Prāmis Tallina-Helsinki būs bez emisijām

0

Pēc realizācijas šī koncepcija ar nosaukumu Helios būtu pasaulē lielākais elektriskais pasažieru automašīnu prāmis.

Viking line electric ferry

Viking Line elektriskais prāmis (Publicitātes attēls)

Viking Line plāno uzsākt pilnībā bezizmešu ūdens satiksmi starp Helsinkiem un Tallinu. Kuģniecības kompānijas kuģa koncepcija ir pierādījums tam, ka jūras koridors pāri Somu līcim varētu tikt realizēts videi draudzīgi jau nākamās desmitgades sākumā. Pēc koncepta Helios realizācijas būtu pasaulē lielākais elektriskais pasažieru automašīnu prāmis.

Viking Line izstrādātais Helios kuģa koncepts atrāda, kā izskatītos pasaulē lielākais pilnībā elektriskais pasažieru automašīnu prāmis. Ar akumulatora ietilpību aptuveni 85–100 megavatstundas (MWh) Helios varētu pārvadāt 2000 pasažieru pāri Somu līcim nedaudz vairāk kā divās stundās. Koncepta kuģa garums ir 195 metri, platums 30 metri un ātrums aptuveni 23 mezgli. Kravas ietilpība uz klāja ir aptuveni 2 kilometri. Salīdzinot ar tradicionālo kuģu siluetu, Helios galvenokārt izceļas ar to, ka tam nav skursteņa.

Koncepcija ir īpaši izstrādāta maršrutam Helsinki–Tallina, jo 80 kilometru jeb 43 jūras jūdžu garais maršruts ir ideāli piemērots elektrisko kuģu satiksmei. Elektrokuģis tiktu uzlādēts, kad kuģis atrodas ostā. Kuģim nepieciešamā uzlādes jauda pārsniedz 30 megavatus.

Uzlāde visā baltijā kvadrāts

Helios iezīmē jaunu ēru jūras transportā, tāpat kā savulaik to darīja pirmie burukuģi, tvaika kuģi un motorkuģi. Šī koncepcija pierāda, ka liela mēroga bezizmešu jūras transports vairs nav utopija. Pasaulē lielākie pilnībā elektriskie pasažieru automašīnu prāmji varētu sākt darboties jau nākamās desmitgades sākumā. Mēs esam stingri apņēmušies īstenot Helios vērienīgo vīziju.

Viking Line izpilddirektors Jans Hansess

Bezemisiju kuģošanu Somu līcī veicina Helsinku un Tallinas pilsētu uzsāktais Zaļā koridora projekts FIN-EST, kura dibinātāju un dalībnieku vidū ir arī Helsinku un Tallinas ostas, Igaunijas Klimata ministrija un uzņēmumi Viking Line, Rederi AB Eckerö un Tallink Grupp.

Ir lieliski, ka abas pilsētas un to ostas ir apņēmušās izveidot zaļo jūras koridoru. Elektriskā kuģniecība netiek radīta tikai ar investīcijām kuģos. Tai ir nepieciešama arī efektīva un uzticama uzlādes infrastruktūra ostās. Jauno elektrisko kuģu mājas osta būtu Jetkasāri, kur Helsinku ostai ir uzsākta attīstības un paplašināšanas programma līdz 2032. gadam. Šī projekta progress ir ārkārtīgi svarīgs mūsu pašu plāniem.

Viking Line izpilddirektors Jans Hansess

Jau šobrīd lielākā daļa pasažieru un kravu pārvadājumu no Helsinku ostas ir vērsti uz Igauniju. Saskaņā ar Helsinku ostas prognozēm pasažieru pārvadājumi starp pilsētas Rietumu ostu un Tallinu pieaugs no 5,5 miljoniem pasažieru 2024. gadā līdz 11,6 miljoniem līdz 2040. gadam. Paredzams, ka ievērojami pieaugs arī kravu apjomi.

Helsinki–Tallina maršruts pagājušajā gadā bija īpaši veiksmīgs, un mēs uzskatām, ka apjoms turpinās pieaugt – ir liels pieprasījums pēc savienojumiem starp Somiju un Baltijas valstīm. ES emisiju tirdzniecības nodevas un stingrāki noteikumi katru gadu rada arvien lielāku slogu fosilā kurināmā jūras satiksmei, taču bezemisiju tehnoloģija ļautu mums palielināt maršruta jaudu. Mūsu mērķis ir pasūtīt divus elektriskos kuģus šim maršrutam, kas dubultotu mūsu pašreizējo jaudu visu gadu.

Viking Line izpilddirektors Jans Hansess

Jaunizziņotā elektriskā pasažieru prāmja koncepcija kalpo par pamatu turpmākai plānošanai un kuģu būvētavu konkursa izsludināšanai. Šajā pavasarī Viking Line iesniedza finansējuma pieteikumu ES Inovāciju fondam prāmja būvniecībai.

Viking Helios koncepta prāmis

  • Garums: aptuveni 195 m
  • Platums: aptuveni 30 m
  • Akumulatora ietilpība: 85–100 MWh (uzlādes jaudas nepieciešamība >30 MW)
  • Ātrums: aptuveni 23 mezgli
  • Pasažieri: aptuveni 2000
  • Automašīnu ietilpība: aptuveni 650
  • Kravnesība: aptuveni 2000 kravas metri

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest


0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: