Pieredzes stāsts par pieciem gadiem ar elektromobili. Astoņi svarīgākie secinājumi
- Svarīgākais ir ekonomiski pamatots princips auto izvēlē, ko pērkot lietoja. Ap 2010. gadu elektromobiļa veiktspēja bija vidēji 100 km ar vienu uzlādi, 15 – 20 kwh patēriņu. Vidēji dienesta auto veica ap 80 – 120 km sagādes jautājumos darba dienā, tātad 100 x 20 dienas x 12 mēneši = 24000 km. Parasta dīzeļauto degvielas patēriņš 7 l/100 km, summa 1200 eiro gadā. Ja tas būtu elektroauto, tad 3600 kwh maksātu 360 eiro. Tātad elektriskais auto var maksāt 4000 eiro dārgāk, un 6. gadā baudīs patiesu uzvaru!
- Auto uzlādes iespējas. 2010. gadā par uzlādes punktiem vispār netika domāts. Tātad peldi, kā māki! Uzlāde no tukša līdz pilnam 8 stundas (5 kwh). Pamatīgs laiks, taču uzlāde no jebkuras parastās rozetes.
- Auto veiktspēja. Neloloja lielas cerības (par atkārtotu uzlādi ceļā) un rūpīgi plānoja maršrutus, tā 6 gadus un 124 000 km.
- Auto vilces akumulatori. Sevi 124 000 km laikā parādīja lieliski. Garantētie 1000 cikli garām. Cik ciklu vispār spēs? Turpinās braukt, tad dos atbildi.
- Īpašu ieguvumu nav daudz. Nerada kaitīgas atgāzes lietošanas vietā. Saudzīgs pret līdzcilvēkiem, nerada lieku troksni. Nav jāsilda, var braukt uzreiz arī mīnusos.
- Problemātiskās vietas. Nepatīk dziļas peļķes. Slapjais Rīgas sniegs ar sālījumu. Šo iemeslu dēļ tika zaudēts lādēšanas bloks un DC/DC konvertors.
- Apkopes gluži tāpat kā jebkuram citam transporta līdzeklim – bremžu apkopes pie 57 un 117 000 km. Taču ietaupītas motora eļļas maiņas reizes. Ieguvums.
- Politiskās ekstras. Rīgas municipālās stāvvietas bez maksas. Pārvietošanās pa autobusu joslām, mazs nodoklis (bet “dienesta nodokli vienalga paturēja”!?).
Avots: LA.lv