Jauns elektroauto ar 7 sēdvietām par 17 tūkst. EUR? Vai pazīstiet jauno Opel Frontera?
Kamēr visa uzmanība tika pievērsta dārgajiem un īpaši spīdīgajiem modeļiem, Auto’25 izstādē ar staltu muguru, bet klusi stāvēja viens elektroauto, kuram vajadzēja būt pašas uzmanības centrā – Opel Frontera.

Opel Frontera (Publicitātes attēls)
Kamēr visa uzmanība tika pievērsta dārgajiem un īpaši spīdīgajiem modeļiem, Auto’25 izstādē ar staltu muguru, bet klusi stāvēja viens elektroauto, kuram vajadzēja būt pašas uzmanības centrā – Opel Frontera.
Latvijas elektroauto ainā klusām ir parādījies jauns spēlētājs – elektriskais Opel Frontera. Pateicoties dāsnajam valsts atbalstam, it īpaši daudzbērnu ģimenēm, šis elektroauto, ko var izvēlēties ar 7 sēdvietām, kļūst smieklīgi lēts un potenciāli maina priekšstatu par pieejamiem ne tikai ģimenes elektroauto, bet vispār budžeta elektroauto.
Kamēr vairums siekalojās pie spīdīgiem superauto vai elpoja tīrīšanas šķidrumu izgarojumus pie kāda stenda, gandrīz nepamanīts garām aizslīdēja… elektriskais Opel Frontera. Jā, tieši tā – Opel Frontera ir atpakaļ! Varbūt izskats ir pārāk “vienkāršs” tiem, kas meklē elektroauto ar futūristisko dizainu vai sportiskākas līnijas. Bet tajā brīdī, kad jāvelk ārā maks, parādās Latvijas valsts iedzīvotāju praktiskums…

Jāsaka, ka Opel Frontera nav vientuļais vilks šajā pasaulē. Kā jau mūsdienās ierasts, zem virsbūves slēpjas… nu, nevis Porsche, bet gan tehniski ļoti tuvs radinieks – Citroen e-C3 Aircross. Ja jums patika ideja par e-C3, bet vajadzēja vairāk vietas, tad Frontera ir uzbūvēta uz šīs platformas pagarinātās bāzes, kas dod papildu telpu salonā un bagāžniekā (tāpat arī Citroen e-C3 Aircross). Par spīti nedaudz lielākiem izmēriem, patēriņā tas nav jūtams – tieši tas, kas vajadzīgs, lai aizvestu visus tos bērnus un viņu mantas no punkta A uz punktu B bez liekas drāmas.
Turieties pie krēsliem!
Un tagad saturieties pie saviem krēsliem, vai labāk – pie septiņiem! Elektriskā Opel Frontera ar piecām sēdvietām bāzes komplektācijā maksā sākot no 25 800 EUR, bet septiņvietīgā versija – 28 250 EUR. Es palūdzu cenu piedāvājumu, un pat “pilnībā nopakota” piecvietīgā versija knapi pietuvojas 29 tūkstošiem, kas nozīmē, ka teju maksimālā septiņvietīgā maksā 31 tūktoti. Starp citu, piegādes sola augustā/septembrī.

Vai atcerieties, ka bija runas par to, vai pagarinās valsts subsīdiju programmu? Nu… to pagarināja. Kas nozīmē, ka daudzbērnu ģimene, kurai ir kāda mašīna, ko norakstīt, var iegādāties sev jaunu septiņvietīgu elektroauto par 17 250 EUR ar valsts atbalstu!
Jā, jūs izlasījāt pareizi. Septiņpadsmit tūkstoši divi simti piecdesmit eiro par jaunu, septiņvietīgu elektroauto. Tas ir mazāk nekā daži “smieklīgi” aprīkoti kompaktklases hečbeki ar iekšdedzes dzinēju! Tas ir cenu punkts, kurā mēs salīdzinām ar lietotiem auto.

Runājot tehniski, te nav jālolo cerības par superauto dinamiku, sacīkšu trases cienīgu vadāmību vai 1000 km nobraukumu ar vienu uzlādi. Opel paši saka – tehniskie parametri nav izcilākie. Es saku – nav čābīgi! Reālajā dzīvē tas, visticamāk, nozīmē to, ka no punkta A uz punktu B nokļūsiet bez drāmas un bez “range anxiety” ikdienas maršrutos, ja saprotiet mašīnas spējas. Ja jums vajag elektrisku raķeti ar masāžas sēdekļiem, kas pasūta jums kafiju – meklējiet citviet. Ja vajag septiņas sēdvietas par šokējoši zemu cenu, kas ir elektroauto – turpiniet lasīt, jo šis varētu būt jūsu nākamais auto. Apzinoties tā spējas (un cenu!), šis varētu būt viens no saprātīgākajiem pirkumiem tirgū tieši šai nišai.
Salīdzinājums ar citiem “šīs cenu kategorijas” elektroauto
Te sākas jautrība! Kurš cits jauns, septiņvietīgs elektroauto Latvijā pēkšņi maksā 28 250 EUR? Īsā atbilde – neviens. Absolūti neviens. Šajā cenu līmenī parasti varat cerēt uz piecvietīgiem hečbekiem, kā piemēram, GWM ORA 03 vai lētākajā gadījumā Dacia Spring (kas ir labs kā pirmā mašīna, bet noteikti neder ģimenei), starp lietotajiem jau var atrast kādu cienīgu konkurentu, bet tas nebūs septiņvietīgs. Opel Frontera, pateicoties valsts atbalstam daudzbērnu ģimenēm, ir radījis pats savu cenu kategoriju – “Septiņas sēdvietas par lietota piecvietīga auto cenu”. Tas patiesībā konkurē nevis ar citiem elektroauto, bet gan, izmantojot valsts atbalstu, ar lietotiem miniveniem. Šajā kontekstā Frontera spīd kā spožākā zvaigzne pie apvāršņa.

Bet būsim godīgi, nesagaidiet no šī zvēra salonā kādus fancy brīnumus. Galvenais, kas ir jāzina – ir pieejams Android Auto/Apple Carplay.
Opel Frontera tehniskais raksturojums:
- Sēdvietu skaits: Pieejams ar 5 vai 7 sēdvietām.
- Baterija (neto): 44 kWh
- Jauda: 83kW
- 0-100 km/h: 12.1 sek
- Divvirzienu uzlāde: Nav
- Bagāžnieka ietilpība: 460 (1594) litri (5-vietīgā versija)
- Iespējamais nobraukums ar pilnu uzlādi:
- WLTP: 305 km
- EV-database: 250 km
- Uzlāde:
- DC: max 100kW
- 10-80%: 32 min
- AC: max 11kW
- 0-100%: 4h
- DC: max 100kW
- Cenas (bez subsīdijām):
- 5-vietīgā versija: Sākot no 25 800 EUR, teju pilnā komplektācijā 28 980 EUR.
- 7-vietīgā versija: Sākot no 28 250 EUR.
- Cenas (ar maksimālām subsīdijām Latvijā):
- Privātpersonai, nododot veco auto norakstīšanai (5-vietīgā versija): no 19 300 EUR.
- Daudzbērnu ģimenei, nododot veco auto norakstīšanai (5-vietīgā versija): no 17 050 EUR.
- Daudzbērnu ģimenei, nododot veco auto norakstīšanai (7-vietīgā versija): no 17 250 EUR.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
Ja auto norakstīšanas subsīdija ir izdevīga, tad 2x jāpadomā vai ir izdevīgi ņemt šo auto, šitam klāt nāks kasko, apkopju, remontu, līzinga pakalpojuma izmaksas.
PS. Jums pazuda “pārdevēja atbalsts”
“Pārdevēja atbalsts” vairumā gadījumu nav monetārs, tamdēļ tas nav iekļauts.