Mobilitātes hakatonā uzvaras laurus plūc viedās ķiveres risinājums
Tehnoloģiju maratonā “Urban Mobility Hackathon”, kur tā vadošais partneris bija Nīderlandes Karalistes vēstniecība, piedalījās vairāk nekā 175 dalībnieki, kas pēc 48h ilga darba 17. aprīlī prezentēja 23 risinājumus ilgtspējīgas mobilitātes sekmēšanai. Pasākumu organizēja inovāciju kustība “VEFRESH”, Elektronikas un datorzinātņu institūts, Rīgas dome un kopstrādes telpa “Teikums” ar EIT Urban Mobility Reģionālās inovāciju shēmas atbalstu. Atbalstu dalībniekiem sniedza tehnoloģiju uzņēmumi “Accenture” un “Latvijas mobilais telefons” (LMT), kā arī plašs vietējo un ārvalstu mentoru loks.
Tehnoloģiju maratonā “Urban Mobility Hackathon”, kur tā vadošais partneris bija Nīderlandes Karalistes vēstniecība, piedalījās vairāk nekā 175 dalībnieki, kas pēc 48h ilga darba 17. aprīlī prezentēja 23 risinājumus ilgtspējīgas mobilitātes sekmēšanai. Pasākumu organizēja inovāciju kustība “VEFRESH”, Elektronikas un datorzinātņu institūts, Rīgas dome un kopstrādes telpa “Teikums” ar EIT Urban Mobility Reģionālās inovāciju shēmas atbalstu. Atbalstu dalībniekiem sniedza tehnoloģiju uzņēmumi “Accenture” un “Latvijas mobilais telefons” (LMT), kā arī plašs vietējo un ārvalstu mentoru loks.
Pirmo vietu hakatonā ieguva komanda, kura hakatonā strādāja pie viedās ķiveres risinājuma “Brain Bucket”. Risinājums paredzēts motociklu un mopēdu vadītājiem navigācijas lietotņu izmantošanas atvieglošanai, kā arī ar mašīnredzes palīdzību brīdina braucēju par bīstamām situācijām satiksmē. Hakatona žūrijas pārstāvji no EIT Urban Mobility, LMT, “Accenture”, “Startup Wise Guys” un Nīderlandes jaunuzņēmuma “Tranzer” augstu vērtēja risinājuma novitāti, kā arī hakatona ietvaros paveikto darbu prototipa izstrādē, un lēmumu par galvenās balvas piešķiršanu “Brain Bucket” pieņēma vienbalsīgi.
Godpilnajā otrajā vietā ierindojās komanda ar dalībniekiem no Nīderlandes un Latvijas, kas 48h veltīja datu modelēšanas risinājuma “PūļaSim” izstrādei. “PūļaSim” paredzēts avārijas dienestiem, pilsētplānotājiem, kā arī masu pasākumu organizatoriem, lai, izmantojot atvērtos ģeotelpiskos datus, modelētu pūļa pārvietošanos pilsētā un identificētu potenciālos problēmpunktus.
Savukārt trešo vietu ieguva vietējā komanda ar risinājumu “Smart street charging”, kas izzināja iespēju izmantot ielu apgaismojumu elektroauto uzlādes vajadzībām. Ar Rīgas pilsētas pašvaldības mentoru atbalstu komanda identificēja 2 pilotēšanas vietas VEF apkaimē un Ķīpsalā, kurā būtu iespējams ierīkot pirmos prototipus 6 un vairāk elektroauto uzlādei. Par balvām cīnījās arī vairāki risinājumi drošai divriteņu novietnei pilsētā, daudzstāvu elektrouzlādes stāvvietu risinājums, auto koplietošanas un apkopes lietotnes, un vairāki citi risinājumi.
Hakatona komandu ieguldītā enerģija, apņēmība un divu dienu laikā paveiktais ne tikai pozitīvi pārsteidza, bet arī iedvesmoja! Esam gandarīti, ka hakatonā radās komandas ar dalībniekiem no dažādām valstīm, kā arī notika starptautiska zināšanu apmaiņa starp dalībniekiem un mentoriem, kas nodrošināja auglīgu augsni inovāciju tapšanai. Lai arī žūrija varēja godalgot tikai trīs komandas, augsta potenciāla risinājumu bija krietni vairāk, tāpēc ceram, ka visi dalībnieki turpinās darbu pie ideju tālākas attīstības.
Nīderlandes vēstnieks Latvijā Hoverts Jans Beils de Vrū
Attīstīt izstrādātos risinājumus tālāk un testēt reālā pilsētvidē hakatona dalībniekiem un citiem interesentiem piedāvā mobilitātes inkubatora programma “Urban Mobility Incubator”, kurai pieteikties iespējams līdz 31. maijam. Inkubatora programmas ietvaros vasarā tiks atbalstītas līdz pat astoņām komandām, kas strādās pie sava mobilitātes risinājuma prototipa izveides un testēšanas VEF apkaimē.
Rīgas pilsētai nepieciešami jauni tehnoloģiju un infrastruktūras risinājumi, kas veicinātu iedzīvotāju paradumu maiņu ilgtspējīgāka dzīvesveida virzienā. Aicinām jaunu ideju autorus pieteikties inkubatoram, lai aktīvā sadarbībā ar pilsētu radītu jēgpilnus risinājumus.
Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas vadītāja Inese Andersone
“VEFRESH” ir inovāciju kustība, kurā 2019. gadā apvienojās lielākie VEF apkaimes uzņēmumi, lai kopīgi veidotu šo teritoriju kā pilsētvides inovāciju centru. Kustības dalībnieki un atbalstītāji ir “Accenture Latvia”, Elektronikas un datorzinātņu institūts, LMT, IT izglītības fonds, nekustamo īpašumu attīstītājs “Pillar”, pilsēta pilsētā “Jaunā Teika”, kā arī VEF Kultūras pils.
Šo projektu līdzfinansē EIT Urban Mobility, Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta (EIT) iniciatīva, kas ir Eiropas Savienības struktūra. EIT Urban Mobility mērķis ir veicināt pozitīvas pārmaiņas mobilitātē, lai pilsētas padarītu dzīvojamākas. Vairāk informācijas www.eiturbanmobility.eu.
Uzlādēts viedoklis
Esmu patiesi gandarīts par manis vadītās komandas Smart Street charging (Kārlis Mendziņš, Artis Markots, Raimonds Zīle) iegūto 3. vietu. Redzot visas 23 komandas prezentētās idejas, likās, ka vismaz 5 komandas var iegūt pirmo vietu. Liels paldies žūrijai, kas novērtēja mūsu paveikto!
Apsveicu Kārli Mendziņu, Arti Markotu un Raimondu Zīli!