“Latvijas Pasts” iegādāsies 21 elektroauto
VAS “Latvijas Pasts” par 3,1 miljonu EUR iegādāsies 95 jaunus transportlīdzekļus, lai modernizētu kurjeru un pastnieku pienākumu izpildei paredzēto automobiļu parku, starp kuriem 21 būs elektroauto.
VAS “Latvijas Pasts” par 3,1 miljonu EUR iegādāsies 95 jaunus transportlīdzekļus, lai modernizētu kurjeru un pastnieku pienākumu izpildei paredzēto automobiļu parku, starp kuriem 21 būs elektroauto.
Kā ziņo uzņēmums, pasta operators investēs 50 jaunos kravas mikroautobusos, kas paredzēti kurjeriem, lai nodrošinātu sūtījumu piegādes. Savukārt pastnieku vajadzībām ir plānots iegādāties 45 vieglos transportlīdzekļus, tajā skaitā 21 elektroautomobili.
Uzņēmums attiecīgi izsludinājis trīs atklātus iepirkumus ar mērķi atjaunināt autoparku, kā arī papildināt to ar videi draudzīgākiem un ilgtspējīgākiem pārvietošanās līdzekļiem.
Katram no plānotajiem auto iepirkumiem veicām apjomīgu priekšizpēti – noskaidrojām, kādas ir aktuālās tendences automobiļu ražošanas industrijā un kā visefektīvāk nodrošināt mūsu prasību izpildi. Šajā etapā interesentiem bija iespējams sniegt komentārus, kas ir būtisks princips labai pārvaldībai un vienlīdzīgai konkurencei. Tāpēc ceram, ka izvirzītās prasības šajos iepirkumos radīs apstākļus, lai piesaistītu maksimāli plašu potenciālo dalībnieku loku.
“Latvijas Pasta” valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Andris Puriņš
Uzņēmums ir noteicis, ka visiem spēkratiem jābūt aprīkotiem ar priekšējo piedziņu. Par svarīgu prasību izvirzīta arī brīvroku sistēma tālruņa lietošanai, lai atvieglotu darbinieku ikdienu un veicinātu drošu pārvietošanos ceļu satiksmē. Tāpat ir definēts, ka vieglajiem transportlīdzekļiem ir nepieciešams automātiskās pārnesuma kārbas veids, bet kravas mikroautobusiem – manuālās.
Visos iepirkumos ir atrunāts, ka uzvarētājam būs pienākums nodrošināt auto remontu un tehniskās apkopes.
Paredzams, ka jaunie transportlīdzekļi nacionāla pasta operatora autoparku papildinās 2025. gada beigās.
Uzlādēts komentārs
Ieliekot mikroautobusiem pārnesuma kārbas tipu kā manuālo, automātiski izslēdz elektriskos mikroautobusus. Varbūt šo punktu vajadzētu svītrot? Priekšpiedziņa arī ir tāda interesanta prasība. Mūsdienās, kad elektronika nodrošina augsta līmeņa stabilitāti neatkarīgi no piedziņas veida, šāda prasība liekas dīvaina. It īpaši zinot, ka Volkswagen grupas elektroauto ir ar aizmigurējo piedziņu. Vai Latvijas Pasts vēlas automātiski izslēgt, piemēram, Škoda elektroauto piedāvājumu?
Visādi citādi ir prieks redzēt, ka valsts uzņēmums uztur likumā prasīto mazemisiju transportlīdzekļu daudzumu jaunos iepirkumos.
Daļēji ievieš, jo prasības sašaurina iespējamos piedāvājumus. Nafig kravas auto tikai manuālā kārba.