Mercedes-Benz sola tuvākajos divos gados pārpludināt tirgu ar 15 elektroauto
Mercedes plāno elektroauto piegādes vētru: 15 jauni un atjaunināti modeļi 2026–27, tostarp C‑Klase, GLC, “mazais G” un jauns AMG EV.

Mercedes Benz Vision V koncepts (Publicitātes attēls)
Mercedes plāno elektroauto piegādes vētru: 15 jauni un atjaunināti modeļi 2026–27, tostarp C‑Klase, GLC, “mazais G” un jauns AMG EV.
Ja Mercedes-Benz līdz šim elektroauto pasaulē bija kā kluss skolēns, kurš pārbaudes darbos izšauj ar labu, bet ne izcilu atzīmi, tad nākamo divu gadu plāns izskatās, ka skolnieks ir gatavs rādīt klasi. Piecpadsmit jauni vai atsvaidzināti elektroauto līdz 2027. gadam — no ikdienas C-klases līdz trīsmotoru AMG zvēram ar 1300 zirgspēkiem un sintētisku V8 skaņu. Vai vācieši beidzot izskatās gatavi pāriet no novērotāja pozīcijas uz elektrisko ofensīvu? Spriežot pēc modeļu saraksta, būs ko redzēt gan pilsētā, gan laukos… ja vien nav nokavēts un kāds tos vispār pirks.
InsideEVs ziņo, ka starp 2026. un 2027. gadu Mercedes laidīs tirgū 15 jaunus vai atjauninātus elektriskos modeļus. Pie “vidējās klases” flagmaņiem pieskaitāmi C-klase un GLC, kas abi tiks būvēti uz jaunās MB.EA platformas ar 800 V baterijas arhitektūru. Tas ļaus ne tikai veikt ātrāku uzlādi, bet arī piedāvās uzlabotu efektivitāti pašai sistēmai, kas atkal ļaus ar mazāku bateriju veikt lielākas distances un ātrāk uzlādēties.

Sākot ar jauno CLA sedanu un universāli, kas jau ir pieejami tirgošanā, no nākamā gada augstajā galā gaidāmi arī EQS un EQE sedanu un krosoveru versiju atsvaidzinājumi. AMG-EA platforma sola trīs motora spēkstaciju ar aptuveni 1300 Zs un, protams, kā jau vecajiem autoražotājiem piedien, sintētisku V8 skaņu.
Bet vislielākā uzmanība droši vien tiks veltīta “mazajam G” — kompaktākam, pilsētām un meža stigām (it kā kādreiz šie auto nobrauktu no gludi asfaltēta ceļa) draudzīgākam elektriskajam bezceļniekam, kuru paredzēts laist klajā 2027. gadā uz MMA platformas. Tas saglabās ikonisko G-klases formu, bet ļaus izvairīties no degvielas uzpildes stacijām, kas bieži atrodas turpat, kur tirgo ne tos labākos cīsiņus mīklā.
Ekonomiskajā galā varam sagaidīt GLA un GLB elektriskās krosoveru versijas. Tikmēr pamata kategorijā visdrīzāk būs GLC elektriskais krosovers, kuru papildinās vēl daži citi modeļi, visdrīzāk C-klase.
Vai beidzot būs iekārojami?
Kā par pārsteigumu elektriskie merši Latvijā nav pieprasīti. Tas ļoti kontrastē ar BMW, lai gan abi ir līdzīgās cenās. Pēc CSDD datiem šī gada 1. jūlijā bija vien 352 elektriskie Mercedes-Benz reģistrēti Latvijā, bet BMW – 1294.
AMG EV ar 1300 ZS noteikti nebūs “budžeta klase” — runa, visticamāk, būs par 85–100 tūkstošiem EUR sākumcenu. Toties atsvaidzināti EQA un EQB (turpmāk tiks aizstāti ar GLA un GLB), kuriem sākumcena grozās nedaudz zem 60 tūkstošiem EUR, varētu beidzot spēlēt kaut cik nozīmīgu lomu. Citiem vārdiem sakot, Mercedes-Benz līdz šim nespēj piedāvāt pietiekami saistošus elektroauto. Lai arī cik ļoti kāds mēģinātu teikt, ka elektriskos pērk tikai bagātie.
Protams, nepalīdz arī vadības izteikumi…
Arī pašiem vāciešiem būs jānodrošina, lai lielie plāni nenobrūk zem savas ambīcijas svara. Tehnoloģijas, cenas un pieejamības līdzsvars ir smalka spēle — it īpaši, ja mērķis ir konkurēt ar Teslu, BMW un, arvien biežāk, Ķīnas ražotājiem.
Mazais G glābs?
Mercedes 2026.–2027. gada programma ir nopietns pieteikums tirgū, aptverot gan pieejamākus modeļus, gan luksusa segmentu, gan ikoniskas nišas, piemēram, “mazo G”. Taču, lai šī revolūcija patiešām aizsniegtu mērķauditoriju, tai skaitā Latvijas cilvēkus, vajadzīgs kas vairāk par skaistiem vārdiem. Pretējā gadījumā “mazais G” paliks Instagram bildēs, nevis tiks sastapts kādas Jūrmalas villas garāžā.
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!