Latvijā Ionity pārdēvē Bausku, igauņi beidzot tiek pie Supercharger
Kamēr mūsu ziemeļu kaimiņi igauņi beidzot ir tikuši pie Tesla Supercharger burvības, mēs Latvijā tiekam pie jaunas un jaudīgākas Ionity stacijas.

Ionity Bauskā un Tesla Supercharger Pērnavā uzlādes stacijas
Kamēr mūsu ziemeļu kaimiņi igauņi beidzot ir tikuši pie Tesla Supercharger burvības, mēs Latvijā tiekam pie jaunas un jaudīgākas Ionity stacijas.
Brīdis, ko daudzi elektroauto entuziasti Igaunijā gaidīja ar lielu nepacietību, ir klāt. Jā, draugi, tagad Igaunijā Tesla vairs nesūdzēsies, ka ir pārāk tālu no Tesla Supercharger stacijām, jo Pērnavā ir atvērts pirmais šīs valsts Tesla Supercharger! Un nevis kaut kāds vecs, noputējis modelis no noliktavas, bet gan jaunais, spožais V4! Tas nozīmē arī to, ka pie šī brīnuma savus spēkratus varēs pieslēgt ne tikai Tesla automašīnas, bet arī tās… nu, jūs zināt… visas pārējās, kam ir CCS ports.
Un kāds gan būtu atklāšanas pasākums bez dāvanām? Tesla šobrīd norāda, ka lādēšanās ir pieejama par apaļu nulli par kilovatstundu! Jā, 0.00 €/kWh! Bez maksas! Lai gan vēl vakar, kad skatījos, cena bija visai tipiskā 0.39 €/kWh… Varbūt tas ir sistēmas gļuks, bet varbūt šis ir žests, lai “ielūgtu kaimiņus uz sālsmaizi”. Mēs Latvijā, ar saviem diviem novecojušajiem Supercharger Rīgā un Rēzeknē, kas mums ir jau gadiem, protams, tikai pieklājīgi pamājam ar galvu un sakām: “Sveicināti klubiņā, lēnīgie kaimiņi!” Bet nu labi, labi, apsveicam – labāk vēlāk nekā nekad. Starp citu šobrīd arī Rīgā uzrāda, ka uzlāde ir pieejama par brīvu.

Bet, kamēr igauņi Pērnavā dejo ap savu jauno elektrības totēmu, mēs Latvijā arī varam atrast pie kā piesist kāju! Ir atvērta otrā Ionity uzlādes stacija. Stratēģiski nozīmīgā vietā – Bauskā! Tagad ar Ionity var patiesi mierīgi izbraukt no Somijas līdz Polijai.
Ja Ādažu Ionity ar saviem 350 kW jau likās kā Latvijas F1 pitstops jūsu Porsche Taycan vai Kia EV9, tad Bauska paceļ šo spēli jaunā līmenī. Četri simti kilovatu! 400kW! Ar tik lielu jaudu jūs varētu uzlādēt savu auto, uzvārīt tēju un vienlaikus darbināt nelielu mūzikas festivālu. Aplikācijā gan rāda, ka maksimālā jauda ir 200kW.. Ej nu sazin… Stacija ir arī pareizi izstrādāta, jo ir paredzēta vieta pat elektriskajām smagajām mašīnām. Lai gan to skaits Latvijā šobrīd ir smieklīgi mazs, tas ir labs skats nākotnē.

Bet ar to nebeidzas Bauskas Ionity uzlādes stacijas interesantums. Vai variet uzminēt kāds ir šīs uzlādes stacijas nosaukums? Aizmirstiet garlaicīgo “Ionity Bauska”. Nē, nē. Oficiālais nosaukums ir “Ionity Bauske”! Jā, “Bauske”. Varbūt tas ir kāds slepens kods? Mērķtiecīgs tirgus pētījums, lai piesaistītu vācu tūristus? Vai varbūt kāds vienkārši nepareizi ierakstīja burtu un saglabāja?


Un tagad par naudu, jo mīlestība pret EV ir viena lieta, bet maciņš ir otra. Kamēr Igaunijā un Lietuvā ar Ionity abonementu var lādēties par pasakainiem 0.30 €/kWh (bez tā gan cena ir 0.46€/kWh), pie mums standarta cena bez abonementa ir visai sālīti 0.65 €/kWh. Ar Ionity Power abonementu, kas pirmā iepazīšanās mēneša laikā maksā 7.99 €, bet vēlāk maksā 11.99 € mēnesī, cena nokrītas līdz tiem pašiem 0.42 €/kWh. Kamdēļ Latvijā ir dārgāk? Man nav atbildes… Diez vai dēļ VID nespējas sniegt industrijai apmierinošu atbildi par maksāšanas termināļiem…
Tātad, rezumējot: igauņi beidzot ir kartē ar savu pirmo Supercharger. Apsveicami! Bet Latvijā ir gan divi Supercharger, gan divi Ionity. Sacensības par labāko uzlādes pārklājumu turpinās, un, godīgi sakot, mēs, elektroauto lietotāji, esam īstie uzvarētāji. Tagad tikai atliek sagaidīt, kad kāds atvērs uzlādes staciju ar iebūvētu kafejnīcu, kas pasniedz gardu kafiju. Nu… Kā ir Viršiem… Tas, lūk, ir īsts game-changer. Bet līdz tam – tiekamies pie lādētāja “Bauskē”!
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
200kW vēl skaitās 400V vai jau 800V, tas parādās aplikācijā?
Izskatās ka šeit ērti uzlādēt ar jebkādu uzlādes porta novietojumu un ar piekabi, bet diemžēl tas nozīmē, ka ļoti daudz nelietderīgi izmantotas platības. Tās stāvvietas ir diezgan lielas.
+ļoti labi ar invalīdiem.
W = A * V ==> 200 kW = 500 A * 400 V vai 250 A * 800 V
Tas var būt gan 400V, gan 800V.
Zinot Alpitronica lādētājus, ko izmanto Ignitis On, 200kW ir pie 400V.
Bauske ir lietuviešu versija latviešu Bauskai… Tas tā…