“Porsche” izcīna dubultuzvaru “Formula E”
Ar vēsturisku panākumu Londonā noslēgusies “ABB FIA Formula E” 11. sezona – “Porsche” komandas izcīnījušas čempiona titulus gan rūpnīcas, gan privāto komandu ieskaitē.
Porsche 99X Electric (#27), Jake Dennis, Andretti Formula E, 2025, Porsche AG (Publicitātes attēls)
Ar vēsturisku panākumu Londonā noslēgusies “ABB FIA Formula E” 11. sezona – “Porsche” komandas izcīnījušas čempiona titulus gan rūpnīcas, gan privāto komandu ieskaitē.
Rūpnīcas komanda “TAG Heuer Porsche Formula E” sezonas kopvērtējumā “Formula E” čempionātā ieguva 256 punktus. Un, pateicoties divu “Porsche” privāto braucēju komandu – “Andretti Formula E” un “Cupra Kiro” – panākumiem, “Porsche” nodrošināja lielāko punktu skaitu starp konkurentiem.

ASV komanda “Andretti Formula E” sacensībās startēja ar jaunākās “GEN3 Evo” paaudzes “Porsche 99X Electric”, savukārt otra “Porsche” privāto braucēju komanda “Cupra Kiro”, kurai šī bija debijas sezona, izmantoja iepriekšējās paaudzes “GEN3” “Porsche 99X” tehnoloģiju.
Rūpnīcas komanda vienpadsmitajā sezonā izcīnīja trīs “pole position”, vienu uzvaru un desmit pjedestālus, tostarp diviem komandas braucējiem trīs reizes vienlaikus kāpjot uz pjedestāla otrā un trešā pakāpiena.
“Andretti” komanda vienreiz nodrošināja labāko starta pozīciju un divreiz finišā kāpa uz goda pjedestāla, bet “Cupra Kiro”, kas arī startē zem ASV karoga, veicināja “Porsche” uzvaru un otro vietu ražotāju čempionātā, vienreiz izcīnot “pole position”.

Kopš “Porsche” 2017. gadā paziņoja par dalību pilnībā elektriskajā “Formula E” čempionātā, gūti 32 pjedestāli, 13 uzvaras un nu arī četri pasaules čempiona tituli.
Tas, ka rūpnīcas komandas automašīna un privāto braucēju komandas automašīna spējušas vienās un tajās pašās sacensībās iegūt tos pašus FIA pasaules čempionāta titula punktus, ieiet vēsturē kā pirmais šāda veida gadījums “Formula E ”. Līdzīga situācija reiz bija arī pasaules sporta automobiļu čempionāta C grupā, taču tur katrā no sacīkstēm punktus guva tikai viena – rūpnīcas vai privātā – komanda.
Privāto komandu piedalīšanās sacīkstēs ir svarīgs “Porsche Motorsport” pīlārs, tāpēc esam lepni, ka pirmo reizi kopā ar saviem klientiem esam izcīnījuši pasaules čempiona titulu.
“Porsche Motorsport” viceprezidents Tomass Laudenbahs
Viņš atzīmē – pēdējā uzvara elektrisko formulu sacīkstēs vēlreiz pierāda, cik daudzveidīgs ir “Porsche” prasmju un iespēju klāsts: “Autosports ir mūsu zīmola pamatā – izmantojot gan tradicionālās, gan elektriskās piedziņas sistēmas.”
Laudenbahs arī norāda uz tehnoloģiju pārneses nozīmi starp sacīkšu un sērijveida automobiļiem. Viens no spilgtākajiem piemēriem – “Attack Mode” funkcija “Turbo GT” modelī, kam iedvesma gūta no sacīkšu auto “99X Electric”.
Mūsu inženieri – gan autosportā, gan sērijveida modeļu ražošanā strādājošie – “Porsche” Izpētes un attīstības centrā Veizahā sēž plecu pie pleca, un ikdienā notiek regulāra ideju apmaiņa. Tādējādi zināšanas starp projektiem tiek nodotas ātrāk, turklāt abos virzienos. Un tas nozīmē, ka “Porsche” sacīkšu automobiļi var gūt labumu arī no zīmola koplietošanas ceļiem paredzētajiem auto.
“Porsche Motorsport” viceprezidents Tomass Laudenbahs

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

