Pirmie iespaidi par Tesla killeri BYD SEAL
Tauta, saturies pie uzlādes kabeļiem! Latvijas jauno auto tirgus liekas mazs un aina mainās pārāk lēni, bet mums tagad ir pieejams BYD.

BYD SEAL
Tauta, saturies pie uzlādes kabeļiem! Latvijas jauno auto tirgus liekas mazs un aina mainās pārāk lēni, bet mums tagad ir pieejams BYD.
Tieši tad, kad domāju, ka elektroauto aina Latvijā reālistiski nevar kļūt elektrizējošāka, uzzināju, ka Latvijā ienāk BYD, kas jau šo piektdien ir gatavi oficiāli iepeldēt Latvijas dīķī. Īpaša vieta manām īsajām uzmanības noturēšanas spējām ir veltīta SEAL modelim. Šis ir vienīgais BYD modelis, kas nav apēdis citus un ir slaids un jaudīgs. Daži pat uzdrošinās teikt, ka šis kopā ar savu resno brāli SEAL U ir Tesla killeri.

Aizpildīju mājaslapā pieteikumu, ka vēlos izbraukt ar SEAL, saņēmu zvanu, kura laikā vienojāmies par 1.5 stundas garu testu, jo šobrīd ir pārāk liels pieprasījums, lai iedotu uz ilgāku laiku, un devos ar to izbraukt pirms tā oficiālās debijas Latvijā.
Ietilpīgs
Uzreiz pateikšu, ka šī nebūs tā mašīna, kas maģiski atrisinās visas jūsu stāvvietu problēmas vai liks rīta braucienam justies kā SPA dienai, taču šajā īsajā testa braucienā nopratu, ka BYD nopietni vēlas pierādīt savu vietu starp labākajiem. Interjers ir pārsteidzoši ērts un glauns un eksterjers liek kādai siekalai notecēt gar lūpas kaktiņu. SEAL radīja pārliecinošu pirmo iespaidu vēl pirms izbraukšanas.


Iekāpjot iekšā pirmais, ko pamanīju un ko pamanīja arī tie daži roņi, ar kuriem dalīju šo testa braucienu, ir ērtie sēdekļi. Ja nopietni, šie varētu būt vieni no labākajiem sēdekļiem, kurus mani dibenu vaigi ir izjutuši. Salona kvalitāte ir patiešām labi nostrādāta, kas ir vairāk nekā daži varētu sagaidīt no ķīnieša, bet vienlaikus ir atbilstoši cenai. Patīkams pārsteigums ir arī plašums. Kā jau sportiski orientētam sedanam, aizmugurējiem pasažieriem būs auguma limits, ja priekšā sēdēs basketbolists, bet, ja runa ir par normāliem cilvēkiem, tad problēmām nevajadzētu būt. Turpinot par praktiskumu, BYD nav skopujušies ar priekšējo bagāžnieku, kas spēj ietilpināt sevī 53 litrus silta piena. Ar pienu gan uzmanīgi – neredzēju drenāžu. Varbūt tomēr paliksim pie uzlādes vadiem un citām lietām, ko negribās likt zem dubultās grīdas bagāžniekā.
Jaudīgs
Jauda. Pilnpiedziņas variants. Mēs runājam par patiesi taureņu zaļumballes izraisošu paātrinājumu, kas liks dažiem no jums ķiķināt kā bērnam, kurš tikko atklājis momentāna griezes momenta prieku. Un tas attiecas ne tikai taisnes ātrumam. Vadāmība ir pārsteidzoši izveicīga un saistoša. SEAL nav viegla balerīna, taču pie stūres jutīsieties pārliecināts par sevi, kas liecina, ka BYD ir ieguldījis nopietnas pūles šasijas regulēšanā.

Lielais informācijas un izklaides ekrāns ir izteiksmīgs un atsaucīgs, un, lai gan man prasītos nedaudz vairāk no tā iegūt, tas šķiet pietiekami intuitīvs, lai iesācējiem būtu ērti atrast sev vajadzīgo. Piemēram, klimata kontrole bija pārsteidzoši saprotama. Ekrānam ir viens triks, kuru nebiju redzējis citās mašīnās – tas spēj rotēt no horizontālas uz vertikālu orientāciju. Man personīgi labāk patika vertikālais skats. Neaizmirsīsim arī par audio sistēmu – Dynaudio. AC/DC – Thunderstruck izklausījās patiesi uzlādēti.
Tesla killeris?
Tagad pievērsīsimies zilajam zilonim telpā: Tesla Model 3 Performance. Tas ir visiem zināms, bet skaļi nepateikts noslēpums. BYD SEAL ir tiešs konkurents Tesla Model 3. Model 3 ir etalons daudziem šajā segmentā, un SEAL nepārprotami cenšas iegūt daļu no šī pīrāga. Lai gan Model 3 Performance joprojām var saglabāt nelielu pārsvaru tiešās veiktspējas ziņā, SEAL piedāvā pārliecinošu alternatīvu. Tas neapšaubāmi lepojas ar tradicionālāku (un daži varētu teikt, ka greznāku) interjeru.

Cenas ziņā abi ir vienā plauktā, bet Inchcape nodrošina to, ka oficiālais serviss un apkalpošana ir pieejami tepat Latvijā. Turklāt cenas varētu būt nedaudz vairāk maciņam draudzīgākas par labu ķīnietim nekā amerikānim. Abi paveic darbu – liek taureņiem dancot, piedāvājot praktisku vietu, taču piedāvā nedaudz atšķirīgas pieejas.

Pirmie iespaidi ir labi
Tātad, kāds ir spriedums pēc manas īsās tikšanās ar BYD SEAL? Nu… esmu ieintriģēts, bet gribu nopietnu testu uz vairākām dienām. Esmu pārliecināts par to, ka tam atradīsies sava klientūra, bet tam būs vajadzīgs laiks mūsu konservatīvajā tirgū. Lai gan GWM ORA 03 pierādīja, ka latvieši ir gatavi jauniem brendiem. BYD SEAL ir ērts, praktisks sedans, tehnoloģiski advancēts, patīkami jaudīgs un ar labu raksturu. Salona kvalitāte ir laba, audio sistēma ir garda un sēdekļi ir bomba.

Sekojiet Uzlādēts.lv Instagram profilam, lai redzētu daļu no šīs piektdienas oficiālās atklāšanas Latvijā. SEAL nav lētākais no BYD piedāvājuma, bet noteikti ir viens no emocionālākajiem.
BYD SEAL tehniskie parametri:
- Baterijas: 82,5 kWh
- Iespējamais nobraukums ar vienu uzlādi: līdz 570 km (atkarībā no varianta)
- Paātrinājums 0-100 km/h: 3.8 sek
- Piedziņa: RWD un AWD
- Uzlāde: DC līdz 150 kW (vidējā uzlādes jauda 100 kW), AC līdz 11 kW
- V2x: Jā, V2L caur adapteri
- Bagāžnieks: 400 litri (1440 litri) + 53 litri priekšā
- Iegādes cena: no 46 830 EUR

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
Reklāmraksts Tev neizdevās. Sorry. Pareizi bija jāskan- ” Nav hemorīdu???!!! Mēs varam to atrisināt!!! Nopērc BYD!!!””
Dumiķīši paliek dumiķīši