ka DPD Šveicē ir 900 darbinieku, šķiet mazliet ironiski. Interesanti būtu zināt, cik tad tāds maksā, ja pat Šveices DPD var atļauties tikai vienu.
tagad tikai jāaptrod informācija, kā uzlādē šādu 680 kWh akumulatoru.

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x
()
x

Teksta kļūdas atskaite

Sekojošais teksts tiks nosūtīts mūsu redaktoriem: