Latvijas Elektroauto biedrība: Valsts atbalsts elektroauto iegādei – pieprasīts, efektīvs un jāturpina

0

Ņemot vērā lielo sabiedrības interesi 14. aprīlī, valsts elektroauto atbalsta programmā bija palikuši mazāk nekā 150 000 eiro, kas nozīmē, ka pieejamais finansējums, visticamāk, tiks pilnībā izlietots jau 15. aprīlī. Kopumā programmas ietvaros piešķirti jau vairāk nekā 9 miljoni eiro. Privātpersonām piešķirot atbalstu līdz pat 11 000 eiro.

Hyundai Ioniq 5 uzlāde

Hyundai Ioniq 5 uzlāde (Publicitātes attēls)

Ņemot vērā lielo sabiedrības interesi 14. aprīlī, valsts elektroauto atbalsta programmā bija palikuši mazāk nekā 150 000 eiro, kas nozīmē, ka pieejamais finansējums, visticamāk, tiks pilnībā izlietots jau 15. aprīlī. Kopumā programmas ietvaros piešķirti jau vairāk nekā 9 miljoni eiro. Privātpersonām piešķirot atbalstu līdz pat 11 000 eiro.

Uzlāde visā baltijā kvadrāts

Šīs programmas popularitāte apliecina, ka Latvijas sabiedrība ir gatava pāriet uz tīrāku un videi draudzīgāku transportu. Taču, lai klimata mērķi tiktu patiešām sasniegti, ir būtiski, lai valsts atbalsts koncentrētos uz bezemisiju transportu,  sasniedzot patiesos šīs programmas mērķus.

Latvijas Elektroauto biedrības valdes loceklis Jānis Bekers

Latvijas Elektroauto biedrība (LEAB) aktīvi iesaistās sarunās ar Klimata un enerģētikas ministriju (KEM), lai pēc iespējas ātrāk tiktu atjaunota programmas darbība un tiktu papildināts programmas budžets, vienlaikus paužot nozares viedokli un piedāvājot konkrētus priekšlikumus programmas uzlabošanai. Biedrība uzsver, ka, lai efektīvi sasniegtu Latvijas klimata mērķus, atbalstam prioritāri jābūt paredzētam tieši elektroauto, jo ārēji lādējamie hibrīdi (PHEV) praksē bieži vien netiek pietiekami lādēti un izmantoti elektriskajā režīmā – dažādu Eiropas valstu pētījumi liecina, ka PHEV elektriskais nobraukums svārstās vien starp 11% un 54%, radot būtiskus izmešus.

Analizējot programmu efektivitāti, Klimata un enerģētikas ministrija katru Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto atbalsta programmu analizē visa tās dzīves ciklā, nepieciešamības gadījumā veicot tajā izmaiņas. Vasarā tika palielināts atbalsta apmērs daudzbērnu ģimenēm, bet šobrīd iecerēts mazināt auto cenu griestus atbalsta saņēmējiem, izslēdzot atbalstu luksusa auto segmentam. Tas dos iespēju programmas priekšrocības izmantot plašākam iedzīvotāju lokam. Pozitīvi, ka šobrīd kopumā tirgū elektroauto cenas ir būtiski zemākas, nekā pirms pāris gadiem. Grozījumu projekts šonedēļ tiks nodots starpministriju saskaņošanai un paredzēts to iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē tuvāko divu nedēļu laikā.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis

LEAB aicina valdību nodrošināt programmas nepārtrauktību un savlaicīgu finansējuma papildinājumu, kā arī izstrādāt ilgtspējīgu atbalsta modeli, kas paredz mērķtiecīgu virzību uz bezemisiju transportu.

Latvijas Elektroauto biedrība ir organizācija, kas apvieno elektroauto lietotājus, entuziastus un nozares profesionāļus ar mērķi veicināt ilgtspējīgu mobilitāti un elektrotransporta attīstību Latvijā. Biedrība aktīvi sadarbojas ar uzņēmumiem, pašvaldībām un valsts institūcijām, lai uzlabotu elektroauto infrastruktūru un veicinātu izpratni par elektrotransporta priekšrocībām.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest


0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: