Pirmie iespaidi par Audi e-tron GT
Daudzi to sauc par Porsche Taycan dvīni, bet šis noteikti ir Audi. Audi e-tron GT piedāvā neaprakstāmu braukšanas baudu un pārsteidzošu praktiskumu.
Daudzi to sauc par Porsche Taycan dvīni, bet šis noteikti ir Audi. Audi e-tron GT piedāvā neaprakstāmu braukšanas baudu un pārsteidzošu praktiskumu.
Audi e-tron GT quattro Latvijā pabija īsu brīdi un man bija tā iespēja pēdējā dienā uz pāris stundām piesēsties pie tā stūres. Varu uzreiz teikt, ka tā noteikti ir dārgākā automašīna, ar kuru esmu braucis. Lai gan man tuvāk sirdij ir maza izmēra pilsētas (elektriskās) automašīnas, šis noteikti lika manai sirdij sisties straujāk.
Tamdēļ, ka Lietuvā elektroauto (EV) nav zilo numurzīmju kā Latvijā, garāmejošie un braucošie cilvēki tam pievērsa uzmanību citu iemeslu dēļ – tā sportiskais luksus izskats, kas vienā vārdā būtu raksturojams kā seksīgs. Man nav bijusi tā laime braukt ar Porsche Taycan, bet tie, kam bija tā iespēja, man teica, ka Audi ir pastrādājuši labāku darbu, iestrādājot savu raksturu šajā EV. Es, protams, to salīdzinu ar Audi e-tron 55, un varu pateikt, ka biju priecīgs par podziņu klātbūtni, kas HMI padarīja intuitīvāku.
Salīdzināšana ar Porsche Taycan ir tamdēļ, ka abi ir veidoti uz vienas platformas. Tomēr dzīvē abus būs grūti sajaukt. Gan ārpusē, gan interjerā abiem brendiem ir atšķirīga pieeja. Pat tehniskajos parametros ir reti kas kopīgs. Piemēram, baterija Porsche Taycan Turbo un Audi e-tron GT RS ir 93.4 kWh, bet pieejamā ir attiecīgi 83.7 kWh un 85 kWh. Motora jauda vienam ir 500 kW, bet otram 440 kW. Un līdzīgā garā.
Emocionāls auto
Ja pēc Audi e-tron 55 man radās sajūta, ka tas nav domāts man, tad e-tron GT manas emocijas bija grūti aptveramas. Vienlaicīgi es iekšēji spiedzu, manas kājas viegli trīcēja un smaids nenogāja no sejas. Šī ir tāda automašīna, kas izraisa emocijas gan pie stūres, gan blakus, gan aizmugurē. Jau ieraugot to, es nojautu, ko sagaidīt, bet es tik vai tā nebiju gatavs tam. Manevrētspēja, paātrinājums, situācijas kontrole. Grūti to aprakstīt tekstā, bet nevienā brīdī nelikās, ka mašīna grasītos padoties.
0-100 km/h RS versijai ir 3.3 sekundes un quattro versijai 4.1 sekunde. Ņemot vērā, ka Latvijā maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h, ar lēnāko 4.5 sekundēs jau var iegūt soda punktus un 6 sekundēs zaudēt tiesības. Varēja just, ka motors spēj vēl niknāk, bet programmatūra to piebremzē, lai saglabātu vismaz kaut kādu daļu reālistiskuma tajos brīžos.
Par vietu padomāts
Ņemot vērā, tā formu, es jau biju gatavs tam, ka aizmugurē vietas būs ķeksīša labad, tomēr man par patīkamu pārsteigumu, tur vietas ir daudz. Es (1.80 m) komfortabli nosēdos aiz sevis un to varētu darīt arī garāks cilvēks. To saprotot, man bija skepse par to, ko sagaidīt no bagāžnieka, bet arī tas bija normāla izmēra (405 l). VW e-Golf pat ir mazāks bagāžnieks (341 l), lai arī ērtāk pieejams.
Neteiksim, ka šī būtu mašīna, ar ko ikdienā vest bērnus uz skolu un pulciņiem, bet tas būtu iespējams, ja būtu tāda vajadzība.
Kopumā
Ņemot vērā, ka man bija vien 2 stundas ar šo elektroauto, šis nav pilnvērtīgs apskats un ir vairākas nianses, par kurām es neņemos spriest, piemēram, uzlādes jauda un uzlādes porta praktiskais novietojums (pie priekšējā kreisā riteņa). Vienīgā nianse, kas mani kaitināja šajā EV, bija mākslīgā V8 skaņa. Nospiežot jaudas pedāli, pēkšņi no bagāžnieka puses (tā skaņu sistēma bija izstrādāta) nāca rūkoņa. Potenciāli tas varētu patikt tiem, kas domā, ka grib kādu rūcošu modeli, bet vai tas ir aktuāli pēc pirmās dienas?
Vēl šodien, lai gan pagājis jau teju mēnesis kopš es izmēģināju to, domājot par Audi e-tron GT pieredzi, man viegls satraukums uznāk. Šī noteikti ir mašīna, kas raisa patīkamas emocijas un sagādās tās īpašniekam vēl patīkamākas atmiņas.
Audi e-tron GT quattro tehniskie dati:
- 0-100 km/h: 4.1 sek
- maksimālais ātrums: 245 km/h
- 390 kW motoru jauda
- 640 Nm griezes moments
- 85 kWh baterija (93.4 kWh brutto)
- 11 kW (46 km/h) AC uzlāde
- 270 kW (840 km/h) pīķa DC uzlāde
- 487 km ar vienu uzlādi WLTP ciklā
- 4 sēdvietas
- 405 litru bagāžnieka ietilpība + 85 litri priekšējā bagāžniekā
P.S., Šī ir starp tām automašīnām, kurām, ja tu jautā par cenu, tu to nevari atļauties.